YouTube İçeriklerinizin Görüntülenme Oranını Artıracak Tüyolar

Günümüz verileri, Google’dan sonra dünya genelinde en fazla ziyaret edilen ikinci arama motorunun YouTube olduğunu gösteriyor. Önümüzdeki dönemde internet üzerinden elde edilen çevrim içi trafiğin %80’inden fazlasının da video içerikler ile sağlanacağı öngörülüyor.

YouTube’un giderek artan değeri, markalar için video içerikle öne çıkma fırsatını yükselişe geçirdi. Ancak bir video içeriği oluşturmak için de güçlü bir strateji ve emek gerekiyor. Yalnızca kaliteli bir içeriğe sahip olmak ne yazık ki artık yeterli bir kriter olarak görülmemektedir. Videoyu öne çıkaracak önemli adımları ve taktikleri uygulamak, görüntülenme oranının artmasına katkı sağlayacaktır. Bu içeriğimizde video içeriklerinizin daha fazla görüntüleme alması için uygulayabileceğiniz önemli tüyoları sıraladık. Hazırsanız gelin, birlikte göz atalım:

İlk Adım: İlgi Çekici Kaliteli İçerik 

YouTube’da kullanıcının dikkatini çekmeyi başaracak kaliteli içerik, en büyük kurtarıcınız ve atmanız gereken ilk adım olacaktır. Kullanıcının ilgisini çekebilecek bir başlık seçmek, içeriğinize karşı merak duygusu uyandıracaktır. İçeriğinizin izleyiciye bir değer sunması, katkı sağlaması oldukça önemlidir. Aynı zamanda video içeriğin izlenebilirliğini artıracak; arka plan müziği, görsel açıdan belirli noktaları vurgulayacak efekt ve geçişler kullanmayı deneyin. Video içeriğinizi zenginleştirecek bu küçük adımlar, kanalınızı ilgi çekici hale getirecektir. 

Öne Çıkmak için: Anahtar Kelimeler, Etiketler ve Hashtag’lerden Faydalanın

YouTube’da öne çıkmanın yolu, doğru metinleri kurgulamaktan geçiyor. Kaliteli bir video içeriği tek başına yeterli olmazken arama sonuçlarında üst sıralarda yer alınmasını sağlayacak kelime kullanımı önem kazanıyor. Video içeriğinizin konusu ile bağlantılı anahtar kelimeler bularak işe başlayabilirsiniz. 

Bunun için detaylı bir araştırma yapmak avantajlı olacaktır. Bulduğunuz anahtar kelimeleri başlık kısmında ve açıklama bölümünde geçirerek ikinci adımı uygulayabilirsiniz. Özellikle açıklama kısmında çok fazla abartıya kaçmadan belli bir sıklıkta anahtar kelimenizi kullanmanız önemli olacaktır. Anahtar kelimenizi kullandığınız konum da oldukça kritik seçimlerden biri. En doğru adımları sıralayacak olursak; video başlığının başlangıcı, video açıklamasının başlangıcı ve video etiketleri. 

İzlenme Sürenizi Artıracak Adımları Uygulayın

Kullanıcıların kanalınızda geçirdiği süre olarak tanımlayabileceğimiz izlenme süresi, YouTube’un sıralamada öne çıkmak için önemsediği metriklerden bir diğeridir. Kullanıcılar, kanalınızı yalnızca bir video için ziyaret etmemeli, farklı videolarınıza geçiş yaparak kanalınızda daha fazla zaman geçirmelidir. Bunun için de 

– Bir videonuzda diğer videolarınızı hatırlatan ve yönlendiren ifadelere yer verin, açıklama bölümünde kanalınızdaki diğer videolar için bağlantı sunun. 

– Benzer videolardan oynatma listeleri oluşturarak kullanıcıları yönlendiren bir şablon oluşturabilirsiniz. 

– Tıklanma oranı üzerinde büyük bir etkiye sahip olan küçük resimlerinizi titizlikle oluşturun. Kullanıcılarda bir duygu uyandıracak ve tetikleyecek ögeler kullanmaya çalışın. Varsayılan küçük resimlerden birini seçmek yerine mutlaka yeni bir küçük resim oluşturun. 

– Videonun sonuna doğru çıkacak olan ve dönüşümü artıracak bitiş kartları ekleyin. Daha fazla tıklama alınmasını sağlayacak video, abone ol butonu, link gibi ögeleri kullanmaya çalışın. 

Çapraz Tanıtım için Diğer Sosyal Medya Kanallarını Kullanın

Video içeriklerinizi YouTube ile birlikte Instagram ve Facebook gibi sosyal medya platformlarına taşıyın. Bu iki güçlü kitleye sahip platform üzerinden YouTube kanalınıza trafik çekebilir, görüntülenme oranınızda artış yakalayabilirsiniz. 

YouTube platformunda izleyeceğiniz yol haritasını ve atacağınız adımları planlamak için içeriğimizde yer verdiğimiz tüyoların rehberliğinde ilerlemeye başlayabilirsiniz. 

Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı

 

Yorum Bırakın