Markalar için yepyeni bir pazara dönüşen ve özellikle küçük işletmeler için bir satış platformu haline gelen Instagram, reklam ile satışı artıran en güçlü mecraların başında geliyor.
Günümüzde markalar, etkileşimi odağına alan bu sihirli mecrada reklam operasyonları ile satış, bilinirlik, tanıtım, marka sadakati gibi pek çok konuda oldukça yüksek geri dönüşler almayı başarabiliyor. Instagram’a yeni adım atan bir markaysanız ya da çoktan Instagram’da yerinizi alıp hayal ettiğiniz geri dönüşü sağlayamadıysanız bu içeriğimizde size yol gösterecek belirli ipuçlarını bulabilirsiniz. Sürecinizi değerlendirmek ve gözden geçirmek ya da yeni bir yol haritası belirlemek isterseniz içeriğimizin devamına mutlaka göz atın:
İlk Hedefiniz Satış Değil, Hedef Kitleyi Tanımak Olsun
Instagram’da çıkacağınız ilk reklamda öncelikli hedefiniz bir anda satışların artmasıysa yanlış bir yönde olduğunuzu söyleyebiliriz. Çünkü satın alma eylemini gerçekleştirecek hedef kitleyi yeterince analiz etmeden böylesine büyük bir hedef koymak hem motivasyonunuzu düşürecek hem de reklam verilerinin yanlış analiz edilmesi sonucunu doğuracaktır. Bu nedenle satıştan önce kimlere seslendiğiniz ve o kitlenin hangi davranışlarda bulunduğu, hangi mesajın kitleyi harekete geçirecek düzeyde etkileyici olduğu gibi kriterleri belirlemeyi deneyin. İlk reklam operasyonlarınızı bu amaç doğrultusunda oluşturursanız en doğru sonuçları alacağınız yol için önemli bir adım atmayı başarabilirsiniz.
A/B Testi ile Deneme Yapın
Görsel algı üzerinde oldukça etkili olan Instagram’da reklam içeriğinizi oluştururken hangi görsellerin daha etkileyici olduğunu anlamak için A/B Testi yapmayı deneyebilir, hangi reklamınızın hedef kitle için daha verimli sonuçlar getirdiğini analiz edebilirsiniz. Farklı görseller, farklı eylem çağrıları ile deneme sürecinizi etkili bir hale getirebilirsiniz.
Metin Oranına Dikkat!
Reklam içeriğinizde kullanacağınız metin, görsel oranının %20’sinden fazla olmamalı. Bunun için mesajınızı çok güçlü bir etki yaratacak tonda hazırlamalısınız ki vermek istediğiniz mesajı kısaca karşı tarafa hızlıca ulaştırabilin. Görsel üzerinde yer verdiğiniz metni kısaltarak başlık kısmını da güçlü tutmayı deneyebilirsiniz. Görselin gücü kadar metnin de etkisini azımsamadan doğru orantıyı deneyerek elde edin.
Sade ve Basit Görselle Odak Noktasına Dikkat Çekin
Instagram, oldukça zengin bir görsel dünyanın kapılarını aralarken reklamlarda dikkat çekmek için bu noktada önemli kriter, sade ve yalın görseller oluyor. Oldukça kısıtlı sürede dikkat çekme gibi bir durumun içerisinde olan markaların yapması gereken, basit görselle asıl odaklanılması gereken mesaj ve detaya dikkat çekmek. Bunun için ilk bakışta yormayacak, ilgi uyandıracak bir görsel kullanabilir, mesajınızı ve göstermek istediğiniz detayı vurgulamaya odaklanabilirsiniz.
Satışı Güçlendirecek Link Özelliği ile Kullanıcıları Web Sitenize Çekin
Satışa karşı tüketiciyi harekete geçirmek için Instagram reklamlarınızı web sitesi linki ile bir adım öteye taşıyın. Verdiğiniz mesaj, tüketicide daha fazlasını görmek için bir ilgi uyandırırsa kullanıcının web sitenize ziyareti de kaçınılmaz olacaktır. Bunu sağlamak için de mutlaka link vermeyi ihmal etmeyin.
Güçlü Etkiye Sahip Story Reklamlarını Deneyin
Son yıllarda artık neredeyse Instagram’a girmeden ve story bölümüne göz atmadan geçirilen bir gün dahi olmuyor. Kullanıcılar için en fazla ilgi çeken bölümlerden olan story içeriklerini, reklam faaliyetlerinizde mutlaka kullanmalı, değişen trend konularını içeriklerinizde uygulamayı denemelisiniz. En kısa şekilde ilgili hedef kitlenin karşısına çıkmanızı sağlayacak Instagram story reklamları ile marka hedeflerinize ulaşacağınız yolu hızla tamamlayabilirsiniz.
Rekabetin gitgide arttığı dijital çağda bir markanın büyümesi ve hedeflerini geliştirmesi zorlaşırken bu süreci bir avantaja çevirmek de imkansız değil. Bunun için dijital reklam faaliyetlerinin profesyonel adımlarla hazırlanması, değişen dinamik ve algoritmaların mutlaka takip edilmesi gerekiyor. Dijital iletişim sürecinizde profesyonel bir hizmet alarak reklam stratejinizde en doğru uygulamaları hayata geçirebilirsiniz.
Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı