Sosyal medyanın, markaların potansiyelini geliştirmesindeki etkisi giderek büyürken zorlu bir rekabet ortamının da ortaya çıkması kaçınılmaz oldu. Her mecrada farklı adımlar izlenmesi gereken, hızlı değişkenlere ve dinamiklere sahip dijital dünyada; markaların en zorlandığı platformların başında LinkedIn geliyor diyebiliriz.
Hedef kitlesi diğer mecralardan ayrışan, içerik türü bakımından farklı beklentilere odaklanılması gereken bu platformda markaların öne çıkması da haliyle diğer platformlara göre daha farklı bir sürece bağlı olarak gelişmektedir. LinkedIn’de hangi türde içerikler üretilmeli, nelere odaklanmalı, hangi avantajları kullanmalı? Tüm bu soruların yanıtını verdiğimiz içeriğimize gelin birlikte göz atalım:
Vizyonunuzu Yansıtan Makaleler Yayınlayın
LinkedIn, görüşlerin paylaşıldığı ve etkileşimin verilen reaksiyonlar üzerinden şekillendiği bir platform olarak bilgi akışını destekleyen içerikleri öne çıkarmaktadır. Sosyal medya planınız dahilindeki her içeriği tüm mecralarda aynı şekilde paylaşmak yerine, mecraların dinamiklerine uygun olarak içerik üretmekle ilk adımı atabilirsiniz. LinkedIn’i ele alacak olursak bu platformda, markanızın vizyonunu profesyonellere sunmanın en uygun adımı makale paylaşımı olacaktır.
Sektörel haberlere ve markanızdaki gelişmelere dair bakış açınızı yansıtan makaleler sunabilir, vizyonunuzu özümsetecek içerikler geliştirebilirsiniz. Markanızın bu platformdaki varlığını güçlendirmek ve göz önüne taşımak için mesajınızı makalelerin gücü ile birleştirerek sunabilirsiniz. Gönderinize gelen yorumların sıkı bir takipçisi olmak ve iletişimi sürdürülebilir kılmak gibi aksiyonlar da LinkedIn’de benimsemeniz gereken tutumlardan olacaktır. Kullanıcıların gönderinize olan ilgisini sürekli takip etmek, uzun vadede markanız için sağlayacağınız en büyük avantajların başında gelecektir.
LinkedIn Slideshare Paylaşımlarının Etkisinden Yararlanın
LinkedIn’de içeriği çekici kılmak için Slideshare, en etkili adımlardan biri. Markaya dair bilgi paylaşımını sunumlar, PDF içerikler, infografikler, gibi pek çok farklı yöntem ile sunmayı mümkün kılmaktadır. Markanın gerçekleştirdiği Webinar kayıtları, şirkete dair sunumlar, kurumsal videolar gibi zengin içerikleri sunmak ve kurum kültürünü doğrudan yansıtabilmek için mutlaka içerik planlamasında yer verilmelidir.
Sponsorlu İçerik Stratejiniz ile Hedef Kitlenizi Yakalayın
LinkedIn’de etkileşim sağlamanın en önemli adımlarından ve iletişim sürecinin ayrılmaz parçalarından bir diğeri de reklam kampanyaları oluşturmak. Değer yaratan içerik sunmaya özen göstererek etkileyiciliği yüksek görseller kullandığınız 3 ya da 3’ten daha fazla sponsorlu içerik kampanyası oluşturun. Yaklaşık 3 hafta sürdürdüğünüz kampanyalarınızı test edin ve gerçekleşen eylemleri takip edin, süreci tekrarlamaya özen gösterin. Sürdürülebilir bir iletişim süreci için reklam kampanyalarında devamlılık sağlamak, markaların kazanç elde etmesinin en önemli adımlarından biri olmaktadır.
Carousel reklamları aracılığıyla kullanıcıların dikkatini çekmenizi sağlayacak marka hikayenizi anlatan içerikler geliştirin. Başarı hikayelerini öne çıkaran içeriklerle iç görünüzü yansıtın ve sektörel bilginizle lider kimliğinizi vurgulayın. Web sitenize daha fazla kullanıcı çekerek site trafiğinizin artışına LinkedIn ile katkı sağlayın.
LinkedIn’i marka iletişim sürecinde zorlu bir mecra olmaktan çıkaran bu adımları izleyerek güçlü bir başlangıç yapabilirsiniz. Süreci profesyonel bir iletişim ajansı ile yürüterek marka hedeflerinize ulaşmada daha hızlı bir yol izleyebilirsiniz.
Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı