Nöropazarlama ile Dikkat Çekici İçerik Üretimi

Nörobilim ve pazarlamanın bir araya gelişiyle ortaya çıkan bir kavram olan nöropazarlama, günümüzde içerik üretiminde etkileyiciliği artıran teknikler sunuyor. İçerik üretimi, reklam kampanyaları, web sitesi tasarımı gibi alanların kullanıcıları satın almaya yöneltecek ve nörolojik uyarılar oluşturacak şekilde hazırlanmasını sağlıyor.

Modern çağda bilimin etkileri hayatın her alanında gittikçe hissedilmekte, pazarlama alanında da bu etkilerin yansımaları görülmektedir. İçerik üretimine yön veren faktörlerden biri olan nöropazarlamada içeriği oluşturan kelime grupları, kullanılan renkler, font seçimleri, metin boyutları, tercih edilen görseller gibi tüm materyallerin nöronlar üzerinde nasıl bir etki oluşturduğuna odaklanılıyor. İçeriği ilgi çekici kılacak ve kullanıcıları etkileyecek bir içerik üretiminde nöropazarlamadan nasıl faydalanılır, birlikte göz atalım:

Duyguları Harekete Geçirin

İçeriği kaliteli kılan ve diğerlerinden farklılaştıran temel prensiplerin yanı sıra duyguları yakalayan ve doğallığı yansıtan yaklaşımlar, kullanıcıları etkilemede önemli adımlardan biri oluyor. Tekdüze bir akış yerine kullanıcıyı içine alan ve sürükleyiciliğe sahip bir içerik üretmek için duygulara dokunmak akılda kalıcılığı ve etkileyiciliği yükseltiyor. Nöropazarlamanın duyguları önemseyen bakış açısını içeriğe yansıtarak okunabilirliği artırmak mümkün oluyor. 

İçeriğinizi Uyarıcı Nitelikte Kurgulayın

Dijital iletişimin yaygınlaştığı günümüz koşullarında kullanıcılar her gün sayısız içerikle karşı karşıya geliyor ve bu noktada seçicilik önem kazanıyor. Kullanıcının radarına girmek ve dikkatini çekebilmek için farklı bir anlatım sunmak, kritik hamleyi oluşturuyor. Son dönemlerde yapılan araştırmalar, beynin olumlu duyguları algılayan kısmını harekete geçirecek bilgiler sunan içeriklere daha çok ilgi gösterildiğine dikkat çekiyor. Kullanıcılarda iyi izlenim yaratmak adına içerikleri bu doğrultuda üretmek, dijital platformlarda fark edilmeden kaybolup gitme riskini ortadan kaldıracaktır.

Dikkat Çekici Olmak için Cesur Davranın

İçeriği farklı kılacak ve kullanıcıyı uyaracak etmenlerden bir diğeri de metinleri, dikkat çekici bir sunumla karşı tarafa iletmek oluyor. Kullanılan görsel, video, infografik içeriğin kalitesini artırırken font seçimi, renk tonları gibi faktörler de algı oluşturulmasında önemli bir etkiye sahip olmasıyla öne çıkıyor. Kullanıcılara verilmek istenilen mesajın olduğu noktalarda ya da vurgulanmak istenilen bilgilerin yer aldığı bölümlerde farklı renk ya da font kullanarak beyin dalgalanmaları artırılabilir, hatırlanma oranı yükseltilebilir. Farklı uygulamaları içeriğe entegre etmek ve cesur adımlar atmak; hedef olarak belirlenen dikkat çekiciliğin yakalanmasına yardımcı olacaktır.

Renklerin Gücünü Kullanarak Yaratmak İstediğiniz Etkiyi Kontrol Edin

İçerik üretiminde hangi renklerin ve tonların kullanılacağına karar vermek, markanın sunmak istediği mesajla ilişkili olmalı ve bu doğrultuda tercih edilmelidir. Nöropazarlama tekniklerinden biri olarak algı oluşturulmasında büyük etkiye sahip renkler, beyinde hangi duyguları uyarıyor?

  • Yeşil: Doğallık, güven, sakinlik, tazelik, şifa gibi duygulara işaret eder. İçeriği bakımdan doğal ürünler sunan markalar, güven duygusunu vermek isteyen finans alanındaki markalar, yeşil tonlarını tercih etmektedir. 
  • Mavi: Soğuk tonlardan olan mavi, huzur, temizlik, güven ve dinginlik gibi duyguları açığa çıkarır. Hijyen ve temizlik ürünleri sunan markalar ve yine finans alanında da güven ve yükseklik çağrışımından dolayı bankalar tarafından tercih edilmektedir. 
  • Kırmızı: Bilinçaltı üzerinde en fazla uyarıcı etki yaratan renktir. Heyecan, dinamizm, enerji gibi canlılık hissi uyandırır. İştah açıcı bir etkiye sahip olduğu için gıda sektöründe oldukça sık kullanılır. Tüketimi artırmak için olumlu etkiye sahiptir. 
  • Sarı: Parlaklığı ile dikkat çekme konusunda en fazla etkiye sahip renklerden bir diğeridir. Uyarıcı niteliği ile öne çıkan sarı renk, canlılık ve coşku duygularına hitap etmesiyle birlikte geçiciliği de simgelemektedir. Bu nedenle markanın hizmet alanıyla tutarlılık sunması adına renklerin beyinde hangi duyguları etkilediğini önemseyerek içerikleri bu yönde şekillendirmek önemli olmaktadır. 
  • Pembe: Mutluluk, sevgi, neşe gibi olumlu duygular üzerinde etkilidir. Feminen algısından dolayı çoğunlukla kadınlarla ilgili markaların kullandığı renklerdendir. 

Renklerin tüketicilerde uyandırdığı hisler üzerinden içeriğinizi ve sayfa düzeninizi şekillendirebilir, doğru mesajı vererek yaratmak istediğiniz algıyı güçlendirebilirsiniz. Doğru renklerle sunulan içerik, ilgi çekiciliğini artıracak, merak duygusunu harekete geçirerek akılda kalıcılık sağlayacaktır.

Göz Hareketlerini Dikkate Alın

Kullanıcıların bir içeriği okurken yaptığı göz hareketlerini tespit ederek gözün, içerikte en fazla hangi kısımlara odaklandığı, hangi bölümlerin dikkatinden kaçtığı gibi analizler sunan nöropazarlama, içerik üretiminde kullanılabilecek önemli ipuçları sunuyor. Kullanıcıların en fazla zıt kavramların bir arada olduğu bölümlerde dikkatini artırdığını söyleyen nöropazarlamanın bu çıkarımı sonucunda, içeriği dikkat çekici kılmak adına uyarıcı nitelikte unsurlar kullanılarak tüketici uyarılabilir. 

Elbette yalnızca belirli tekniklerle bir içerik hazırlamak, kullanıcıların ilgisini çekerek hedeflenen amaca ulaşılmasını tek başına sağlamayacaktır. Bu noktada içeriğin ne sunduğu, kullanıcıya nasıl bir fayda sağladığı da en az bu verdiğimiz bilgiler kadar önem taşımaktadır. İçerik üretiminde pazarlama dinamiklerine uygun bir yol izlemek için profesyonel bir hizmet alarak kaliteli içeriklerle marka değerinizi yükseltebilirsiniz.

Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı

Yorum Bırakın