Pazarlama, reklam ve sanat dünyasının dinamiklerinin yeniden belirlendiği, dijitalleşmenin ve sanal ortamların öneminin pratiğe geçtiği bir yılı geride bırakıyoruz. Bu yıl yaşananlardan yaptığımız çıkarımlar ve önümüzdeki yıl için öngörülerimizi bu yazıda bir araya getirdik.
Marka itibarını korumak kadar marka değerlerini yeniden keşfetmek ve korumak önem kazanacak!
Pandemi sonrası tüketicilerin algısı sağlık, değerler, yaşam gibi konularda evrilerek değişmeye devam ediyor. Marka yöneticilerinin bu değişimlere hitap edecek değerleri kendi DNA’larında bulmaları ve itibar çalışmalarına verdikleri önemi değerlere de vermeleri gerekecek. Elbette bu değerlerin tüketicilerin dünyasında nasıl algılandığı da bir diğer önemli başlık olarak bizi karşılayacak.
Teknoloji ve ar-ge yatırımları beklenenin aksine artmaya devam edecek!
Pek çok şirket küçülmeye gitse de teknoloji alanında çalışan şirketler yatırımlarını geri çekmeden, gelişmeler için büyük bütçeler ayırmaya devam edecek. Pandemi dönemi, dijitalleşenin hayatta kalacağını bir kez daha gösterdi. Buna benzer küresel krizleri bir daha yaşamak istemeyen tüm markalar bütçe planlarını yeniden gözden geçirecekler.
Sanal ve artırılmış gerçeklik ivme kazanacak!
Bu durum aslında son beş yılın gündeminden düşmüyor, ancak bu kez durum biraz daha farklı. Evden çıkamayan ve yeni normallerle yaşamaya çalışan tüketiciler için dizayn edilen ortamları daha sık göreceğiz. Bu alana gerekli yatırımı yapan markalar, müşterileri ile daha hızlı ve efektif bir deneyim yolculuğu oluşturacak.
Mikro-Influencerlar pazarlama dünyasında daha popüler hale gelecek!
İnfluencer marketing hepimizin aşina olduğu bir kanal olarak bizi karşılıyor. 2021 yılında da bu devam edecek ancak artık markalar daha az ve öz takipçili, kendi marka değerleriyle daha uyumlu mikro-influencerlar ile çalışmayı tercih edecek. Yani marka yöneticileri bu konuda artık tutarlı bir strateji ile hareket etmeye çalışacaklar.
Yukarıdaki öngörülere ek olarak; her birimizin tahmin edebildiği; yapay zeka kullanımı, yeni reklam modellerinin denenmesi, video içeriklerinin yükselişi de bizi 2021 yılında karşılayacak olan trendler olacak.
Pazarlama trendlerine uygun olarak markanızın yol haritasını belirlemek isterseniz profesyonel bir ajans hizmeti alabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist