Dijital dünyanın sunduğu çevrimiçi ortamda her an karşımıza çıkabilen, fikirleri ile takipçisi olan binlerce kişiyi etkileyebilme gücüne sahip, sosyal medyada görüşleri ve önerileri ile dikkat çeken influencer olarak adlandırılan kişiler, pazarlamada git gide yükselen bir yıldız olarak görülmeye başladı.
Sosyal medyada mevcut olan kullanıcı sayısı her geçen gün hızla artış gösterirken markalar ve pazarlama profesyonelleri de odağını, influencer marketing aracılığıyla oluşturulan dijital kampanyalara çevirmeye başladı. Satın alma kararları üzerinde büyük bir etki yaratan gerçekçi ve doğal görünüme sahip yorumları ile kitleleri yönlendirmeyi başaran influencer’ler ile iş birliği yapma stratejisi de ürün ve hizmetlerinin satışını artırmayı hedefleyen markaların pazarlama iletişiminde ilk sıralarda yer almayı başarabildi. Tüm dünyada büyük bir popülariteye sahip olmaya başlayan ve markaların kısa sürede uygun bütçelerle çok geniş kitlelere ulaşabilmesine imkan tanıyan influencer marketing trendini bu içeriğimizde ele aldık:
Geniş Kitleleri Etkileyebilen İçerik Pazarlama
Markaların dijital iletişim süreçlerinin en önemli parçalarından biri haline gelen influencer marketing, ağızdan ağıza pazarlamanın gelişmiş, farklı bir çeşidi olarak kitleleri etkileme gücüne sahip dijital dünyanın öne çıkan kişileri üzerinden sürdürülen bir stratejidir. Dijital dünyada kanaat önderi olarak öne çıkan bu kişiler, dijital reklamlarla dört bir yanı sarılmış olan kullanıcılara, arkadaş tavsiyesi niteliğinde öneriler sunarak son dönemde reklamlara karşı oluşan önyargının kırılmasını ve güçlü bir etkileyicilik oluşturulmasını başarmaktadır. İçerik üretimi ile sosyal medyada geniş kitlelere ulaşarak bağ kurmayı başaran influencer’ler ile iş birliği yapan markalar, bu kişilerin sahip olduğu binlerce ya da milyonlarca kişiye direk temas ederek ürün ve hizmetlerini sunabilme avantajını yakalıyor.
Güven Üzerine Kurulu Bir İlişki
Sosyal medya mecralarında takip edilen kanaat önderleri ile kullanıcıları arasında oluşan bağ, güven duygusunu da beraberinde getiriyor. Influencer’ler ürün incelemesi, kullandığı ürünleri ve satın aldığı hizmetleri önermesi ile gerçek deneyimini paylaştığı izlenimi yaratarak konvansiyonel ve dijital reklamlara göre kitlelerde daha yüksek oranda güven duygusunun oluşmasını sağlamaktadır. Dijital platformlarda üretilen içeriğin bir unsuru olarak kurgulanan influencer marketing, ikna kabiliyeti oldukça büyük ve etkileyiciliği çok daha yüksek bir strateji olarak yükselişini sürdürmektedir.
Uygun Bütçe ile Yüksek Erişim Sunan Bir Pazarlama Deneyimi
Konvansiyonel ve dijital reklam kampanyalarına oranla çok daha düşük bütçelerle markaların ürün ve hizmetlerini milyonların karşısına çıkarabilmesini sağlayan influencer marketing, doğru kurgulandığında ve marka ile en tutarlı kişiler ile iş birliği yapıldığında, büyük başarıları da beraberinde getirebilmektedir. Bu noktada en önemli kriterlerin başında, markaya uygun bir influencer tercihinde bulunmak geliyor. Kimi zaman takipçi sayısı, influencer tercihinde temel faktör olurken kimi zaman daha az kitleye sahip ama güven duygusu gelişmiş ve hedef kitle seçimi için nokta atışı bir takipçi grubu sunan influencer’i tercih etmek doğru hamleyi oluşturabiliyor. Influencer marketing için ayrılan bütçenin verimlilikle geri dönüş sağlaması için bu önemli detayın titizlikle ele alınması gerekiyor.
Marka bilincinin oluşturulması, hedef kitle ile bağ kurularak marka sadakatinin geliştirilmesi, satış hedeflerine ulaşılması gibi noktalarda, markalara yepyeni bir kapı açan influencer marketing’e iletişim stratejilerinizde yer vermek için profesyonel bir danışmanlık alarak en doğru adımları izleyebilir, başarılı bir pazarlama operasyonuna sahip olabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı