2023 Reklam Trendleri

İçinde bulunduğumuz yılın başlarında öngörülen trendlerle günümüz reklamcılık pratiklerine ve öngörülere bir göz atmak istedik! Hangi trendler doğru tahmin edildi, hangileri seneye de gündemimizde olacak gibi soruları kendimize sorduktan sonra aşağıdaki trendleri, iletişimciler ve marka yöneticileri için derledik.

Video Reklamlar Giderek Kısalıyor!

Daha önceki blog yazılarımızda değindiğimiz gibi dikkat ekonomisinin öneminin artırmasının nedenleri var.  Günümüz tüketicilerinin uzun videolar için çok az sabrı, zamanı ve dikkati var. Aslında, yetişkinlerin %25’inden fazlası bir videoyu yalnızca 10 saniye sonra kapatacaklarını belirtiyor, yarısından fazlası ise 20 saniye sonra kapatacaklarını söylüyor.

Önümüzdeki yıl da reklam bütçeleri ve yatırımlarınızı daha kısa videoları oluşturmak için planlayabilirsiniz.

Tüketiciler Sosyal Medya Reklamlarında Özgünlük Talep Ediyor!

Reklamcılar, insan dışı kaynaklar aracılığıyla verimliliği artırmaya çalışırken, tüketiciler özellikle de Gen-Z markalardan/ yayınladıkları reklamlardan daha özgün mesajlar bekliyor. Buna bağlı olarak dikkat çekici bir diğer unsursa tüketicilerin büyük çoğunluğu, marka içeriğine kıyasla insanların oluşturduğu içeriklere daha çok güveniyor.

Pazarlama ve reklam uzmanları, tipik marka içeriği ile markanın insani yönünü yansıtan kullanıcı tarafından oluşturulan içerik arasında bir denge oluşturmaya gayret edebilirsiniz.

AI, Reklamcılıkta Önemli Bir Rol Oynamaya Başlıyor!

Yapay zeka ve makine öğrenimi, çeşitli işletmelerde bir devrimi ateşliyor. AI Endüstrisi 2018’de 9,5 milyar dolar, 2019’da 27 milyar dolar olarak ölçüldü ve 2027 yılına kadar 250 milyar doların üzerine çıkması bekleniyor. Türkiye’de bunu yakalamak biraz güç olsa da gelişmeleri takip etmeye ve bilgi birikiminizi artırmaya devam edebilirsiniz.

İşitsel Reklamlar Yükselişte!

İşitsel reklamlara olan ilgi artıyor, özellikle çocuk tüketicilerde işitselliğin artan önemi dikkate değer! Yetişkin grupta da sesli reklamların etkisini görüyoruz. Araştırma sonuçlarına göre, tam ofis tabanlı veya hibrit çalışanların %44’ü işe giderken müzik dinlediklerini söylüyor; %38’i aynı anda sosyal medyada geziniyor.  Yükselen bu trendi markalara uygulayabilmek için alanında uzmanlaşan ses mühendisleri ile çalışmak akıllıca olabilir.

Trendleri takip etmenin markanıza değer katacağını hatırlayarak güncel bilgileri blogumuzdan takip etmeyi unutmayın!

Dwt Mandalina | Nurettin Yay | Ajans Başkanı

Yorum Bırakın