Yeni yılla birlikte sosyal medya dinamiklerini değiştirecek trendlerin neler olacağı, markaların gündemine yerleşti. Satış faaliyetlerini desteklemek, kampanyalarını duyurmak, marka bilinirliğine yatırım yapmak, yeni kullanıcılara ulaşmak gibi pek çok yeni hedeflerle markalar sosyal medya pazarlamasına ağırlık vermeye başladı.
Peki, her geçen gün yenilikleri bünyesine dahil eden sosyal medya platformlarında markaları hangi fırsatlar bekliyor? Bu sorunun cevabını ve 2022 sosyal medya pazarlama trendlerini, içeriğin devamında detaylı olarak değerlendireceğiz.
InstaShop ile E-Ticaret Hedefleri Büyüyecek
Instagram’ın kullanıcılara sunduğu sanal bir ticaret platformu olarak tanımlayabileceğimiz son dönem özelliklerinden biri olan InstaShop, markalar için giderek daha da önemli hale gelmeye başlayacak. Pandemi ile birlikte e-ticaretin hayatımızın merkezine yerleştiği bir dönemde değişen tüketici alışkanlarına paralel olarak sosyal medya pazarlamasına yatırım yapan markalar da kazananlar arasında yerini alacak. InstaShop üzerinden ürünlerini kullanıcılarla buluşturan markaların, bu platformu kullanarak 2022 yılında web site trafiğini daha da artıracağı ve satış faaliyetlerini genişleteceği öngörülüyor.
Ses Tabanlı İçerikler Yükselişe Geçecek
Dijital dünyanın en yeni yayın türleri arasında olan sesli içerikler, 2021 yılı itibariyle sosyal medya platformlarında yaygınlaşmaya başladı. Özellikle Clubhouse platformu ile önem kazanan sesli içerikler, diğer sosyal mecralardaki canlı yayınların da önünü açarak geniş kitleleri etkilemeyi başardı. 2022 yılında da yükselişe geçecek bu yayın türünü sosyal medya stratejilerine dahil eden markaların avantaj sağlayacağını söyleyebiliriz. Ses tabanlı içeriklere yer veren markalarda, hedef kitle ile kurulan bağlılığın ve güven ilişkisinin de gelişmesi kaçınılmaz olacak. Canlı yayınlar gerçekleştirerek kullanıcıları ile yakın temas kurabilmeyi başaran markalar, ulaşılabilir ve güven veren bir marka olarak öne çıkacaktır.
Azalan Organik Erişim, Reklamla Desteklenecek
Sosyal medya platformlarının değişen algoritmaları ile birlikte kullanıcılara erişim konusunda markaların duyduğu kaygı, her geçen gün artıyor. Düşük organik erişim oranını artırmanın yolu da ücretli reklamlar için düzenli bir plan ve güçlü bir bütçe ayırmaktan geçiyor. 2022 yılında, gönderi tanıtımlarına yönelen ve potansiyel müşterilere ulaşmak için ücretli reklam modellerini deneyen markalar öne çıkmayı başarabilecek. Sosyal medya pazarlamasında reklam faaliyetlerine şans vermeyen markalarsa içeriklerini hedef kitleye ulaştırmakta kısıtlı imkana sahip olacak.
Hikayeler ve Kısa Videolar Önem Kazanacak
Özellikle Instagram ve Facebook platformlarında en önemli içerik türü olarak görülen hikayelerin kullanımı 2022 yılında daha da artacak. Kullanıcı etkileşimi açısından markaya büyük avantajlar sunan hikayeler, hedef kitleden ger dönüşler alabilmenin en hızlı yolunu sunuyor. Bu nedenle anket, test, soru cevap gibi eklentileri aktif olarak kullanmak, markaların etkileşim oranını yükseltebilmesini sağlayacaktır. Hikayelerle birlikte aynı zamanda kısa videoların da bu yıl içerisinde popülerliğini giderek artıracağı öngörülüyor. TikTok ve Instagram Reels gibi kısa süreli video formatlarına yönelen markalar; samimi, kullanıcıyı yakalayan, ilgi çekici içerikler üreterek etki alanını genişletebilecek.
Affiliate Marketing Gücünü Koruyacak
İçerik üreticileri ile iş birliği kurma olarak tanımlayabileceğimiz affiliate marketing, son dönemlerin en etkili pazarlama taktiklerinden biri oldu. Geçtiğimiz yıllarda oldukça yaygınlaşan influencer iş birlikleri, 2022 yılında da markaların başvuracağı yöntemlerden biri olacak. Sosyal medya pazarlamasında satışa yönelik hedeflere sahip olan markalar için olmazsa olmaz hamlelerden birinin affiliate marketing olduğunun altını çizebiliriz.
Müşteri Hizmetlerinde Mesajlaşma Talebi Artacak
Pandemi sonrasında tüketicilerin marka ile iletişim kurma aracı olarak tercihi; sesli aramalardansa mesajlaşma oldu. Dijital kanallar aracılığıyla markaya ulaşmayı tercih eden bir kullanıcı kitlesinin yükselişe geçmesi, markaların da müşteri hizmetleri alanında çeşitli değişikliklere gitmesine yol açtı. Sosyal mecralardan kullanıcılara hızla dönüş yapmak, yanıt şablonları oluşturmak, sohbet robotları kullanmak, dijital platformlarda her an ulaşılabilir bir müşteri hizmeti sunmak önem kazandı.
2020 ve 2021 yılının hayatımıza taşıdığı pandemi etkisi ile sosyal medyanın konumu giderek güçlendi. 2022 yılında da dijitale olan yönelimin ve sosyal medya kullanımının gücünü artıracağı düşünülüyor. Markalar, adım attıkları bu yeni yılda doğru hamleler ve taktikleri stratejilerine entegre edebilirse sosyal medyada güçlü bir etki ve yükseliş yaratabilirler.
Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı