İlham Verici Vizyon Nasıl Bulunur?

Vizyon; bir markada aradığımız, incelediğimiz ilk ifadelerden biri ve çoğu zaman markanın bir karmaşa yaşayarak ajanslardan üretmesini istediği bir hedef haline geldi. Vizyon kelimesinin gereğinden fazla ve her yerde kullanılması, okunduğunda fazla hayalperestlikten başka bir şey hissettirmeyen cümlelerle yazılması kelimenin gücünü bir miktar azaltsa da hala doğru ifade edilmiş vizyonlar markanın kaderini değiştirebiliyor.

Bazı markaların iki üç cümle ile özensizce ifade ettikleri vizyonlar aslında büyüyen markalar için birleştirici bir gücü, motivasyonu ve yönlendirmeyi sağlıyor. Bu nedenle vizyonların oldukça şekillendirici bir dinamiği bulunuyor. 

Peki; istek uyandırıcı, ilham verici, ilerici, zaman zaman zorlayıcı, birleştirici olması gereken vizyona nasıl ulaşabilir? 

İlk olarak markayı anlamakla işe başlanması gerekiyor, markayı en iyi tanıyan en doğru vizyonu oluşturabiliyor. Bu da brief veya tanışma toplantılarıyla mümkün değil elbette. Markanın başarısızlıklarını, öyküsünü, kurucularının deneyimlerini dinlemek ve öğrenmek gerekiyor.

İkinci adımdaysa benzersizliklere odaklanmak gerekiyor; markanızın ilk olmasını sağlayacak bir niteliğe odaklanmak, yoksa da üretmek ve ilk olmayı vurgulayacak ifadeleri benimsemek, marka ile özdeşleştirmek iyi bir vizyon bulmanın yollarından biri haline geliyor.

Vizyonu bulmak kolay bir süreç değil, vizyon ararken ‘’Neyi temel almalıyım?’’ sorusunu sorduğunuzda önünüzde pek çok kapı aralanıyor ama sizin doğru ilham kaynaklarına odaklanmanız gerekiyor. Bu ilham kaynakları; ürünün performansı, ürün kategorisi, markanın uzmanlığı, geçmişi, şirketin bilgi ve deneyimi, şirketin/markanın rolü, markanın anlamı olabilir.

Yukarıda sıralanan bu ilham kaynaklarını birer başlık halinde incelediğinizde;  sorularla detaylandırdığınızda elinizde bir öz oluşacaktır. Bu noktadan sonra elde ettiğiniz özü iletişim profesyonelleriyle paylaştığınızda sizin için ideal vizyon hazırlanacaktır.

Markanızın kaderini yeniden belirlemek ve güçlü bir vizyon oluşturmak isterseniz bir tam hizmet ajansından destek alabilirsiniz.

Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist

Comments are closed