Pandemi etkisi ile sosyal izolasyon ortamında olmak durumunda kaldığımız hem zorlu hem de farklı deneyimler yaşadığımız 2020’de, dünya genelinde sosyal medya kullanımı ve çevrim içi iletişim de büyük bir yükselişe geçti.
2021’i karşılamaya hazırlanırken markaların pazarlama stratejilerini, bir süre daha pandemi ile yükselişe geçen sosyal medya platformları üzerinden şekillendireceği ve güçlendireceği öngörülüyor. 2021’de markalar, kurumsal itibar çalışmaları, satış odaklı e-ticaret faaliyetleri, kullanıcı odaklı kişiselleştirilmiş pazarlama operasyonları ve etkileşimi hedefleyen dijital kampanyalarını sosyal medya mecralarının yeni dinamiklerine göre optimize ederek yol haritasına yön verecek. Sosyal medya stratejilerinde markaların kullanabileceği trendlere gelin birlikte göz atalım:
Relationship Pazarlama Önem Kazanıyor
Dijital reklamlar tarafından dört bir yanı kuşatılmış modern çağın tüketicileri, gün içerisinde karşısına çıkan reklam kampanyalarına karşı giderek duyarsızlaşmakta ve ilgisini kaybetmekte. Bu noktada markaları farklılaştırarak hedef kitleye yakınlaşmasını sağlayan en önemli etmen ise güven duygusu oluyor. Sosyal medya pazarlamasında güven duygusunu besleyen içerik ve stratejilere yer verecek, kullanıcı görüşlerini önemseyecek, etkileşim ve kullanıcı odaklı kampanyalar yürütecek markalar 2021’de başarılı olma yolunda emin adımlarla ilerleyebilecek. Sosyal medya stratejilerini ürün ve satış üzerinden şekillendirmek yerine, tüketici değeri ve sürekliliği odağında ilişki pazarlamasını yürütmek önem kazanacak. Yeni müşteri kazanımından çok mevcut müşterilerle kurulan ilişkileri güçlendirmek ve bağ kurabilmek, 2021’de markalara başarıyı getirecek.
Kurumsal İmajı Destekleyen Kampanyalara Yönelim
Dünyanın içinden geçtiği bir değişim süreci yaşanırken toplumsal olaylar, sosyal sorumluluk konuları, çevre ve iklim krizleri, tüm insanlığın odağında ve gündeminde yer aldı. Farkındalık geliştirmeyi amaç edinen, toplumsal duyarlılığa yatırım yapan, kitlesel girişimleri destekleyen ve bu akış açısını sosyal medya mecralarına taşıyan markalar hem kurumsal itibarını hem de pazarlama stratejilerini desteklemeyi başarabilecekler. Sessizliğe bürünen ve gündemi takip etmeyi kaçıran markalarsa hedef kitle ile arasındaki mesafeyi uzaklaştıracak. Kullanıcılar, bağ kurabildiği markaların yanında yer almaya devam edecek.
Kısa Video Formatlarının Etkileyiciliği Artıyor
Kullanıcı sayısı her geçen gün artan ve popülerliği ile en çok kullanılan sosyal medya platformlarından biri olan TikTok, kısa video formatını hayatımıza dahil etti. Pek çok marka tarafından geniş kitlelere ulaşılmasında kullanılan önemli araçlardan biri olan TikTok’un benzeri bir formatı, Instagram tarafından Reels videoları olarak kullanıcılara sunuldu. İçerik tüketiminin gün geçtikçe çoğalması, kullanıcıların ilgisini çekmeyi zorlaştırırken video içeriklerinin çok daha fazla etkileşim sağladığını görmeye başladık. Hareketli video formatını sosyal medya pazarlamasına entegre eden ve kısa sürede vermek istediği mesajı kullanıcılara aktarmayı başarabilen markalar, 2021’de yüksek etkileşim hedefine ulaşabilecek. Aynı zamanda video içeriği hayatımızın merkezine yerleştiren YouTube, markaların hedeflerine ulaşmasında ve tüketici ile buluşabilmesinde en güçlü mecralardan biri olmaya devam edecek.
E-Ticaret Faaliyetleri, Sosyal Medya Platformlarından Desteklenecek
Markaların e-ticaret satın alımlarını artırmak için sürdürdüğü faaliyetleri, sosyal medya kanalları aracılığıyla desteklemesi sosyal ticaret kavramını ortaya çıkardı. Özellikle Facebook ve Instagram mağazaları, ürün etiketleme gibi alışveriş özellikleri, swipe seçeneği, markaların e-ticaret faaliyetlerini desteklemesinde büyük bir avantaj sağlıyor. 2021’de sosyal medya platformlarında artacağı öngörülen alışveriş odaklı eklentiler, markaların satış faaliyetlerini geliştirmesinde önemli adımları oluşturacak.
Micro Influencer Marketing Tercih Edilmeye Başlanacak
Tüketicilerin satın alma davranışları üzerinde büyük etki yaratan influencer marketing tanımını daha da güçlendiren ve özel bir kitle odağında sunan yaklaşım olarak micro influencer marketing, 2021’de markalar tarafından daha fazla tercih edilmeye başlanacak. Yüksek takipçi sayısına sahip influencer yerine daha az sayıda ama etkileşimi yüksek kitleye sahip micro influencer ile iş birliği yürütmek, güven duygusu gelişmiş sadık tüketici ile markaların buluşmasını sağlayacak.
Dünyayı etkisine alan pandemi ile birlikte değişen stratejiler ve pazarlama faaliyetleri, markaları hem zorladı hem de krizi fırsata çevirebilme olanağı tanıdı. 2021’de de küresel etkileri devam edecek olan pandemi sürecinde, sosyal medya pazarlaması ile markanızın hedeflerini büyütmek ve satış faaliyetlerinizi desteklemek için profesyonel iletişim danışmanlığı hizmeti alarak yeni yıla güçlü stratejiler ile adım atabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı