İmajın bir marka için ne kadar önemli olduğunu ve tüketicilerin markaya bakışını nasıl belirlediğini bir önceki blog yazımızda ele almıştık.
Peki, eğer bir marka yaptığı imaj araştırmasının ardından yeni bir imaja ihtiyaç duyduğu sonucunu çıkarırsa ne yapılmalıdır?
İmaj temelde üç önemli unsuru barındırır. Bu nedenle marka imajını değiştirmek istiyorsanız öncelikle aşağıdaki unsurları göz önünde bulundurmalısınız. Bu unsurlar marka veya kurum imajının temelinde yer almaktadır;
- İmajınızın çağrıştırdığı nitelikler
- Bu nitelikleri ne ölçüde taşıyabildiğiniz
- Değişim sürecindeki karar vericilerin söz konusu nitelikler hakkındaki görüşleri
Bu unsurları kurum içinde değerlendirdikten sonra bir iletişim ajansından destek alabilirsiniz. İletişimciler bu noktadan sonra;
- Kurumun belli bir nitelik kapsamında ilerlemesini sağlamak için 360 derecelik bir iletişim planı oluşturacaktır.
- İmaja yeni bir nitelik eklemek istediğinizde; örneğin verimli, çevre dostu gibi kavramları bütüncül olarak değerlendirecektir.
- Sizin ön plana çıkmasını istediğiniz niteliklere odaklanan, tüketicilerin bu yöndeki algısını geliştirmek için rehberlik edecek, stratejiler oluşturacaktır.
Tüm bu adımlar takip edildiğinde markanızın imajını yenilemek için çalışmaya başlamış olacaksınız. Ancak unutulmamalıdır ki marka imajı yılda bir kez gündeme getirilmesi gereken bir konu değildir. Tıpkı kişisel imajınız gibi üzerine her an ve her gün düşünmeniz, yatırım yapmanız gereken bir konudur.
Eğer marka imajınızla ilgili değiştirmek, geliştirmek istediğiniz nitelikler varsa profesyonel bir destek almanız faydalı olacaktır.
Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Stratejist