Pazarlama Faaliyetlerinin Performansı UTM Kodu ile Nasıl Ölçümlenir?

Markaların pazarlama etkinliklerinin, reklam kampanyalarının, dijital içeriklerinin performans odaklı ölçümlenmesini mümkün kılan dijital dünyada; UTM kodu, kullanıcılardan sağlanan dönüşlerin hangi kanallar aracılığıyla yapıldığını ve hangi faaliyetlerin ne kadar etkili olduğunu değerlendirebilme şansı sunar. UTM; Urchin Tracking Module tanımının kısaltması olarak kullanılmaktadır. Dijital pazarlama faaliyetlerinde ölçümleme yapabilmemiz ve performans analizine ulaşabilmemize yardımcı olan UTM kodları, kullanacağımız linkin arkasına eklenen kod parçacığıdır. 

Dijital pazarlama operasyonlarının geri dönüşümünü ölçümleyebilmemizi ve ne kadar verimli sonuçlar elde ettiğimizi analiz edebilmemize yardımcı olan bu kod parçacıkları; kullanıcıların, gerçekleştirdiği davranışların, geldiği kampanyanın, ulaştığı yolun, kullandığı cihazı ve işletim sisteminin Google Analytics tarafından yorumlanmasını sağlamaktadır. UTM kodları trafik sağlamaya başladıktan sonra Google Analytics aracındaki edinme bölümünden, sağlanan trafik ve dönüşümler analiz edilmektedir. 

UTM kodu, farklı boyutlara sahip farklı sayfalarda yayınlanan ama aynı linke ulaşan banner çalışmalarının hangisinden daha olumlu geri dönüş aldığınızı ve hangi banner çalışmasına bir sonraki faaliyetlerinizde yönelmeniz gerektiğini göstermektedir. Aynı durum Facebook reklamları ve backlink operasyonları için geçerli olmaktadır.

UTM Kodu Nasıl Oluşturulur?

UTM kodunu kendimiz oluşturabilmekteyiz ayrıca Google URL Oluşturucu yardımıyla da yapılabilmektedir.  UTM, kampanya sayfamızda yer alan URL’nin sonuna soru işareti eklendikten sonra oluşturmaktadır. UTM kodunu oluştururken 5 adet parametre bulunmaktadır.

UTM kodunu oluştururken bu parametrelerden Source(kaynak), Medium(araç), Campaign(kampanya adı) tanımlanması zorunlu olan parametreler olarak öne çıkıyor. UTM parametrelerini sıralarsak:

  • utm_campaign: Kampanyanın ismini ifade etmektedir. Zorunlu olarak kullanılması gereken parametrelerdendir.
  • utm_source: Kampanya linkinin kaynağını işaret eder. Zorunlu parametrelerdendir.
  • utm_medium: Kampanya aracını ifade eder. Zorunlu parametrelerden bir diğeridir.
  • utm_term: Kampanyada yer alacak anahtar kelimedir.
  • utm_content: Kampanyanın içeriği anlamına gelmektedir.

Yukarıda belirttiğimiz parametreler, linkimize ? simgesi ile bağlanır, her bir parametre & işareti ile birleştirilerek UTM kodu oluşturulur.

Pazarlama etkinliklerini dijital dünyanın ölçümlenebilir ve takip edilebilir olma özelliği ile güçlendiren dijital pazarlama ve dijital reklam yönetimi hakkında farklı bilgiler edinmenizi sağlayacak “Reklam Kampanyalarında Hedefinize Ulaşmanızı Sağlayacak Dönüşüm, Nasıl Takip Edilir?” başlıklı blog içeriğimiz de ilginizi çekebilir.

Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı

Yorum Bırakın