Satın alma kararları üzerindeki etkisinin yadsınamaz büyüklükte olduğunu artık tüm markaların keşfettiği influencer dediğimiz topluluk, dijital pazarlama süreçlerinin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Influencer iş birlikleri ile markasının geleceğine yatırım yapanlar kazanmaya devam ederken hala bu konuya uzakta kalmayı tercih edenlerse ne yazık ki bazı avantajları kaçırmak zorunda kalıyor.
Sosyal medyanın hayatımızdaki yeri her geçen gün artarken influencer pazarlamasına yönelmeyen ve çekimser davranan markaların şansı da dijitalin zorlu dünyasında geride kalıyor. Markalar için bu kadar önemli olmaya başlayan ve geniş kitlelere doğrudan ulaşım imkanı tanıyan influencer kitlesinin takipçi sıralamasına göre kategorilere ayrıldığı ve belirli başlıklar altında toplandığı bir içerik hazırladık. Gelin, influencer dünyasında kimler hangi kitleye hitap ediyor ve nasıl adlandırılıyor şimdi bakalım:
Milyonlara Seslenen: Mega Influencer
Influencer iş birlikleri, günümüzde markaların başvurduğu en etkili pazarlama yollarının başında geliyor. Markanın iletişim çalışmasındaki hedefine göre influencer tercihinde bulunmasını belirleyen kriterlerin başında ne kadar takipçi sayısına sahip olduğu geliyor. Sosyal medya platformlarında en az 1 milyon ve 1 milyon üzerinde takipçiye sahip, belirli bir segmente özel olmayan ve niş bir hedef kitlesi olmayan influencer kitlesi, mega influencer olarak tanımlanmaktadır.
Genellikle en yüksek bütçeye sahip, oldukça fazla kişiye en kısa şekilde ulaşmayı başarabilen, bilinirliği ve etkileyiciliği fazla kişiler olarak açıklayabiliriz. Sosyal medya pazarlamasına güç kazandıran mega influencer kişiler, markaların pazarlama ve satış sürecine büyük katkılar sağlayabiliyor. Ancak buradaki önemli nokta markanın hangi amaca sahip olduğu, yürüteceği iş birliği ile neyi hedeflediği ve hangi kitlenin karşısına çıkmak istediği gibi belirli konu başlıklarını kapsıyor. Geri dönüşü yüksek bir influencer iş birliği gerçekleştirmek için kiminle birlikte yol alınması gerektiğinin titizlikle seçilmesi ve amaca uygun bir tercihte bulunulması önem kazanıyor.
Etkisi Geniş: Makro Influencer
Influencer kategorisinde 500 bin ile 1 milyon takipçi sayısına sahip kişiler, makro influencer olarak tanımlanmaktadır. Mega influencer kişilere göre sayıca daha az bir takipçiye sahip olsalar da etkileşim oranları ve içeriklerine olan ilgi çok daha yüksek olabilmektedir. Genellikle içerik üretimini başarılı şekilde yürütebilen ve etki alanlarını kendileri yaratan dijital platform üzerinde ün elde etmiş kişiler bu kategoride bulunmaktadır. Markalar, daha spesifik ve belirli bir alandaki kitleyi yakalayan bu kişilerle iş birliği yürütmeyi tercih etmeye başlamıştır.
Etkileşimi Yüksek: Mikro Influencer
Etki seviyesinin artık yalnızca takipçi sayısı ile ölçümlenmediğini gözler önüne seren ve tercih edilirliğini güçlü etkileşim oranı ile artıran mikro influencer kişiler, son dönemlerde markaların odağına girmeyi başardı. Ortalama 10 bin ile 50 bin aralığında takipçiye sahip mikro influencer kişiler niş bir hedef kitleye hitap etmelerinden dolayı belirli alanda yürütülecek iletişim çalışmasında en doğru kişilere ulaşabildiği için başarı oranı oldukça yüksektir. Artık markalar, çok fazla takipçili influencer kişiler yerine ürün ya da hizmeti ile ilgilenen hedef kitleye sahip mikro influencer kişiler ile iş birliği yapmanın faydalı olacağına inanıyor. Bu düşünceyi destekleyen bir başka nokta ise mikro influencer kişilere karşı hedef kitlenin duyduğu güven ve yakınlık. Mikro influencer kişiler, daima hedef kitlesi ile etkileşim içerisinde ve ulaşılabilir, seçimleri ile güven veren bir imaja sahiptir.
Küçük ama Etkili: Nano Influencer
Son zamanların parlayan yıldızları nano influencer kişiler, içerik pazarlamasının en yeni üyeleri olarak karşımıza çıkıyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi artık infleuncer kişilerin etkisi ne yazık ki takipçi sayısına bağlı değil. Seslendiği kitle ile birebir iletişime geçebilen, yönlendirme gücüne sahip, az ama öz bir takipçi grubuna hitap eden nano influencer kişiler; yaklaşık 500 ile 10 bin aralığımda kullanıcıya sahiptir. Niş bir ürün ya da hizmet sunan markaların genellikle tercih ettiği bu kişiler, sınırlı kitlesi ile samimi ve gerçekçi bir ilişki içerisindedir. Çok geniş kitlelere ulaşmak yerine belirli bir alan içerisinde yer alan kullanıcıları etkilemek için nano influencer kişilerin, yakın zamanda giderek daha da yükselişe geçeceği düşünülüyor. İçerik pazarlamasında etkileyiciliğin gücünü yansıtan ve sosyal medyanın parlayan yıldızları olarak görülen influencer kişiler ve bu kişiler ile markaların yürüttüğü pazarlama sürecine dair değerlendirmeleri incelemek isterseniz “Yeni Dönemin Yükselen Yıldızı: Influencer Marketing” başlıklı blog içeriğimize de göz atabilirsiniz.
Dwt Mandalina Reklam Ajansı / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı