Belirsizlik Döneminde LinkedIn İçeriklerinize Yön Verecek İpuçları

Covid-19 salgını ile dünya olarak içerisine girdiğimiz belirsizlik döneminde; kurum kültürünü yansıtan, çalışanı içeren, çalışma koşullarını gösteren içerikler özellikle LinkedIn gibi profesyonellerin bulunduğu dijital mecrada ön plana çıkmaya başladı. Belirsizliğin hakim olduğu günümüz koşullarında bu önemli detayları yansıtmak; çalışan bağlılığını artırma, müşteri güvenini sağlamlaştırma ve farkındalık oluşturma açısından önem kazandı.

Pandemi döneminde yükselen internet ve sosyal medya kullanımıyla birlikte dijital platformlara olan ilgi ve kullanıcı oranında da ciddi artışlar yaşandı. LinkedIn de bu platformlardan biri olmayı başardı. Peki,  LinkedIn’deki kurumsal sayfalarda nasıl bir yol izlemek, bu süreçte markalar için bir avantaja dönüşebilir? İçerik sunarken hangi kriterler dikkate alınmalı, hangi noktalara vurguda bulunmalı? Bu soruları, içeriğimizin devamında ele aldık. Gelin şimdi, birlikte inceleyelim:

Kurum Kültürünüzü Yansıtan içerikler Oluşturun

Kurum kültürü, marka hikayenizin ayrılmaz bir parçası olduğu ve marka yolculuğunda daima güçlü tutmanız gereken yönlerden biri olduğu için bu noktayı öne çıkarmaya önem verin. Belirsizlik içerisinde süregelen bir dönem içerisindeyken öncelikle çalışanlarınıza daha sonra karşı tarafa güçlü bir kurum kültürüne sahip olduğunuzu göstermenin yollarını deneyin. Çalışan motivasyonunu yüksek tuttuğunuzu gösteren paylaşımlar, uzaktan çalışma döneminde yakaladığınız uyuma dikkat çeken içerikler, sanal toplantılardan görüntüler, iş sürekliliğini sağladığınızı belirten ve yeni normal döneme ekip olarak adapte olduğunuzun altını çizen konulara değinmeye çalışın. 

Çalışanlarınızı Desteklediğinizi Gösterin

Pek çok markanın dönüşümlü çalışma düzeni ya da uzaktan çalışmaya geçtiği Covid-19 döneminde iş sürekliliğinizi nasıl sağlayabildiğinizi gösterin. Çalışanlarınızı desteklediğinizi, üretkenliği artırdığınızı, uzaktan çalışma düzeninde elde ettiğiniz başarıları, hangi imkanları sunduğunuzu vurgulamaya özen gösterin. LinkedIn, çalışan odaklı paylaşımlarınız ve kurum kültürünü tanıtmanız için kullanmanız gereken ve içerik stratejinizle yatırım yapmanız gereken en önemli mecralarda ilk sırada yer alıyor. Bu süreçte, üzerinde durduğumuz tarzda içerikler oluşturmanız, pandemi döneminin eksilerini markanız açısından artıya dönüştürebilmenizi sağlayacaktır.

Yöneticilerinizin Görüşlerinden İçerik Oluşturun

Bilgi paylaşımını desteklemek, iç görüleri yansıtmak ve değerlendirmelere yer vermek için markanızın yöneticilerinin görüşlerini içeriklerde kullanın. Yayınlarınızı yazı ve video olarak kullanıcılara süreklilikle sunmaya özen gösterin. Yayınlarınıza yorum yapan müşteri ve çalışanlarınıza bağlantı kurun. 

İçeriklerinizde Şeffaflığı Koruyun

Covid-19 ile karmaşa ve belirsizlik duyguları, güven sorununun ortaya çıkmasına neden oldu. Markanıza duyulan güveni sağlam tutmak için şeffaflığa önem verin. Dürüst ve net bilgi paylaşımında bulunmaya dikkat edin. Hizmet sunduğunuz alandaki müşteri görüşlerinin belirsizlik döneminde nasıl şekillendiğini iyi anlayın ve zihinlerinden geçen soruları bulmaya çalışın. Bu sorulara en etkileyici şekilde cevap vermek için de markanızda yer alan uzmanların görüşlerini kullanın. Konu içeriğine göre uzmanların, ekiplerin ve yöneticilerin görüşlerini LinkedIn içeriğine dönüştürün.

Müşteri Merkezli Bakış Açınızı İçeriklerinize Taşıyın

Müşteri topluluğunuzu besleyen, onları bilgilendiren ve yönlendiren içerikler oluşturmak, güven duygusunu yüksekte tutmanızı sağlayacaktır. Yalnızca kendi görüşlerinizi yansıtmakla kalmamaya özen gösterin, gelen yorumları takip edin ve iletişim kuracak bir strateji ile ilerleyin, soruları yanıtlayın. Covid-19 sürecinde markanızın belirsizliğin yarattığı karmaşaya karşı güçlü adımlarla ilerlemesi için LinkedIn’de uygulayabileceğiniz belli başlı adımları ele aldık. Zorlu bir süreçte fırsatları görebilmek ve en doğru stratejileri uygulamak için profesyonel bir danışmanlık hizmeti de alabilir, pandemi dönemini markanız için bir avantaja çevirebilirsiniz.

Dwt Mandalina Reklam Ajansı / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı

Yorum Bırakın