Gelişen teknoloji ile birlikte dijitalleşmenin de gittikçe hız kazanması pazarlama stratejilerinde de yeni yaklaşımların benimsenmesine yol açtı. Günümüzde müşteriler markalar ile iletişim kurarken mağazada fiziksel deneyim, web sitesi, sosyal medya, mobil uygulama gibi pek çok farklı kanalı bir arada kullanıyor.
OmniChannel pazarlama da değişen bu müşteri deneyimlerinin artık bir kanal ya da cihazdan bağımsız olarak kesintisiz ve kusursuz bir şekilde sürdürülmesini amaç edinen bir yaklaşım olarak uygulama alanını genişletiyor. Markaların, müşterilerine ulaşacakları tüm kanalları bütünleşik ve entegre bir strateji ile kullanması üzerine kurgulanan OmniChannel pazarlamaya gelin birlikte göz atalım:
Kullanıcı Deneyimi Önem Kazanıyor
Teknolojinin etkin kullanımını sağlayan OmniChannel; fiziksel kanalların dijital kanallar tarafından desteklenmesini ve entegre bir yaklaşımla kullanıcıların tüm kanallarda aynı deneyimi yaşamasına öncelik veriyor. Müşteri yaşadığı fiziksel bir mağaza deneyiminin devamını, cep telefonundan kullandığı mobil uygulama ile sürdürüyor, laptop üzerinden aynı markanın web sitesini ziyaret ediyor, sosyal medya ve aracılığıyla markayla iletişim kurabiliyor. Bu nedenle müşterinin beklentilerine kusursuz bir şekilde yanıt verebilmek ve her kanalda tutarlı bir deneyim yaşatmak da çok kanallı bir yaklaşım olan OmniChannel pazarlama stratejisinin odağına yerleşiyor.
Marka Tutarlılığı Güçleniyor
Müşteriler, dijital çağın bir getirisi olarak markaya her kanaldan ulaşabilme imkanına sahipken yaşadığı müşteri deneyiminde de tutarlılık görmeyi talep ediyor. Sosyal medya, web sitesi, mobil uygulama gibi çevrim içi kullanıcı deneyimi ile birlikte mağaza içi deneyiminde de aynı tutarlılığı sunabilen markaları tercih eden müşteriler, tüm kanallarda müşteri deneyimini düzenleyen, işlemlerin sorunsuz bir şekilde sağlanmasına önem veren markalara karşı sadakat geliştirebiliyor.
Marka Sadakatine Yatırım Artıyor
Fiziksel ya da çevrim içi fark etmeden müşterilere her kanaldan aynı tutarlılık yaklaşımı içerisinde hizmet sunulmasını ve problemsiz bir deneyim yaşatmayı hedefleyen OmniChannel pazarlama, marka sadakatinin gelişmesine büyük oranda katkı sağlıyor. Çevrim içi faaliyetler doğrultusunda müşterileri harekete geçirici stratejiler belirleyen ve talepleri eksiksiz karşılamak için tüm kanallarındaki iletişimi iyileştiren markalar, bağlı bir müşteri deneyimi yaratmayı başarabiliyor ve markaya karşı sadakat geliştirilmesine yatırım yapıyor.
Kullanıcı Davranışlarının Analizi, Kişiselleştirilmiş İçeriği Doğuruyor
Teknoloji odağında bir pazarlama stratejisi olarak öne çıkan OmniChannel, kullanıcıların çevrim içi davranışlarını analiz edebilme ve veriler odağında kişiselleştirilmiş pazarlama deneyimi geliştirme olanağı sunuyor. Kullanıcı, bir markanın web sitesinde belirli ürünleri incelediğinde, mobil uygulama üzerinden seçtiği ürünü sepetine ekleyip beklettiğinde, marka bu davranışları veriye dönüştürerek kullanıcıyı satın alma eylemine itecek içerikler geliştirebiliyor. Kişiselleştirilmiş pazarlama deneyimi ile müşteri, kendini özel hissederek markaya duyduğu güvenini ve bağlılığını geliştirir, marka da böylece satın alma oranını yükseltmeyi başarabilir.
OmniChannel pazarlama yaklaşımında bahsettiğimiz kişiselleştirilmiş müşteri deneyimini, daha detaylı olarak incelemek isterseniz “Tüketiciyi Odağına Alan Kişiselleştirilmiş Pazarlama” başlıklı içeriğimizi de okuyabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı