Kasım ayı hem tüketiciler hem de markalar için oldukça önemli bir dönem. Ancak bu dönemle ilgili bildiğimiz pek çok şey pandeminin etkisiyle değişti. Araştırma sonuçlarını takip etmek ve buna göre aksiyonlar almak markaların kasım ayında hedefledikleri ticari rakamlara ulaşmalarına yardımcı olabilir.
Think with Google tarafından yayınlanan son araştırma bulgularını marka yöneticileri için derledik ve yorumladık. Hazırsanız tüketici dünyasında bu kasımda neler değişmiş ve bu değişim ne anlama geliyor birlikte bakalım;
‘‘Türkiye’deki her 5 tüketiciden 3’ü alışveriş için indirim günlerini bekliyor.’’
İndirimleri herkes sever ve uygun fiyata alışveriş yapmaktan hoşlanır ancak Türkiye’deki indirim beklentisini artan maliyetler ve fiyatlarla ekonomik koşullara da bağlamak gerekir. Bu verinin ışığında tüketicinin fiyat duyarlılığının arttığını söylebiliriz. Hızlı tüketim ürünlerine sahip markalar için fiyat vurgulu mesajlar satışların artmasını destekleyebilir.
‘‘Pandemi öncesinde Black Friday’den sonra ilgi azalırdı ancak geçtiğimiz yıl bu ilgi iki hafta daha devam etti. ‘’
Black Friday indirimleri sonrası markalar yakalanan ivmeyi bir süre daha korumak için tüketicilere çeşitli olanaklar sundu. İkinci ürün yüzde elli indirimli, kargo bedava, sepette %15 indirim gibi söylemlerle çıkılan reklamlar tüketicide karşılık buldu. Bu yıl da markaların Black Friday sonrası dönemle ilgili pazarlama hamleleri planlamaları ve taktikler hazırlamaları akıllıca olabilir.
‘‘2020 yılında dijital yatırımlardan %54 ile en yüksek payı alırken TV %36 ile geriledi. ‘’
Bu veri oldukça önemli, televizyon reklamlarına ciddi yatırım yapan markalar artık medya planlarında televizyona yer vermiyor. Bunun birden fazla nedeni bulunuyor. Ancak birçok marka için şu an akıllıca olan yöntemin dijitale kaymak olduğunu söyleyebiliriz. TV reklamlarına ayrılan bütçeyi veriler ışığında değerlendiren bir marka örneği görmek isterseniz LC Waikiki’nin aldığı son kararı inceleyebilirsiniz. Kasım ayı indirim kampanyalarını başlatan LC Waikiki, televizyon reklamı yapmamaya karar verdi. Buraya ayıracağı bütçeyi daha fazla indirim yapmak için kullanacağını belirten marka, aile bütçelerine daha fazla destek olmayı istediğini açıkladı.
‘‘Tüketicilerin %80’i bu yıl evlerine daha önce hiç alışveriş yapmadıkları bir markadan ürün satın aldı.’’
Dijital reklam ve influencer çalışmalarının bu verinin ortaya çıkmasında bir payı olduğu yadsınamaz. Tüketiciler yeni ürünlere ve markalara şans veriyor ancak bu fırsattan yararlanmak isteyen markaların pazarlama ve satış taktiklerini doğru kurgulamaları, diğer değişkenleri kendi markaları özelinde değerlendirmeleri gerekiyor.Tüketici alışkanlıkları ve satın alma davranışları ile ilgili daha farklı bilgilere sahip olmak için blogumuzu takip etmeyi unutmayın. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere.
Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist