İletişim çalışamalarını başarı ile yürütmek isteyen reklamcıların; gündemi, pazarlama dinamiklerini, yaratıcı çalışmaları vb. pek çok konuyu aynı anda takip etmesi gerekiyor. İletişim profesyonellerinin bilgiyi kovaladığı ve işlediği bu sürece erişim kolaylığı da eklendiğinde ortaya beklenmen bir sonuç olarak ‘’verimsizlik’’ ortaya çıkabilmektedir.
Peki aşırı bilgi nasıl verimsizliğe dönüşebiliyor?
Çağımızda müthiş bir özgürlüğü ve erişim gücünü yaşıyoruz; istediğimiz her bilgiye kısa sürede ulaşma şansına sahibiz. Ancak bu kolaylık işleyebileceğimiz bilgilerin sınırını aşmamıza da neden olan bir yük haline gelmeye başlıyor. Sürekli ortaya çıkan çok sayıda yeni bilgi, bilgiye erişim kanallarının gün geçtikçe artması, yanlış ve çelişkili bilgilerin yayılması vb. nedenlerle beyinlerimizde bir sis belirir oldu. bilinç kararması veya beyin sisi ( Brain Fog) olarak tanımlanan bu durum, bir şeyleri kaçırıyormuş hissini yaratmasının yanı sıra karar verme süreçlerini de olumsuz etkiliyor.
Zihinsel süreçleri bu denli olumsuz etkileyen aşırı bilgiden kaçmak günümüzde elbette mümkün değil. Ancak bilgi alma sürecini bir iletişimci olarak nasıl yönetmeniz gerektiği ile ilgili birkaç ipucu faydalı olacaktır.
Peki aşırı bilgi nasıl verimsizliğe dönüşebiliyor?
Çağımızda müthiş bir özgürlüğü ve erişim gücünü yaşıyoruz; istediğimiz her bilgiye kısa sürede ulaşma şansına sahibiz. Ancak bu kolaylık işleyebileceğimiz bilgilerin sınırını aşmamıza da neden olan bir yük haline gelmeye başlıyor. Sürekli ortaya çıkan çok sayıda yeni bilgi, bilgiye erişim kanallarının gün geçtikçe artması, yanlış ve çelişkili bilgilerin yayılması vb. nedenlerle beyinlerimizde bir sis belirir oldu. bilinç kararması veya beyin sisi ( Brain Fog) olarak tanımlanan bu durum, bir şeyleri kaçırıyormuş hissini yaratmasının yanı sıra karar verme süreçlerini de olumsuz etkiliyor.
Zihinsel süreçleri bu denli olumsuz etkileyen aşırı bilgiden kaçmak günümüzde elbette mümkün değil. Ancak bilgi alma sürecini bir iletişimci olarak nasıl yönetmeniz gerektiği ile ilgili birkaç ipucu faydalı olacaktır.
– Aynı anda birden fazla işe odaklanmayın; beynimiz müthiş bir organ olsa da birçok işi aynı anda yapmaya uygun değildir. Bir seferde tek bir ekranı kullanabilir, tek bir siteye odaklanabilir, dikkat dağıtıcı unsurları ortadan kaldırabilirsiniz.
– Çevrenin beyninizi etkilediğini unutmayın, dağınıklıkları kaldırmaya özen gösterin. Dağınık bir ortam dağınık bir zihni temsil eder ve bu durum odağınızın kaymasına neden olabilir.
– Karar vermeniz gereken zamanlarda seçeneklerinizi azaltmaya gayret edin. Verimliliği baz alarak seçimler yapmaya çalışın. Mümkünse hedeflerinize en uygun olan kararları sabah saatlerinde verin.
– Bilgiyi doğru ve verimli şekilde kullanmak, dikkatinizi dağıtmadan yeni bilgileri işlemek hem iletişimci olarak daha başarılı olmanızı hem de yaşam kalitenizin artmasını sağlayacaktır.
Bilgiyi doğru ve verimli şekilde kullanmak, dikkatinizi dağıtmadan yeni bilgileri işlemek hem iletişimci olarak daha başarılı olmanızı hem de yaşam kalitenizin artmasını sağlayacaktır.
Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist