Teknolojinin hayatımızdaki artan etkisi ve web’in interaktif kullanımının yaygınlaşmaya başlamasıyla markalar için kullanıcı tarafından oluşturulan içerik; UGC olarak da bilinen kavram, önem kazanmaya başladı.
Ağızdan ağıza pazarlamanın dijital kanallara sıçradığı bir oluşum olarak da görebileceğimiz bu kavram, etkileşimi tetiklemekte, güven algısını güçlendirmekte ve satış üzerinde büyük oranda olumlu etkiler sağlamaktadır. Marka tarafından oluşturulan içeriğe kıyasla kullanıcının da dahil olduğu bu içerik türü, pazarlama faaliyetlerinde giderek önemli bir konuma yükseliyor. Kullanıcılar tarafından üretilen her türlü içeriğin markalar üzerinde yarattığı etkilere gelin, birlikte göz atalım:
Kullanıcıların Her Biri Profesyonel İçerik Üreticisi Haline Geldi
Sosyal medya platformlarının ve web kullanımında değişen tutumların etkisi ile günümüzde her kullanıcı, birer içerik üreticisi olarak konumlanmaya başladı. Edilgenlikten çıkarak yön veren kişiler olarak tanımlanan kullanıcılar, markalar için birer kaynak olmaya ve etkileşimin merkezinde yer almaya başladı. Dijital dünyanın dinamikleri kullanıcı odaklı değişmeye başlarken markalar da bu sürece uyum sağlayacak kampanyalara yöneldi.
Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği; yani, kullanıcının pazarlama faaliyetine dahil edildiği, paylaşımları aracılığıyla ana karaktere dönüştüğü bu kavramı önemsemeye başladı. Bir kullanıcının çevresiyle paylaştığı deneyim markalar için önemli bir değer taşırken günümüzde sosyal medya aracılığıyla çok daha geniş kitlelere yayılan bir deneyim paylaşımı, bu değerin daha da büyümesini sağladı. Bu nedenle son yıllarda markalar, kullanıcı kaynaklı içerik üretimini destekleyen dijital stratejilere yönelerek etki alanını genişletmeyi hedeflemektedir.
Marka Etrafında Topluluk Oluşumu Kolaylaşıyor
Kullanıcılar ile kurulan iletişimde “ben” diline doğru geçiş yapan, kullanıcıya samimi bir tonda seslenerek aradaki mesafeyi kaldıran markalar, homojenliği ortaya çıkaran bir imaj oluşturmayı başarıyor. Ürün ya da hizmet satış faaliyetlerini sosyal medya aracılığıyla artırmanın da mümkün olduğu dijital çağda, “ben” dili ile kullanıcılara yakın durmak, paylaşıma teşvik edici tavır sergilemek, kişiselleştirilmiş deneyim sunmak önem kazanıyor. Bunu başarıyla uygulayan markaların etrafında güven ve sadakat çerçevesinde bir araya gelen bir topluluğun oluşması da tabii ki kaçınılmaz oluyor.
Güvenilirlik Öne Çıkıyor
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, marka ve kullanıcı arasında oluşan bağın en önemli etkenlerinden biri. Yalnızca marka adına konuşmak yerine; merkeze kullanıcıyı almak, onun geri dönüşlerinden beslenmek, fikirlerine değer vermek ve yapacağı paylaşımları desteklemek gibi adımlar güven oluşumu sağlıyor.
Organik Trafik ve Satış Oranlarında Artış Sağlanıyor
Özgünlük değerini taşıyan kullanıcı kaynaklı içerikler, güven verdiği ve etkileşim gücü yüksek olduğu için markaların daha fazla ziyaretçi almasını ve organik trafiğini büyütmesini sağlıyor. Hesaplarında markaya dair paylaşım yapan ve kendi kitlesini etkilemeyi başaran bu kullanıcılar aracılığıyla yeni kullanıcılar da markaların web sitesi ve sosyal medya sayfalarını ziyaret ediyor. Maliyet bakımından düşük ama etkisi oldukça yüksek bir pazarlama faaliyetine dönüşen bu içerik üretimi, satışların da artışına büyük oranda katkı sağlıyor.
Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik türü, dijital çağda öne çıkmayı başaran markaların artık olmazsa olmazı. En etkili şekilde pazarlama faaliyetlerine bu içerik türünü entegre edebilen markaların ardında güçlü bir strateji yer alıyor. Markanızın dijital iletişimine kullanıcı kaynaklı içeriklerin olumlu etkisini yansıtmak için siz de profesyonel bir destek alabilir, süreci efektif çözümlerle yönetebilirsiniz.
Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı