Reklam Kampanyalarında Hedefinize Ulaşmanızı Sağlayacak Dönüşüm, Nasıl Takip Edilir?

Dijital pazarlamayı öne çıkaran en önemli kriterlerin başında ölçümlenebiliyor olması gelmektedir. Dijital pazarlama alanında hedeflediğiniz aksiyonları elde etmenizi sağlayacak güçlü operasyonlardan biri olan Google AdWords aracılığıyla kurulan reklam faaliyetlerinde dönüşümü takip etmek; kampanyada atmış olduğunuz adımların doğruluk payını ve kampanya için ayırdığınız bütçenin kullanım verimliliğini ölçümlemeniz adına önem verilerek incelenmesi gereken en önemli adımlardan biri oluyor.  

Reklam kampanyanızı başarıyla oluşturdunuz ve yayına aldınız. Peki ya sonrası? Kullanıcının açtığınız reklam kampanyanızla etkileşim kurduktan sonra yapmış olduğu aksiyonlar, incelenmesi ve atlanmaması gereken bölüme işaret ediyor. Bu noktada kampanyanın başarıya ulaşıp ulaşmadığı ya da hedeflediğiniz amaca doğru bir aksiyon sağlanıp sağlanmadığı, reklam verenleri ilgilendiren en önemli kriterlerden oluyor. Google AdWords reklamlarının verimliliğini incelemeniz için web sitenize ekleyeceğiniz kod ve web sitenize giriş yapan kullanıcılara atanan çerezlerin takibi ile reklam tıklamaları sonucunda kullanıcılar tarafından hangi aksiyonların sağlandığını inceleyebilir ve dönüşüm izleme faaliyetlerini başlatabilirsiniz. Dönüşüm dediğimiz bu aksiyonları incelemeniz ve takibini gerçekleştirmeniz için neler yapılmalı, birlikte bakalım: 

Reklam Dönüşümü Nedir? 

Reklam kampanyalarınızdaki satış ve pazarlama hedefleriniz doğrultusunda kullanıcılar tarafından sağlanan etkileşime dönüşüm adını verebiliriz. Reklamlar sonucunda oluşan dönüşümü ölçümlemek, reklam kampanyanızın anlaşılması, yorumlanması ve hedeflediğiniz amaca ulaşıldığının öğrenilmesi için oldukça önemli yöntemlerden biridir.

Kullanıcıların reklam kampanyanızla etkileşim sağladıktan sonra hangi aksiyonları gerçekleştirdiğini anlamanız, pazarlama ya da satış hedefinize ne kadar ulaşabildiğinizi gösterecektir. Reklamınızla karşılaştıktan sonra hedeflediğiniz kullanıcının, markanızla iletişim kurmak için telefonla arama sağlaması, ürünü satın alması, bülteninize kayıt olması, form kaydı gerçekleştirmesi gibi aksiyonlarını ölçümlemek için reklamlardan sağlanan dönüşüm, takip edilmesi gereken önemli bir kriter olmaktadır.

Hangi Aksiyonlar Reklam Dönüşümü Olarak Ele Alınabilir?

Google AdWords aracılığı ile başlatılan reklam kampanyalarından sağlanacak dönüşüm; e-ticaret yapan bir marka için satış odaklı olabileceği gibi hizmet alanında faaliyet gösteren bir marka için iletişime geçilmesini sağlayacak her türlü bilgi ve talep formu ya da telefon araması olabilmektedir.

Dönüşüm olarak ele alınabilecek aksiyonları sıralamamız gerekirse:

  • E-ticaret yapan bir markanın reklam kampanyası sonucunda hedeflediği kitle tarafından web sitesi üzerinden gerçekleştirilen satış sayıları ve satış tutarları
  • Verdiğiniz hizmet ile ilgili detaylı bilgi edinimi için form gönderimi
  • Reklam kampanyası sonucunda ziyaret edilmesini hedeflediğiniz bir sayfaya gelen ziyaretçi sayısı
  • Markanızla iletişime geçilmesi adına reklam kampanyası sonucunda gelen telefon aramaları
  • Web sitenizde bulunan bir dosyanın indirilmesi
  • Hedeflediğiniz süreden fazla olacak şekilde kullanıcıların web sitenizde bulunması

 Google AdWords için Dönüşüm İzleme Nasıl Gerçekleştirilir?

Web sitenize ekleyeceğiniz bir kod ile reklamlarınızın yayınlanacağı sitelerde bulunan Google Arama Ağı veya Google Görüntülü Reklam kampanyalarınıza tıklayan ya da video reklamlarınızı görüntüleyen kullanıcıların bilgisayarına yerleştirilen çerezler ile dönüşüm izleme faaliyetleri başlayacaktır. Kullanıcının, tanımladığınız hedefi gerçekleştirmesinin ardından eklemiş olduğunuz kod yardımıyla atanan çerez, sistem tarafından fark edilmeye ve dönüşüm olarak değerlendirilmeye başlanacaktır. 

Dönüşüm izleme, mobil uygulamanıza yerleştirebileceğiniz kod ile mobil cihazlar için de sağlanan bir faaliyet olmaktadır. Mobil cihazlar için gerçekleştirilen dönüşüm izleme faaliyeti, kullanıcı reklamlara tıkladığında ya da görüntülediğinde eklemiş olduğunuz kod yoluyla kullanıcının mobil cihazına atanan çerezi, sistemin fark edip dönüşüm olarak ele almasıyla gerçekleşecektir. Dönüşüm izlemeyi kurduktan sonra inceleyebileceğiniz dönüşüm verileri şu şekildedir:

  • Web Sitesi: Web sitenize giriş yapan kullanıcıların gerçekleştirdiği aksiyonlar incelenir.  E-ticaret sitesi ise ürün satın alma, hizmet sektörü ise talep ve iletişim formu gönderme, hedeflediğiniz sayfada bulunması gibi verileri sunabilmektedir.  
  • Telefon Aramaları: Kurmuş olduğunuz reklamlar aracılığı ile gelen telefon aramaları, web sitenizde yer alan telefon kısmına gelen tıklamalar, mobil web sitenizde yer alan telefon numarası bölümünden gelen tıklamalar, analiz edilebilmektedir.
  • Uygulamaların Yüklenmesi ve Uygulama İçi Gerçekleştirilen İşlemler: Kaç kullanıcı tarafından uygulamanızın yüklendiği, uygulamanızı indiren kullanıcıların uygulama içinde yapmasını hedeflediğiniz ürün satın alma, sayfa incelemesi gibi işlemler izlenebilmektedir.
  • İçe Aktarım: Reklam kampanyanız sonucunda telefon araması gerçekleştiren ya da iletişim formu doldurup gönderdikten sonra dönüşümü çevrimdışı ortamda (ofis ortamında gerçekleştirilen görüşme, sözleşme ve satış yapma gibi) sonuçlanan faaliyetler.

AdWords hakkında ilginizi çekebilecek “Markaların Dijital Dünyadaki Vitrini: AdWords” başlıklı içeriğimize de göz atabilirsiniz. 

Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı

Leave a Reply