Pek çok reklam veren, hedef kitlesi ile iletişim kurarken mesajlarını ciddiyetle vermek ister ancak reklam ajanslarının zıpır(!) gençleri işin için mutlaka mizah ögesini katmaya çalışır. Elbette uygun markaya ve uygun hedef kitleye doğru zamanda mizah ögeleri ile yaklaşmaya çalışan iletişimciler bunu sadece eğlenceli bir çalışma modeli oluşturmak ya da işleri ile eğlenmek için yapmazlar.
Peki, İletişimciler Neden Reklamlarda Mizah Fırsatını Kaçırmaz?
Mizah, hatırlanması en kolay ve en etkili çekicilik ögelerinden biridir. Bu nedenle düz bir mesaj içeren reklamlardan çok daha başarılı sonuçlar vermektedir. Bu durumun nedenini üç temel maddede açıklayabiliriz;
- Güldüren olgular dikkat çeker, ilgi görürler, tüketicilerde mesajı tekrar tekrar almak konusunda istek uyandırır.
- Mizah içeren reklamlar tartışmaların olmadığı bir alandır. Mesajı alan kitle doğru mu yanlış mı şeklinde yargılarda bulunmaz.
- Mizah içeren reklamlar, eğlendirdiği için hafızalarda uzun süre kalma şansına sahiptir.
İletişimde Mizah Şakaya Gelmez!
Ancak tüm bu avantajlarına rağmen reklamda mizahı kullanmak gerçek bir profesyonellik ve deneyim gerektirir. Çünkü mizah markayı veya mesajı gölgeleyecek kadar güçlü hale gelebilir. Bu istenmeyen durumu önlemek için; hedef kitlenin marka ile daha önce karşılaşmış, markalama konusunda doğru deneyimi yaşamış olması gereklidir.
Mizah ögeleri kurgulanırken de markanın doğru anlarda hedef kitlenin önüne çıktığından emin olunmalıdır. Mesajı pekiştiren kapanış satırlarında marka adının, kurumsal kimlik ögelerinin yer alması da faydalı olacaktır.
Eğer iletişimde başarılı bir mizah çizgisi yakalamak istiyorsanız bize ulaşabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist