Pazarlamacıların odağında yer almaya başlayan ve gelecekte de hedefleme konusunda dikkate alınacak jenerasyonu oluşturan Z kuşağını etkilemek için beklentilerini ve içgörülerini yakalamak büyük bir önem taşıyor. Güçlü bir içerik stratejisi olmadan pazarlama sürecinin başarıya ulaşmasının ne kadar zor olduğunu artık net bir şekilde biliyoruz.
Bu stratejiyi oluşturmanın ve Z kuşağını etkileyebilmenin yolu da Y kuşağına göre değişen satın alma davranışlarını analiz etmek, farklılaşan ihtiyaçları ortaya çıkarmak, beğeni ve tercihlerini anlayabilmekten geçiyor. Satın alma kararlarını kendi başlarına almaya başlayan ve büyük bir pazarı oluşturan Z kuşağını, çok gecikmeden odağınıza almak için harekete geçmeyi planlıyorsanız içerik stratejinize dahil edebileceğiniz bazı adımları sizler için bir araya getirdik. Gelin, Z kuşağını yakalayacak o dikkat çeken içerikleri hangi ipuçları ile oluşturmalıyız, birlikte göz atalım:
Duyarlı ve Farkındalığı Gelişmiş Bir Hedef Kitleye Seslendiğinizi Unutmayın
Z kuşağını oluşturan kitleye ulaşmanın ilk adımı, onları diğerlerinden farklılaştıran yönleri özümsemekten geçiyor. Bu kuşağın en temel özelliklerinden biri artık çok daha farkında ve bilinçli bir düşünce yapısına sahip olmaları. Teknolojinin de bir etkisi olarak gündeme dair, geçmiş ve geleceği de kapsayan tüm süreçlere karşı meraklı ve ilgili, araştıran, okuyan bir kitle ile karşı karşıyayız. Çevre sorunlarından politik konulara, sosyo-ekonomik gelişmelerden toplumsal olaylara kadar tüm dinamiklere duyarlı bir kuşağı oluşturuyorlar.
Bu nedenle markaların, bu jenerasyonu etkileyebilmesi ve dikkatini çekebilmesi için de duyarlılığa dokunan bir strateji ile ilerlemesi gerekiyor. Bunu etkin kılmak için kurumsal sosyal sorumluluğa yönelmek, markaları avantajlı çıkaracak en önemli ipuçlarından biri. Marka değerlerinizi gözler önüne sererken sosyal sorumluluk kavramını stratejinize doğru hamlelerle yerleştirerek bu süreci başarıyla yönetebilirsiniz. Bilinçli olması ile dikkat çeken bu grubun marka ile bağ kurabilmesi ve güven kazanabilmesi için sosyal sorumluluğu önemseyen, toplumsal ve çevresel gelişmelere dikkat çeken bir imaja sahip olması kaçınılmaz oluyor.
Özgün Olmak, Etkileşimi Artırıyor
Z kuşağı tüketicileri, etkileşimi önemseyen ve pazarlama sürecine birer oyuncu olarak da katılabilmeyi bekleyen kişiler olarak dikkat çekiyor. Fikirlerinin ve görüşlerinin marka tarafından dikkate alınması, onlar için marka bağlılığını belirleyen en önemli kriterlerden biri. Ulaşılabilir ve özgünlüğü ile fark yaratan markalara karşı ilgi duyuyor ve sadakat geliştiriyorlar. Geri bildirimlerin dikkate alınması ve fikirlerine danışılması gibi hamleler, Z kuşağı ile oluşturulacak etkileşimin aslında temelinde yer alıyor. Bu sebeple, içerik stratejinizi Z kuşağını etkileyecek adımlarla oluşturmayı amaç ediniyorsanız bu tüketici grubunun fikirlerine ve seslerine mutlaka kulak verin. Dikkate almamak ve beklentileri görmezden gelmek, markanızın bu amaç doğrultusunda çıktığı yolculukta başarısız olması ile sonuçlanabilir.
Videonun Z Kuşağı Üzerindeki Etkisinden Faydalanın
Teknolojinin içine doğan bu kuşağı etkileyecek bir içerik stratejisinde video, olmazsa olmazlardan. Rutine dönüşen alışkanlıklarının bir parçası olan video izleme davranışı, Z kuşağını betimleyen en önemli özelliklerden biri. Böylesine önemli bir yerde bulunan video içeriklerin gücünü mutlaka içerik stratejiniz üzerinde kullanmayı deneyin. Onlara en doğru kanaldan en doğru mesajlar ile ulaşmanın yollarını arayın. Bunun için de video içerikler size istediğiniz o şanslı kapıyı açacaktır. Dikkat süresi oldukça kısa olan ve 10 saniyeden az bir sürede etkilenme eylemini gerçekleştiren bu kuşağa, oldukça orijinal ve dikkat çekici bir tonla seslenmek, önem kazanmaktadır. Unutmayın, karşınızda teknolojiyi etkin kullanan, hızlı ve farklı düşünen bir hedef kitle yer alıyor. Bu doğrultuda eylem planınızı şekillendirmeye özen gösterebilir, etkileyiciliğinizin gücünü artırabilirsiniz.
Influencer pazarlamanın da hedef grubunda yer alan bu kitle için içerik stratejinizde özellikle küçük hedef kitlelere seslenen makro influencer iş birliklerine yer vermeyi unutmayın. Bununla beraber şeffaf olmak, markanıza karşı Z kuşağının güven duymasının en önemli noktalarından biri olduğu için gizliliğin korunması ilkelerini ve şeffaf olmayı önemseyin. Z kuşağını hedefleyen bir içerik pazarlama süreci için doğru analizlerin gerçekleştirildiği, detaylı bir strateji oluşturacak profesyonel iletişim ajansı ile çalışmak faydalı olacaktır.
Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı