2023’te Karşılaşacağımız Sosyal Medya Trendleri

Sosyal medyanın hızlı, değişken ve dinamik yönü; kullanıcıları yakalamak isteyen markaların reklam ve pazarlama süreçlerinde zorlanmasına neden olabiliyor. Sosyal medya stratejilerini yükselen trend öngörülerine uyumlu bir şekilde planlayan markalar ise bu sürecin kazançlı tarafı olmayı başarıyor. 2023 yılında marka bilinirliği, pazar erişimi ve kullanıcı etkileşimi üzerinde olumlu etkiler bırakacak sosyal medya trendlerini bu içeriğimizde derledik.

 

Özgünlüğün Değeri

Düzenlenmiş görseller ve videolar yerini aslına uygun, gerçek zamanlı paylaşımlara bırakacak gibi gözüküyor. Günümüzde artık; müşterilerin markalar ve kişiler ile ilişki kurabileceği paylaşımlar, beklentiden çok gereksinim haline gelmektedir.

TikTok ve BeReal platformlarının yükselen popülaritesi, düzenlenmemiş ve gerçekle ilişkilendirilebilir içeriklere ve kişilere ihtiyacı gözler önüne seriyor. Alışılmış ve filtrelenmiş sosyal medya içeriklerinin yerini gerçeklik eğilimine bırakacağı öngörülüyor.

 

TikTok ve Kısa Video İçerikleri

Sosyal medyadaki video trendi, TikTok’un da yükselişiyle istikrarlı büyüyüşünü sürdürüyor. Kısa formatlı videolar, genç kuşak arasında popüler bir fenomen haline gelmiş bulunuyor. Z kuşağının bu fenomeni oluşturan itici güç olduğu gibi diğer demografik gruplar da bu trendi benimsiyor. Kısa formatlı videoların bu denli ilgi çekmesinin en büyük nedeni ise oluşturulmasının kolaylığı ve ucuzluğudur. İçeriklerin kolay ve ucuz oluşturulması, kullanıcı tarafından ortaya konan içeriklerin artmasına neden olmaktadır.

Pazarda Mikro Influencer Etkisi

Sosyal medyada influencer marketing eğilimi her geçen gün artarken eş zamanlı olarak bu operasyona ayrılacak bütçeler de oldukça yüksek rakamlara ulaştı. Tanınmış kimliği ile öne çıkan, kalabalık kitlelerin takip ettiği influencer iş birliklerinin yüksek maliyetler gerektirmesi, küçük işletmelerin pazardaki payının azalmasını tetiklemektedir.

Takipçi kitlesi yüksek olan makro influencerların hedef kitlesi ile iletişim kurmasu; mikro influencerlara göre daha zordur. Çünkü mikro influencerlar daha küçük takipçi sayısına sahip olmalarına rağmen daha yüksek katılım oranına sahiptirler. Ayrıca mikro influencerlar ile iş birliği yapmak daha ucuz maliyetlidir. Pazarınıza uygun mikro influencerlar ile iş birliği yapmak, daha iyi geri dönüşler almanıza olanak sağlayacaktır.

Artırılmış Gerçeklik

İnsanların fotoğraflarına ekledikleri dijital filtreleri biliyor musunuz? Bunlara artırılmış gerçeklik filtreleri denmektedir. Aslında artırılmış gerçeklik, gerçek hayattaki içeriği geliştirir ve onu sosyal medyada öne çıkarmak için görünüşüyle oynar. Genç kullanıcılar arasında popüler olan bu özellik yalnızca tavşan kulakları ve güneş gözlükleri ile sınırlı değil.

Facebook ve Instagram, sosyal alışveriş deneyimini bu gelişmeler etrafında şekillendirdi. Henüz birkaç tür ürünü desteklese de tüketici pazarı için yüksek bir potansiyel barındırıyor. Bu teknolojinin, sosyal ticaretin yükselişiyle birlikte bir trend haline gelmesi bekleniyor.

Sosyal Adaletin Yükselişi ve Markaların Katılımı

Sosyal medya kullanıcılarının geneli, özellikle genç yaş grubundaki kitle, markaların aktivist bir yüzü olmasını destekliyor. Tabii bu hareket kitlenizi tanımaktan, onlara hitap edecek içerikler üretmekten ve karşılaştıkları zorlukları bilmekten geçiyor.

Müşterilerinizin tutkulu olduğu konularda sergilenen iş aktivizmi, markanızın insancıl olduğunu göstermeye de hizmet edebilir. Hedef kitlenizin size ve markanıza karşı bakış açısını olumlu yönde şekillendirebilir ve sadakatini artırabilir. Hassas bir konuya nasıl yaklaştığınıza dikkat edin ve hedef kitlenizin onayına uygun olduğunuzdan emin olun.

Sosyal Medya Trendleri Değişiyor

Sosyal medya trendleri her gün hızlı ve ani bir değişimden geçerek kullanıcıların karşısına çıkıyor. Küçük başlangıçları olan popüler trendleri kaçırmamak, doğru zamanda markaya entegre etmek ve uygulamak için gündemin sıkı bir takipçisi olmak önem kazanıyor.

 

Dwt Mandalina | Meltem Kayısı | Sosyal Medya Uzmanı

Yorum Bırakın