Unutulmaz Lansmanlar Nasıl Yapılır?

Stratejik iletişim çalışmalarına en çok ihtiyaç duyulan alanlardan biri de lansman çalışmalarıdır. Yeni bir ürün piyasaya sürülürken veya mevcut bir ürün güncellemelerle piyasaya yeniden tanıtılırken gerçekleştirilen bu tanıtım çalışmaları lansman olarak tanımlanmaktadır. Başarılı bir lansman planlanmadığında gece geçen gemileri andırır. Bu nedenle sürecin iletişim anlamında deneyimli profesyoneller tarafından yönetilmesi gereklidir. Peki, etkili bir lansman süreci nasıl hazırlanır?

Ürün Testine Zaman Ayırın

Başarılı bir ürün lansmanı için gereken ilk şey elbette başarılı bir üründür. Bundan emin olmak içinse yapılması gereken ürünü test etmek, hatasız şekilde tüketiciye sunmaktadır. Tesla’nın kırılmaz cam lansmanındaki kırılan Cybertruckmodelini hatırlarsınız. Ürünün en büyük vaadi lansmanda paramparça olmuştu.  Bu nedenle olası sürpriz ve kazalara karşı hazırlıklı olmanız gerekir.

Hedef Kitlenizi Tanımlayın, Analiz Edin

Ürünü hangi kitleye tanıtacağınız ve o kitleyi doğru anlayıp anlamadığınız sürecin başarılı olması için gereken bir diğer kriterdir. Hedef kitlenizin ilgi alanlarını, demografik özelliklerini, kullandıkları medya araçlarını ve medya tüketim alışkanlıklarını bilmeniz ön koşullardandır. Doğru taktiksel planlar ancak hedef kitle doğru analiz edildiğinde hazırlanabilir.

Lansman Sürecini Baştan Sona Planlayın

Lansmanın akılda kalıcılığını artırmak için lansman öncesi, lansman sırası ve lansman sonrası süreçlerin planlanması gereklidir. Bu süreçleri belirli bir plan çerçevesinde yürüttüğünüzde vermek istediğiniz mesaj etkili olacaktır. 

İyi Bir Fikir Bulun!

Yaratıcı fikirler mesajların dikkat çekiciliğini artırarak hedef kitlenin radarına girmenizi kolaylaştıracaktır. Bu nedenle yaratıcı reklam ajanslarının desteğini almaya özen gösterin.

Doğru Mecralarda Yer Alın!

Medya planlaması her iletişim çalışmasında olduğu gibi lansman çalışmalarında da oldukça değerlidir. Hedef kitlenizin ve ikincil hedef kitlenizin yer aldığı mecralara yatırım yapmaktan çekinmeyin. Ulaşmak istediğiniz kitlenin büyüklüğüne göre medya karmanızı geliştirin.

PR Çalışmalarını Geri Plana İtmeyin!

PR çalışmaları lansman iletişiminin en önemli detaylarından birini oluşturmaktadır. Bu nedenle bünyenizde mutlaka bir PR ekibi oluşturun, bu ekiple basın kitlerinden etkinlik yönetimine kadar tüm süreçlerde iş birliği içinde olun.

Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist

Yorum Bırakın