Girişim ve yeni iş fikirlerinin olduğu, var olan veya potansiyel ihtiyaçlara yanıt veren iş modelleri gelişmeye devam ediyor. Ancak pazara yeni girecek her markanın benzersiz bir yanının olması, USP gibi bir avantajı taşıma ihtimali her geçen gün azalıyor. Bu nedenle pazara yeni girecek markalar için rehber olabilecek stratejik hamleleri bu yazımızda sıraladık.
İyi bir swot analizi ile işe başlayın, bunu yaparken mutlaka gerçekçi olun. İyimser ve toz pembe bir tablo çizmeyin. Swot analizinden stratejiye geçerken; hazırladığımız stratejinin zayıf alanı düzeltmek gibi bir amacının değil, güçlü alanı daha net görmek ve güçlü yanda bir kaldıraç etkisi yaratmak olduğu unutulmamalıdır. Elbette rakibin hamlesini öngörmek konusunda rehberlik eden tehditleri fırsatlar haline getiren stratejiler de iyi hazırlanmış bir swot analizi sonrasında mümkün olur. Özetle swot analizi sonrası belirlediğiniz zayıflıkları gidermek için değil güçlü yanlarınızın etkisini artırmak için pazarlama hamleleri geliştirin. Zayıflıklarınızın üzerine gitmek sizi ortalama bir konuma taşırken güçlü yanlarınız üzerinde kaldıraç etkisi yaratan hamleler yapmak sizi pazarda iyi bir konuma getirir.
Rakiplerinizi doğru analiz edin. Pazar liderinin gücündeki zayıflığı görün. Bu zayıflık dağıtım kanalları, fiyatlandırma stratejisi gibi farklı alanlarda olabilir.
Pazardaki en büyük rakibe, en güçlü olduğu alandan saldırmayın. Pazarlama hamle ve taktiklerini bu yönde geliştirmeyin. Kaynaklarınız çok güçlü olsa bile büyük rakibe karşı hamleler yapmanız olumsuz geri dönebilir. Konumlandırmanızı rakiplerinize göre değil hedef kitlenizin beklentilerine göre yapın.
Odaklanın. Eğer sektörde çok rakibiniz varsa ve pazarınız büyükse net tanımlanmış bir hedefiniz olsun. Satış kanalınızı dar tutmak, spesifik bir hedef kitleye hitap etmek ve yalın bir ürün-hizmet portfolyosu belirlemek etkili seçeneklerdendir.
Akılcı ve yaratıcı olun. Fiyat, segment ve dağıtım kanallarında akılcı ve yaratıcı olmak pazardaki büyük ve güçlü rakiplerinize karşı bir konum kazanmanızı sağlayabilir. Henüz rakiplerinizin girmediği küçük kentler, küçük pazarlar, niş ürün grupları gibi alanları değerlendirebilirsiniz.
Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist