Sosyal medyada fark yaratan bir marka olmak ve etkileşim sağlamaya yönelik taktikleri ustalıkla uygulamak için eylem çağrısı; Call to Action olarak da bilinen bu sihirli uygulama, hedef kitlenin harekete geçirilmesinde en etkili yöntemlerden biri olarak öne çıkıyor.
Artık rekabetin giderek arttığı ve trendlerin hızla değiştiği dijital çağda, kullanıcılar zorlama hissetmeden kendiliğinden katılmak isteyeceği içeriklere ve yönlendirmelere karşı talep gösteriyor.
Bu nedenle bir eylem çağrısı oluşturmak, basit ve kolay uygulanabilir bir yol gibi düşünülse de titizlikle ve üzerinde düşünülerek hedef kitleye sunulması gereken bir yöntem olarak ele alınmalıdır. Bu içeriğimizde sosyal medyada etkili eylem çağrısı oluşturulması için izlenebilecek belli başlı taktikleri değerlendirdik. Gelin, eylem çağrısı ile etkileşim oranınızı artıracak taktiklere birlikte göz atalım:
Sürpriz Sunarak Harekete Geçirme İsteği Uyandırın
Sosyal medyada artık kullanıcılar, fikirlerini önemseyen ve deneyimlerini paylaşabileceği hesaplarla etkileşim kurmayı tercih etmeye yöneliyor. Sıradan dil kullanan, bir değer sunmayan, diyalog kurmayan ve hedef kitleyi dinlemeyen sosyal medya hesapları ne yazık ki rekabet dolu sosyal medya platformlarında geri planda kalma sorunu ile karşılaşıyor. Hedef kitleyi yakalamak isteyen markalarınsa başvurduğu ilk yöntemlerden başında ilgi çekiciliği yüksek içerikler, stratejik hamlelerle oluşturulmuş eylem çağrıları geliyor. İçeriklerinde hedef kitleye bir sürpriz yaşama duygusu, merak, motivasyon, haz, heyecan gibi duyguları verebilen markalar eylem çağrısını doğru bir şekilde kullanmayı başarıyor. Bu duyguları açığa çıkarmak için de en yaygın içerik türleri; oyunlar, yarışmalar, özgün bilgi paylaşımları, eğlenceli görsel ve videolar oluyor.
Soru Sormak, Markaya Olan İlgiyi Besliyor
Sosyal medyanın en trend eylem çağrısı taktiklerinden biri de soru sorma yöntemi ile etkileşimi artırmak. Ancak son dönemlerde neredeyse her gönderide karşımıza çıkan sorular, bu yöntemin niteliğinin de düşmesine neden oldu. Paylaşılan içerikle gerçek anlamda uyumlu, nokta atışı sorular kullanmaksa önem kazandı.
Bu noktada yapılması gerekenlerin başında içerik oluştururken hedef kitle gözünden bakabilmek, ne isteyebileceğini ve ne ile karşılaşmak istemeyeceğini bilmek markalara avantaj kazandırıyor. Doğru sorular seçilerek hedef kitleyi etkileşime davet eden içerikler oluşturulduğunda, kullanıcıların markaya olan ilgisi de besleniyor, temasa geçme isteği uyanıyor. Soruları titizlikle oluşturmak ve cevap verme eylemine yönlendirecek çekicilikte sunmak, markanın etkileşimini büyük oranda artıracak bir yol sunuyor.
Tahmin Yürütme Taktiği ile Katılımı Artırın
Yeni bir ürün tanıtımı, marka bünyesinde yaşanan bir değişim, sürpriz bir hediye vb. gibi aksiyonları birer etkileşim kaynağına dönüştürecek eylem çağrısı için tahmin yürütme taktiği kullanmak; etkili adımlardan bir diğeri olarak karşımıza çıkıyor. Kullanıcıda merak duygusunu tetiklerken cevap verme, katılma, yorum yapma gibi harekete geçirici eylemlerin gerçekleşmesi kolaylaşacaktır. Tahmin etme gibi bir teşvikle kullanıcılar aynı zamanda markaya olan temasını yakın tuttuğu için bağlılığın gelişmesi açısından da olumlu etkilerin oluşması sağlanacaktır.
Kolaylık ve Pratiklikle Teşvik Ediciliğin Gücünü Kullanın
Sosyal medya içeriklerinizde yer vereceğiniz eylem çağrınızı basit ve kolay uygulanabilirlik üzerinden giderek şekillendirebilirsiniz. Tek bir tuşla diye vurgulanan bir eylem çağrısı, kolay olarak algılanacağı ve pratiklikle yapılacağı mesajını içerdiği için etkileşim gücünün artmasına yardımcı olacaktır.
Dijital dünyada öne çıkmanın giderek zorlaştığı günümüzde, markaların hedef kitleye fark ettirmeden etkileşim sağlanmasına yönlendirecek etkili, güçlü ve doğal görünümlü eylem çağrıları oluşturmak büyük bir önem taşıyor. Her an kullanıcıyı zorlayan eylem çağrıları, her yerde karşılarına çıkan baskıcı mesajlar yerine istek uyandıran mesajlar kullanmak gerekmektedir. Siz de sosyal medya içeriklerinize yukarıda ele aldığımız taktikleri dahil edebilir, hedef kitleyi etkileyen eylem çağrıları oluşturmak için bir adım atabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı