Markaların Dijital Dünyadaki Vitrini: AdWords

2000’li yıllara giriş yapmamızla birlikte gittikçe dijitalleşen dünyada reklam çalışmaları da dijital çağdan büyük ölçüde etkilendi. Geleneksel reklam anlayışının karşısında büyük kitlelere bir tık ile ulaşabilen yeni bir reklam hizmeti sahneye çıktı: Google AdWords!

AdWords, Google tarafından oluşturulan ve reklam veren markaların Google’ın arama sonuçlarında tıklanabilir reklamları göstermesine olanak tanıyan bir reklamcılık hizmeti olarak tanımlanabilir. AdWords, markaların ürünlerine veya hizmetlerine ilgi duyan insanlara ulaşmak için çevrimiçi reklamlar oluşturabilmesine imkân tanıyan bir reklam platformu olarak öne çıkıyor. Tıklama başına ödeme (pay per click) sistemi kullanan AdWords, reklam veren markaların ücretli arama sonuçlarında görünmek istedikleri ilgili ‘anahtar kelimeler’ için teklif verilmesi ile işliyor. Google, ilgili anahtar kelimeler ile arama yapan kullanıcılara; reklam veren markanın reklam kampanyalarını ücretli arama sonuçlarında sunar. Tıklama başına ödeme sisteminin işlediği AdWords’te reklam verenler, açılan reklama kullanıcılar tarafından tıklama gelmesi ile ödemelerini gerçekleştirirler. Tıklama başına reklam kampanyalarını göreceğiniz yerler arasında arama motorları (Google, Bing vb.), banner reklamlar, sosyal medya reklamları yer alıyor.

Tıklama başına ödeme (PPC) ne kadar fazla olursa, reklamınızın arama sonuçlarında görünme olasılığı o kadar yüksek olur. Ancak AdWords reklamlarında yalnızca dikkate alınan kriter en yüksek teklif olmuyor. Bu kriterle beraber Google tarafından nitelendirilen ‘kalite puanı’ kriteri de oldukça önemli bir faktör oluyor. Nedir bu kalite puanı, gelin birlikte bakalım:

Dikkat Çeken Kriter: Kalite Puanı Nedir?

Google için temel olan nokta; reklamlarınızın, arama yapan kullanıcılarla ve aramayı gerçekleştirdikleri anahtar kelimelerle ne kadar ilgili ve bağlantılı olduğudur. Reklamınızın yönlendirdiği açılış sayfasının da hedeflediğiniz anahtar kelimelerle ve reklam içeriğinizle bağlantılı olması önemli bir metrik olurken tıklama oranı da en önemli noktalardan birini oluşturuyor. Kalite puanınızı oluşturan ve Google tarafından denetlenen bu metrikler, başarılı bir AdWords reklamı için dikkat edilmesi gereken detayların başında geliyor. Yapmış olduğunuz teklif, rakibinizin verdiği tekliften az olsa bile kalite puanınızın daha yüksek olması reklamınız için olumlu bir etki yaratacaktır.

Daha az maliyet ile reklam kampanyalarınızda daha iyi bir konuma ulaşabilmeniz için hesabınızın reklam grubu, kampanya ve reklam düzeyinin kaliteli olarak değerlendirilmesi en temel şartlardan oluyor. Öyle ki Google, reklamları öncelikli olarak kalite puanı ve tıklama başı maliyet için sunulan teklife göre sıralıyor. AdWords reklam kampanyası için doğru tespit edilmiş bir hedef kitle, hedef kitleye ulaşmanızı kolaylaştıracak anahtar kelimeler ve hedef kitlenin tıklayabileceği ilgi çekicilik; başarıyı da beraberinde getirecektir. Reklamlarınızın başarılı olması için iyi bir kalite puanına sahip olmak önemlidir bu nedenle bu metriklere dikkat ederek reklam kampanyaları oluşturmalısınız.

Google AdWords kampanyasının etkinliği, markanızın ihtiyaçlarına, hedeflerine ve belirli sektörlere göre öznel olabilir. Google AdWords’teki başarınız, bir dizi faktörle belirlenebilir:

•          Teklif verdiğiniz anahtar kelimeler ne kadar rekabetçi?

•          Reklam kopyanızın kalitesi ve harekete geçirici mesajlar

•          Harcadığınız para miktarı ve teklif stratejileri

•          Web sitenizin kalitesi ve reklamlarınızın yönlendirdiği açılış sayfaları

Reklam Kampanyaları İçin En Kritik Metriklerden Biri: Teklif Verme

Kullanıcılar tarafından reklam kampanyanıza yapılan her bir tıklama için Google AdWords’e ödeme yaparsınız. Her tıklama için ödemek istediğiniz ve belirlediğiniz fiyatlara da tıklama başı maliyet (TBM) denir. Maksimum bir teklif tutarı seçebilir ve otomatik seçeneği belirlerseniz Google, bütçeniz dahilinde sizin için teklif tutarını seçer ve size teorik olarak bu bütçe dahilinde mümkün olan en fazla tıklamayı getirir.

Markalar Neden AdWords Kullanmalı?

Dijital çağın bir getirisi olarak artık dünyanın dört bir yanındaki insanlar, bir ürün ya da hizmet hakkında bilgiye erişmek için Google aramalarını kullanıyor. Çoğu kullanıcı, aradığı bilgiye ulaşmak, satın alacağı bir ürün ya da hizmeti diğerleri ile karşılaştırmak, bir şirketle iletişime geçmek, gideceği bir yer hakkında yapılan yorumları okuyarak fikir edinmek gibi nedenlerden dolayı çevrimiçi oluyor.

Her eylemin dijital platformlara taşındığı modern çağda, bir işletmenin kullanıcılar tarafından yapılan internet aramalarında görünmüyor olması, elde ettiği gelirin ve kârın rakiplerine oranla oldukça düşüş yaşaması ile sonuçlanıyor. Google AdWords bu noktada, şirketlerin bulundukları piyasadaki mevcut rekabet gücünü korumak için kullandıkları çok önemli dijital pazarlama tekniklerinden biri olarak öne çıkıyor. Google AdWords’ün markalara sunduğu avantajları sıralayacak olursak:

  • Anında Pozlama: Reklamınız, ilgili aramalarda Google arama sonuçları sayfasındaki en iyi 5 sonuçta gösterilebilir.
  • Coğrafi Hedefleme: Reklamlarınızı ulaşmak istediğiniz kitlenin bulunduğu doğru coğrafi bölgelere hedefleyebiliyorsunuz.
  • Raporlama: Google AdWords raporlaması, hangi anahtar kelimelerin çalıştığını veya çalışmadığını, reklamlarınızın tıklama oranını ve çok daha fazlasını belirlemenizi sağlar.
  • Bütçeleme: Google AdWords, tüm bütçe türleri için iyi çalışır ve size teklifleriniz ile bütçelerinizi yönetebilme olanağı sağlar.

Dijital dünyada markaları görünür kılan dijital reklam strateji ve uygulamalarına dair bilgi almak için  bizimle iletişime geçebilirsiniz!

Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı

Yorum Bırakın