Güçlü Bir İlk İzlenim Yaratacak Hakkımızda Yazısı Nasıl Yazılmalı?

Hedef kitlenin markayı tanımak adına başvurduğu ilk yerlerin başında şüphesiz hakkımızda sayfası geliyor. Markaya dair bilgi edinmek ve araştırma yapmak için ziyaret edilen bu sayfa, hedef kitle ile marka arasında oluşacak güçlü bağın da temellerinin atıldığı nokta oluyor. Ancak yalnızca ürün ve hizmetleri görmek kullanıcı için yeterli bir kriter oluşturmuyor. 

Tüketici, markanın hikayesi ile karşılaştığı zaman, markayı tüm şeffaflığı ile görebildiğinde, çalışma alanı ve ekibini gösteren bir hakkımızda sayfasını ziyaret ettiğinde etkileniyor ve ikna olmaya hazır bir hale gelebiliyor. Bu nedenle özensiz, yeterli bilgiyi sunmayan, şeffaf olmayan ve bir marka hikayesi anlatmayan hakkımızda yazısı ve sayfası, etkileyicilikten uzak kalıyor. Hedef kitleye güçlü bir ilk izlenim sunacak ve etkileyiciliği ile ilgi çekecek hakkımızda yazısı hazırlamanın ipuçlarını bu içeriğimizde derledik:

Kullanacağınız Dili ve Hitap Edeceğiniz Ses Tonunu Hedef Kitlenize Uygun Seçin

Markanızı hedef kitleye sunmaya karar verdiniz ve etkileyici bir hakkımızda yazısı nasıl yazılmalıdır sorusunun cevabını arıyorsanız yapılması gereken ilk adım hedef kitleyi en doğru şekilde analiz etmek olacaktır. Sesleneceğiniz kitleyi tanımladıktan sonra marka kimliğinizle tutarlılık sağlayacak, imajınızın dışına çıkmayan bir anlatım dili tercih etmelisiniz. Kurumsal mı yoksa dinamik ve samimi bir marka imajı mı sizi tanımlıyor? Bu kriterleri göz önünde bulundurarak hakkımızda yazısındaki ses tonunuzu şekillendirmeye başlayabilirsiniz!

Marka Hikayeniz ile Hedef Kitleye İlgi Çekici Bir Karşılama Yapın

Hedef kitle, yakınlık kurabildiği, hikayesini bildiği, açık ve bilgilendirici özelliğiyle güven veren markalara karşı bağ kurabiliyor ve sadakat geliştiriyor. Hakkımızda sayfasında yer alan marka hikayesi de hedef kitleyi yakalayabilmenin ve hem kurumsal yönleri tanıtabilmenin hem de markanın kuruluşundan itibaren hangi aşamalardan geçtiği, hangi amacı taşıdığı gibi detayları aktarabilmenin yolunu sunuyor. 

Yalın, sade ve gerçekçi ifadeler kullanmak, okunurluğu azaltan uzun cümleler yerine kısa ve anlaşılır cümlelerden oluşan bir metin ortaya çıkarmak da önemli bir detay olarak karşımıza çıkıyor. Markaya dair kuruluş hikayesini ve yolculuğunu okumak isteyen kullanıcılar, ilgi çekici bir anlatımla karşılaştığında hikayenin içeriğine kapılabilir, markaya karşı bir bağ kurmak için ilk adımları atabilir.

Değerlerinizden Bahsederek Şirket Kültürünüzü Sunun

Markanızın temelini oluşturan, çalışma alanınıza yön veren, sizi siz yapan değerler etkileyicilikte en güçlü yanınızı oluşturacaktır. Hakkımızda yazısında yalnızca neden kurulduğunuz, hangi ürün ya da hizmeti sunduğunuzu anlatmak yeteri derecede ilgi çekici olmanızı kısıtlayacaktır. Birlikte yol aldığınız ve şirket kültürünüze dahil ettiğiniz değerleriniz, hedef kitlenin gözünde marka konumlandırmanızı sağlam adımlarla yapılandırmanıza yardımcı olacaktır. Doğayı korumayı destekleyen çevreci yaklaşımınız, çalışan bağlılığına yatırım yapan yönünüz, kadının toplumdaki gücüne inanan bakış açınız vb. gibi değerleri hedef kitleye sunmak, markanızı bir adım öteye geçirmenizi sağlayacaktır. Vizyon ve misyonunuza da yer vererek hakkımızda yazınızı güçlendirebilirsiniz. 

Seslendiğiniz Hedef Kitleyi Çalışma Ortamınız ve Ekibinizle Tanıştırın

Ürün ya da hizmetini satın aldığı markanın temelinde yer alan emeğin kimler tarafından ve hangi ortamda ortaya çıkarıldığını görmek, hedef kitle için güven veren bir marka imajı yaratılmasına destek oluyor. Markanızı en etkili şekilde tanıtmak için hakkımızda yazınızda ekibinize güç katan üyelerden bahsedebilir, ekip ve çalışma alanı fotoğraflarına yer vererek şeffaf bir duruş sergileyebilirsiniz. Markaya değer kazandıran çalışanlarla tanışan hedef kitle, daha kolay bağ kurabilir, marka da hedef kitle ile arasındaki mesafeyi yakın tutmayı başarabilir. 

Verilere Yer Verin, Gelişmeler Doğrultusunda Güncellemeler Yapın

Gerçekçi bir anlatım için veriler, örnekler, sayısal değerlerden oluşan somut bir yaklaşım sunarak hedef kitleye güven veren bir hakkımızda yazısı yaratabilirsiniz. Sektörde fark yaratan ve başarınızı taçlandıran ödüller, araştırma sonuçları gibi marka değerinizi artıracak yönlere vurgu yapmak, ilgi çekici bir sayfa oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Markanızın zaman içerisinde bünyesine kazandırdığı yenilikleri de hakkımızda yazınıza belirli periyotlarla ekleyerek ve değişiklikleri düzenleyerek güncellik kazandırabilirsiniz. 

Sosyal Medya Sayfalarınıza Yönlendirin

Hedef kitleye kendinizi tanıttığınız, değerlerinizi ve marka hikayenizi anlattığınız bir hakkımızda yazısı ile ilk izleniminizi başarıyla sundunuz. Markaya dair gelişmeleri takip edebilmek, iletişimi sürdürülebilir kılmak ve marka ile arasındaki bağı güçlü tutmak için hedef kitlenizi mutlaka sosyal medya sayfalarınıza davet edin! 

Hakkımızda yazısı ile markanızın ilk izlenimini güçlü kılmak için profesyonel bir hizmet almak ve ilgi çekici bir sayfa oluşturmak isterseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı

Yorum Bırakın