Reklamda Büyük Fark Yaratan Kuş Tüyü Etkisi!

Tüketicilerin harcanabilir gelirlerinde azalma, tutumlu olma eğilimlerinde artış olduğu zamanlarda iletişimcilerin; marka yöneticilerine reklamlara devam etmelisiniz diye ısrar etmesinin pek çok nedeni bulunuyor. 

Samimi olmak gerekirse maalesef ilk bakışta marka yöneticileri bu değerli öneriyi, ajansın ya da reklamcının para kazanmaya devam etmek için verdiğini düşünüyor. Ancak bu önerinin arkasında rasyonel, ilerleyen zamanlarda satışa dönecek argümanlar bulunuyor. Bu argümanların en önemli kısmınıysa kuş tüyü etkisini yaratmak oluşturuyor. 

Bir markanın her koşulda ve her zaman hedef kitlesi ile iletişim kurmaya devam etmesi, markanın algılanan popülerliğini artırıyor. Algılanan popülerlikle satın alma davranışı arasındaki ilişki de doğru orantılıdır.  Algılanan popülerliğin artmasını sağlayan sürekli iletişim sayesinde tüketicilerde bu kadar insan yanılıyor olamaz hissi ve kriz zamanlarında bile güçlü bir markanın tüketicisi olma düşüncesi beslenir. Tüketiciye göre bu markalar güvenilir, en iyisi gibi nitelikler kazanır.  Bu hisler ve nitelikler tüketicinin satın alma sonrasında duyduğu tereddütleri ortadan kaldırır. Dolayısıyla reklamlarla popülerlik kazanmak marka için olumlu bir takviye işlevi görür. Markayı sorgulamadan sürekli olarak satın alma alışkanlığını tüketicinin zihnine kazıyan popülerlik, rakipler devreye girdiğinde satın alma terazisinde kuş tüyü etkisi uyandırır. Bu nedenle kuş tüyü etkisi marka yöneticileri açısından yerleşmiş pazar payını korumak için bir savunma hattı oluşturabilir. 

Kuş tüyü etkisini kazanmayı başaran markaların reklamlardan edineceği bir diğer avantaj ise; yüksek görünürlüktür. Herkesin konuştuğu gördüğü bir marka alt metinlerinde diğer tüketicilere hadi sen de katıl mesajını verir. İnsanlar her zaman herkesin gördüğü ve konuştuğu markaları, ürünleri deneme heveslisidir.

Ancak her konuda olduğu gibi algılanan popülerlik ve yüksek görünürlük aşamalarında markaların çok dikkatli olması, doğru dengeyi bulması gereklidir. Profesyonel destek almayan ve saldırgan bir eylem planı ile iletişime başlayan markalar hızla çıktıkları yerden aynı hızda inebilir. 

Bunu önlemek ve itici hale gelmeden marka iletişiminizi sürdürmek isterseniz; profesyonel bir tam hizmet ajansından destek alabilirsiniz.

Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist

Yorum Bırakın