İlk kez 2007 yılında ortaya atılan fijital pazarlama terimi, yeni bir kavram olarak değerlendirilmesine rağmen aslında uzun zamandır hayatımızın içinde olan bir pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkıyor.
Fijital pazarlama, her geçen gün gelişen teknoloji ile dijital dünyada yeni mecralar arayan markaların tüketici beklentilerini analiz etmeleri sonucunda ortaya çıkan oldukça da sık kullanılan bir taktik.
Peki, bu taktik nasıl doğdu?
Tüketici ihtiyaç, beklenti ve algılarına yönelik edinilen bulgular tüketicinin dijital dünyadaki çıktıları geleneksel yöntemlerle görmek istediğini gösteriyor. Özellikle x ve y kuşağı bu deneyime oldukça önem veriyor. Pazarlamanın dijitalleşmesi ve tüketicinin fiziksel çıktı görme ihtiyacını bir araya getiren iletişimciler geleneksel yöntemler ile dijital pazarlamanın birleşmesini sağladı.
Fijital pazarlama markalara tüketici beklentilerini karşılama ve dijital proje üretme imkanı veren yaratıcı bir pazarlama yöntemi olarak görülüyor ve hedef kitleye yeni deneyimler yaşatarak mesaj vermenin yenilikçi bir yöntemi olarak dikkat çekiyor.
Markalar günlük iletişimlerinde bile bu taktiği kolaylıkla uygulayabiliyor. Fijital pazarlamanın en temel örneğiyse geleneksel markaların sosyal medyayı aktif olarak kullanmaları ve hediyeli/ödüllü içerik kurgulamaları olarak karşımıza çıkıyor.
Fijital pazarlama taktiği ile ilgili daha fazla şey öğrenmek ve markanızla entegre etmek isterseniz profesyonel yardım alabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist