Sadık Müşteri Yaratmak Mümkün mü?

Tüketicilerin her gün farklı markalarla karşılaştığı ve seçim yapmakta zorlandığı günümüz pazarlama dünyasında markalar da müşterilerini tutundurma kaygısı ile karşı karşıya kalıyor. Tüketicinin davranış ve duygularını yansıttığı alışveriş pratiklerinin temelinde markaya olan inancı ve güveni yatıyor. 

Uzun vadede gerçekleştirilebilen ve müşteri motivasyonunu daima dinamik tutabilmeyi gerektiren marka sadakatine önem veren markalar, hedef kitle ile bağ kurabilmeyi başarabiliyor. Yalnızca fiyat endeksli satın alma davranışları olarak ele alınmaması gereken ve tüketicileri uyaran duygusal ve psikolojik etkenler üzerine bir strateji planlaması ile oluşturulabilen marka sadakati dinamiklerini bu içeriğimizde değerlendirdik:

Fark Yaratan Yönününüz ile Marka İmajınızı Güçlendirin

Markanızı oluşturan değerler ile müşterilerin kendilerini ilişkilendirebilmesi, aidiyet duygusunu oluşturmanın ve sürdürebilmenin temelini oluşturur. Sizi farklı kılan ve müşteriye de farklı olduğunu hissettiren değerlerinize odaklanarak bu noktaları öne çıkarmaya yönelin. Böylece hem marka imajınızı sağlamlaştırırken hem de ürün ya da hizmetlerinizi satın alan müşteri için de bir imaj yaratabilir, bu imaja sahip olma arzusunu ortaya çıkarabilirsiniz.

Sunduğunuz güçlü marka imajı, tüketiciye aidiyet hissinin yerleşmesine ve markaya olan bağlılığın artmasına imkan tanıyacaktır. Burada önemli olan adımsa kendi markanızı diğerlerinden ayıran temel ve en güçlü değerinizin hangisi olduğunu iyi analiz etmeniz ve doğrudan karşı tarafa iletmeniz olacaktır. Volvo, güvenli ve sağlam olması ile özdeşleşmişken BMW, performans değeri ile öne çıkmakta, Mercedes mühendislik değeri ile marka imajını güçlendirmektedir.  

Tutarlılık Yaklaşımı ile Güven Oluşturun

Satın alma süreçlerinde tüketici tarafından devamlılık sağlanmasının en kritik adımlarından biri, markanın tutarlılık sunmasıdır. Markanın her türlü koşulda hedef kitleye seslenirken seçtiği kelimelerden sunduğu vaatlere kadar kurduğu iletişim tutarlı olmalı ve değişkenlik göstermemelidir. Ürün ya da hizmet satın alan kullanıcı her bir deneyiminde farklılıkla karşılaştığında ya da bir önceki deneyiminden daha farklı bir durum ve faktörle karşılaştığında markaya olan güvenini kolayca kaybedebilir, markalar da uzun çabalar sonucunda kurguladığı marka sadakatini kaybetme riski ile baş başa kalabilir. Seçeneklerin gittikçe arttığı modern çağda, sadık müşteri kitlesine karşı hassasiyetle yaklaşma fikri bu noktada önem kazanmakta, tutarlığının önemini açığa çıkarmaktadır.

Fayda ve Kalite Prensiplerini Ürün ve Hizmetlerinize Yansıtın

Sadık bir müşteri kitlesi oluşturmanın en önemli dinamiklerinden bir diğeri tüketiciye nasıl bir fayda sunduğunuzdur. Fayda sağlama, aidiyet hissini besleyen, güçlendiren ve sürekli kılmaya yardımcı olan en güçlü yardımcınız olacaktır. Fayda sunabilmenin en temel noktası da ürün ve hizmetlerinize kaliteyi yansıtabilmenizdir. Kusursuz bir müşteri ilişkileri yönetiminiz, harika bir kullanıcı deneyimi sağlayan hızlı ve fonksiyonel bir web siteniz, güçlü teknik altyapınız gibi can alıcı özelliklere sahip olsanız dahi ürün ya da hizmetinizde kalite prensibi yer almıyorsa marka sadakatinin sürdürülebilir olması mümkün olmayacaktır. Kalitesi ile öne çıkan ürün ve hizmet, müşterinin yeniden gelmesini ve marka bağlılığının oluşturabilmesini sağlar. 

İndirim Kampanyaları ve Ödüllendirme Yöntemi ile Markanızı Cazip Kılın

Tüketicinin markanıza yeniden gelmesi, ürün ve hizmetlerinizi tekrar tercih etmesi için teşvik edici adımlar uygulayın. Müşteriye ödül sunma yöntemini kullanarak markanızı cazip hale getirebilir; indirim, promosyon, yarışma gibi kampanyalar oluşturarak müşteri motivasyonunu yükseltebilirsiniz. Sadık müşterilerinizi özel hissettirecek kişiselleştirilmiş deneyimler sunarak markaya olan bağlılığını ve sadakat duygusunu güçlendirebilirsiniz. Dünyanın lider markaları arasında yer alan Coca Cola, marka sadakati kavramını en başarılı şekilde uygulayan örneklerin başında geliyor. Sektöre ilk adım attığı yıllarda kendi ürün kategorisinde tek olmanın başarısını sürdüren Coca Cola, bir süre sonra piyasaya giriş yapan en güçlü rakibi Pepsi’ye rağmen marka sadakati konusundaki hassas uygulamaları ile güçlü konumunu 100 yılı aşkın süredir korumaya devam ediyor. Ürünlerinin satışının gerçekleştirildiği her ülkeye özel farklı kampanyalar yürüten, sosyal sorumluluk kampanyaları ile müşterilerin bağlılığını artıran, isim yazılı ürünlerini piyasaya çıkararak markayı kişileştiren Coca Cola, marka sadakatine yaptığı yatırımlarla bugün dünya üzerindeki dev markalar arasında yer almayı başarıyor. Marka sadakatinin oluşturulmasına dair size farklı bakış açıları sunabilecek “Satın Alma Süreçlerinde Karar Mekanizması; Duygular!” başlıklı blog içeriğimiz de ilginizi çekebilir.

Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı

1 Comment

Yorum Bırakın