Ülkece zor zamanları birlikte yaşıyoruz, İzmir’deki deprem ülkenin dört bir yanını derinden sarstı. 99 Marmara Depremi, Van Depremi, Elazığ Depremi gibi birçok acı, kayıplar akıllara geldi. Bu sancılı süreci yaşarken geçtiğimiz depremlerden ve krizlerden iyi kötü dersler çıkaran markalar el ele vererek yardıma koştu. Ancak maalesef yine sınıfta kalan büyük markalar da oldu.
Ürün gamlarına, sektörlerine göre yardım gönderen ve iletişimlerini yapan markalar, iletişimlerini sosyal medya aracılığı ile duyurdu. Markalar genellikle Kızılay, AFAD ve İzmir Valiliği gibi resmi makamlarla iş birliği içinde yardımları planlandı.
Markaların yanı sıra iletişimleri ile birer marka olma yolunda ilerleyen belediyeler de İzmirli depremzedeler için seferber oldu.
Sosyal ağlarda oldukça güçlü etkiye sahip olan influencerler da bu süreçte, hesaplarından yardım bilgilerini, ihtiyaç listelerini paylaşarak destek oldu.
Böylesi zor zamanlarda markaların, kurumların, kişilerin;
- Saygıyla
- Empatiyle
- Hoşgörüyle
- Anlayışla
- Hızla
- Amaca odaklı mesajlarla
- Her kanaldan hitap ederek
- Resmi kurumlarla iş birliği içinde
- Her aşamada bilgilendirerek
İletişimlerini sürdürmeleri aslında biz profesyonellerin kriz anlarında yapılmasını önerdiğimiz taktiklerdir. İzmir Depremi’nde Türkiye pazarında yer alan markaların çoğunda bu örnek kriz iletişimini görüyor olmak bizleri mutlu ediyor. Dileriz bu depremde de skandallarla anılan markalar derslerine bir kez daha çalışır ve iletişimlerini gözden geçirir.
Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist