Stratejiler de Ölür

Marka yönetimi ve iletişim konusunda öğrenilmesi gereken ama göz ardı edilen konulardan biri de stratejilerin ölümsüz olmadığıdır. Hiçbir strateji sonsuza kadar yaşayamaz, ne kadar iyi olursa olsun bir süre sonra işlevini kaybeder, ömrünün sonuna gelir.

Hızla Değişen Dünya Stratejilerin Yaşam Döngüsünü Kısaltıyor

Stratejilerin geçerliliğini zamanla yitirmesi, stratejistin veya marka yöneticinin başarısızlığı olarak değerlendirilmemelidir. Uygulamaya konulan veya planlanan her şey gibi stratejilerin de bir yaşam süresi vardır. Peki, stratejilerin ölüm nedenleri nelerdir?

Kopyalanma: Yenilikçi fikirler sunan, inovatif stratejiler zamanla etkisini kaybeder çünkü rakipleriniz sizi taklit eder. Örneğin, Android platformu iOS’u birçok açıdan taklit ediyor. Bu durumun örnekleriyle teknoloji şirketlerinde sıklıkla karşılaşıyoruz ancak sektörünüz ne olursa olsun bulduğunuz eşsiz satış vaadiniz taklit edilerek ölecektir. 

Yerine Yenilerin Gelmesi: Müşterilerin ve tüketicilerin gereksinimini karşılamanın etkili bir yolunu bulan stratejiler, eskilerin yerini kolaylıkla alabilir ve eski strateji ölür. Ürün geliştirme ve talep yaratma konusunda da aynı kanun geçerliliğini korur. 

Güce Yenik Düşmesi: Güçlü veya yeni rakipler şirketi farklı alanlarda yıkıma sürüklerken iletişimcinin hazırladığı strateji de sona yaklaşır. Başarı ile dijital dönüşümünü tamamlayan bir şirket, sizin geleneksel ve çok iyi bir iletişim stratejisine sahip şirketinizi ezip geçebilir. Stratejinin böyle bir durumda hayatta kalabilmesi için artan rekabet karşısında ekonomik olarak desteklenmesi ve stratejistin önerilerine zamanında uyulması gerekir.

Strateji Sona Yaklaştığını Gösteren Uyarıcı İşaretler Verir 

Stratejilerin ölümü aniden olmaz, kansere benzer yavaş yavaş ilerler ve müdahale için ne kadar geç kalırsanız o kadar öldürücü olur. Gelişmeleri takip ederseniz stratejinin sona geldiğini önceden görebilir ve şirketiniz zarar görmeden müdahale edebilirsiniz.  Marka yöneticileri için stratejinin sona yaklaştığına işaret eden belirtiler şu şekilde sıralanabilir; azalan kar marjları, değer üretkenliğinde düşüş, yeni ürünlerin beklenen getiriyi sağlamaması, fiyatlandırma trendlerinde aşağı doğru inen bir çizgi vb. Bu uyarıcı işaretlere konsantre olmadığınızda güvendiğiniz stratejinin çöktüğünü görebilirsiniz.

İş ve pazarlama ekosistemindeki trendleri takip ederken iletişim konusunda desteğe ihtiyaç duyuyorsanız profesyonel destek almanız iyi olacaktır.

Leave a Reply