Dijitalleşme ve yeni reklam mecralarının karşımıza çıkması bazı durumlarda çok etkili olabilecek doğrudan pazarlama tekniklerinin küçümsenmesine neden olabiliyor. Ancak özellikle B2B çalışan markalar için doğrudan pazarlama, tanımlanmış özel bir kitleye ulaşmanın en kolay yoludur. Peki, doğrudan pazarlama nedir, en sık kullanılan araçları nelerdir?
Doğrudan pazarlama; mesajınızı ve içeriğinizi doğrudan potansiyel müşteriye ileten herhangi bir pazarlama tekniğini tanımlar. B2B çalışan şirketler genellikle;
– Telefon ile aramalar
– E- mail
– Görüntülü reklamlar
– Doğrudan posta gibi araçları kullanır.
Bu araçların kullanımı diğer kitle iletişim mecralarına göre yüksek maliyette olmalarına karşın kesin bir kitleye ulaştığı için daha verimli sonuçlar sunar. Doğrudan pazarlama taktiklerini kullanan markalar; hedef pazarlarına daha kişiselleştirilmiş şekilde hitap eder, reklamlarının etkilerini kolay ölçümleyebilir. Reklamların etkisinin ölçümlenebilir olması da tepkilere ve geri dönüşlere göre pazarlama taktiklerinin geliştirebilmesini sağlar.
Doğrudan pazarlamanın avantajlarından yararlanabilmek için elbette yapılması gerekenler vardır.
Öncelikle online olarak hedef kitleye ulaşılacaksa inandırıcı ve güvenilir olunmalıdır. Pazarlanan ürün ve hizmetler belirlenen hedef kitlenin ihtiyaçlarına yanıt verecek şekilde sunulmalı, anlatılmalıdır.
Hedef kitleye özel olarak hazırlanmış tasarımlara ve iletişim diline yer verilmelidir. Bu sayede hedef kitle ile bir bağ oluşturulabilir ve ikna edilebilir.
Hangi taktik kullanılırsa kullanılsın mesaj yaratıcı şekilde verilmeli, genel iletişim stratejisine uygun tasarım ve iletişim dili kullanılmalıdır.
Doğrudan pazarlama taktiklerini doğru şekilde uygulamak için nereden başlayacağınızdan emin değilseniz profesyonel bir iletişim ajansından destek alabilirsiniz.
Dwt Mandalina | Ayşegül Baysal | Dijital Stratejist