Son dönemlerde markaların, siyasetçilerin ve araştırmacıların gözü kulağı Z kuşağının üzerinde olmaya başladı. Büyük toplumsal değişimleri yapabilecek güçte olan z kuşağının potansiyel harcamaları ve alışkanlıklarının değişimi de markaların, iletişimcilerin odağındaki yerini alıyor. Peki, Z kuşağının şu ana kadar belirlenen ekonomik nitelikleri ve davranışları nasıl? Bu kritik sorunun yanıtlarını verirken bizleri aşağıdaki maddeler karşılıyor;
- Ekonomik zorluklar içinde büyüyen ve durağan bir döneme gelen Z kuşağı, parası konusunda tutucu.
- Z kuşağındaki bireyler para biriktirmeye eğilimliler, para birimlerinin değerini en üst seviyeye çıkaran satın alımları gerçekleştirmeyi tercih ediyor.
- Kuşaktaki bireyler, gösterişçi ekonomi yerine tasarruflu bir ekonomi modelini benimsiyor ve satın alımlarını bu yönde yapıyor.
- Z kuşağı ekonomistler tarafından muhafazakar harcamacılar olarak tanımlanıyor.
Sıralanan niteliklere baktığımızda Y kuşağının bir dönem gerçekleştirebildiği özgür, deneyim ve eğlence odaklı harcamaların Z kuşağında olmadığını görüyoruz. Bütçe planlaması ile satın alımlarını kontrol etmek isteyen Z kuşağını yakalayabilmek için maksimum değeri sunmak, iletişimde rasyonel çekicilik öğelerini artırmak akıllıca görülüyor. Eğer siz de markanız için Z kuşağını daha yakından tanımaya ihtiyaç duyuyorsanız profesyonel bir iletişim ajansından destek alabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist