Gelen Kutusunda Fark Edilirliğinizi Artıracak; E-mail Pazarlama Adımları

Dijital pazarlamanın her gün değişen dinamiklerine rağmen hala en çok dönüşüm elde edilen stratejilerinden biri; e-mail pazarlama. Peki, gönderdiğiniz mailler ne kadar etkili? Hedef kitlenizi nasıl etkiliyor ya da daha fazla etkilemek için ne yapmanız gerekiyor? Yürüttüğünüz mail kampanyalarının dönüşümünü artırmak ve açılış oranlarını yükseltmek için bilmek isteyeceklerinizi kaleme aldık:

Konu Satırına Yatırım Yapın

E-mail için en önemli noktaların başında gelen konu satırı; karşı tarafa mailin içeriği hakkında çağrışım yapan ve etkileşim sağlayan bölüm oluyor. Bu alanı verimli değerlendirmek, her gün gelen kutusuna düşen yüzlerce mail arasında fark edilir olmanıza yardımcı olacaktır. Peki nasıl?

Kullanıcıların ilgisini çekecek ve harekete geçmelerini tetikleyecek reklam sloganı formatında etkileyici başlıklar tercih ederek etkileşim sağlamayı kolaylaştırabilirsiniz. Her gün e-posta kutusuna düşen yüzlerce mail, kullanıcılar tarafından hızlıca taranıyor ve ilgilerini çeken, onlara aradığını sunan ya da merak uyandıran konu başlığına sahip maile tıklama olasılıkları çok daha yüksek oluyor. Konu satırında tercih edeceğiniz anlatım dilini daha etkili kılacak birkaç önerimiz var:

  • Soru Sorun: Kullanıcılar, kendileriyle birebir iletişim kurmayı hedefleyen uyarıcılara daha yüksek oranda geri dönüş sağlıyor. Soru sormak gibi güçlü bir faktörü konu satırında kullanmanız, e-maillerinizi görüntüleyecek kullanıcılarla kişisel bir bağlantı kurmak istediğinizi vurgulayan bir hamle olacaktır. Konu satırınızı ilgili bir soru ile oluşturmanız, kullanıcıda merak uyandıracak ve cevabı bulmak için e-postanızı açmaya teşvik edecektir.
  • Komut Verin: E-postanızı ilettiğiniz kullanıcıları, harekete geçirecek bir komut mesajına konu satırında yer verebilirsiniz. Planladığınız hedefinize ulaşmak için teşvik edici bir mesaj kullanmanız, kullanıcıları uyararak harekete geçmelerini kolaylaştıracaktır. 
  • Teaser Etkisini Kullanın: İnsanların reklamları izlemekten kaçınmalarının ama film fragmanlarını merakla izlemelerinin bir anlamı olmalı? Merak uyandıran ve sonucu görme isteğini artıran teaser, e-mail pazarlaması için de oldukça etkili bir yöntem oluyor. Konu satırında teaser etkisinin ilgi çekici yönünü mutlaka kullanın. Markanızla ilişkilendirebileceğiniz bir teaser, mailinizin iletildiği kullanıcılarda, e-postayı açma eğilimini artıracaktır.
  • Liste Oluşturun: Günümüzde en fazla okunan içerikler, listeleme yöntemi ile oluşturulmuş örneklerden oluyor. İnsanlar, geniş ve kapsamlı konuları özetleyen ayrıca okumayı da kolaylaştıran listeleme ile oluşturulmuş içeriklere daha fazla ilgi duyuyorlar. Liste şeklinde, bilgiyi hızlıca sunan bir e-mail gönderdiğinizi belirtecek mesaja konu satırında yer vermeniz, e-postanızın açılma oranını olumlu etkileyecek adımlardan biri olacaktır.
  • Duyuru Yapın: Markanızın paylaştığı heyecan verici bir yeniliği, konu satırınıza aktarın. E-postanızın konu satırını, markanızla ilgili yeniliği duyurmaya ve haber vermeye dair bir mesaj ile oluşturmanız, e-postanızı görüntüleyen kullanıcıların sizi tanıdıkları gibi görmelerini hissettirerek ayrıntıları öğrenmek için maili okumaya teşvik edecektir.

Yapmanız gerekenlerle birlikte konu satırında kaçınmanız gerekenler de var elbette. Kısaca değinecek olursak satış kokan ve bangır bangır tanıtım olduğunu söyleyen ‘hemen satın al’ gibi reklam cümlelerini kullanmanız, uyarı mesajı veren noktalama işaretlerine çok fazla yer vermeniz, mailinizin spam olarak işaretlenme olasılığını artıracaktır. Yani işin özü, satışa zorlayan reklam havasından çok, ilgi uyandıracak ve teşvik edecek bir dil tercih etmek, markanız için doğru olacaktır. 

E-postanızın Bir Hedefi Olmalı

E-postanız, ulaştığı kişilerde elde etmek istediğiniz hedefiniz doğrultusunda bir farkındalık oluşturuyor mu? Dikkat etmeniz gereken en önemli noktaların başında gelenlerden bir diğeri de e-postanız için bir hedef belirlemeniz ve hazırladığınız içeriğin bu hedefi yansıtıyor olmasıdır. 

Hedefiniz bir ürünün satışını artırmak mı? Yoksa web sitesi trafiğinizi mi yükseltmek istiyorsunuz? Yaklaşan bir etkinlik için katılımcı kaydı mı oluşturmak istiyorsunuz? E-postanızda okuyucuların, gerçekleştirmek istediğiniz eyleme doğru odaklanmasını sağlayın. Bunun için çok fazla metin yerine, hedefe doğru kullanıcıların yönelmesini sağlayacak bağlantılara e-postanızda yer verin. 

Harekete Geçirecek Bir Neden Sunun

Kullanıcıları, göndermiş olduğunuz e-postaya tıklamaya teşvik edecek ve belirlediğiniz hedef doğrultusunda harekete geçmelerini sağlayacak bir değer sunun. Örneğin e-mail pazarlaması ile satışlarını artırmak isteyen bir markaysanız hedef kitlenizi harekete geçmesi için uyaracak bir indirim kampanyası oluşturarak e-postanızda bu değerli duyuruyu paylaşabilirsiniz. Ya da bağış toplayan bir markaysanız kullanıcıların sunduğu katkıların ne şekilde bir sonuç verdiğini görmelerini sağlayacak vaka çalışmasına yer verebilirsiniz.

E-postanızı Kişiselleştirin 

E-postanızı, karşı tarafın adına yer verdiğiniz konu satırı ile kişiselleştirin. E-postanızı ileteceğiniz kişinin adına yer verdiğiniz bir konu satırı, kullanıcı tarafından daha fazla dikkat çekici ve hedefiniz için harekete geçirici bir etki yaratacaktır. Yapılan araştırmalar, konu satırlarında kullanıcıların ilk adlarına yer verilen e-postaların, isim yer almayan ve genel bir mesaj havası yaratan e-postalara göre daha fazla açılma oranına sahip olduğunu gösteriyor. Kullanıcılar, “sayın üyemiz” gibi genel bir tabirin kullanıldığı e-postalara tıklamaktansa kendi adlarına gönderilen maillere tıklamaya karşı daha fazla eğilim gösteriyor.  

Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı

Leave a Reply