Girişimciliği destekleyen ve online satışa yönelik faaliyet alanı yaratan en popüler mecraların başında Instagram geliyor. Günümüzde Instagram üzerinden satış gerçekleştiren markaların sayısı her an artmaya devam ederken pazardaki rekabette de aynı artış yaşanıyor, binlerce hesap arasından sıyrılmak ve başarılı bir satış stratejisi oluşturmak giderek zorlaşmaya başlıyor. Tekrara düşen postlar, etkileşimden uzak içerik stratejileri, yanlış reklam hedeflemeleri gibi hatalar, Instagram üzerinden gerçekleştirilen satışlarda başarısızlığa yol açan etmenleri oluşturuyor. Peki ya satışları artırmaya yardımcı olacak ipuçları neler? Bu sorunun cevabını içeriğimizin devamında listeledik:
İşletme Hesabı ile Kurumsal Marka Kimliğinizi Yansıtın
Online satış kanalı olarak Instagram’ı verimli kullanmak için amatör bir profil görünümünden kaçınmak en önemli noktalardan biri. İşletme hesabı oluşturarak profesyonelliği yansıtın ve bu hesabın sunduğu analiz ayrıcalıklarını stratejinizi güçlendirmek adına kullanın.
Biyografi Bölümünü Mağaza Vitrininiz Olarak Görün
Instagram’da sahip olduğunuz işletme hesabınızı bir mağaza olarak düşünün ve bu mağazayı kusursuz bir vitrinle sunun. Kullanıcı ziyaretlerindeki ilk etkiyi güçlü tutacak bir biyografi bölümü yaratın. Kısa ve öz söylemlerle markanızı tanıtacak nitelikte bilgiler sıralayın ve güven veren bir marka imajını ilk olarak bu bölümde karşı tarafa sunun. Açıklamalarınızda emojilerden yararlanarak dikkat çekmeyi başarın.
Yüksek Kalitede Görsel Kullanımına Özen Gösterin
Kaliteli içerik, markanızı farklılaştıracak en önemli kriter. Bu nedenle görsel kalitesine yatırım yapın. Yüksek çözünürlüklü görseller kullanarak tasarımlarınızı şekillendirmeye özen gösterin. Birbiri ile uyumlu görsellerle oluşturulmuş bir profil; sayfa düzeninde bir bütünlük yaratmanızı kolaylaştıracaktır.
Ürün Odaklı Paylaşımlar Yerine Kullanım ve Faydayı Öne Çıkarın
Instagram’dan yaptığınız satışlarda performansınızı yükseltecek bir diğer taktik; içeriğinizin ne türde oluşturulduğudur. Yalnızca ürünü çekip koymak, kullanıcıların ilgisini çekmek için ne yazık ki yeterli olamayacaktır. Ürünlerinizin kullanım alanlarını sunduğunuz içeriklerse hedeflediğiniz ilgi çekiciliği yakalamanıza yardımcı olacak önemli ipuçlarından biri.
Emojiler ile Görsel Hafızayı Etkin Kılın
Instagram’ı bir alışveriş noktası olarak görmek yerine kullanıcıların bu platformu eğlenmek için kullandığını unutmamak gerekiyor. Açıklamalarınıza, yorumlarınıza, içeriklerinize ekleyeceğiniz emojiler, Instagram’ın eğlenceli yönünü yakalamanızı sağlarken aynı zamanda görsel hafızada etki bırakmanızı da kolaylaştıracaktır. Trendleri takip ederek emoji kullanımı ile profilinizi dikkat çekici bir görünüme kavuşturmayı deneyin.
Kampanya ve Promosyonlar ile Sürpriz Yapın
Markanızın keşfedilmesi, belirli bir kitleye sahip olması ve bu kitleyi tutundurabilmesi için kullanıcılara bir değer sunması gerekiyor. Satış faaliyetlerinizi hareketlendirmek için belirli kampanya, promosyon, indirim, hediye gibi sürprizlerle kullanıcıların gözünde fark yaratın. Örneğin bedava kargo seçeneği, süreli kampanyalar, indirim ayrıcalıkları sunmak gibi sürprizlerle hedef kitlenizin karşısına çıkmayı deneyin.
Etkileşim için Hikaye Sıklığını Artırın
Instagram algoritmasının değişen dinamiklerini takip ederek içerik stratejinizi bu yönde yeniden şekillendirmeye çalışın. Artık gönderilerden çok story içerikleri daha fazla etkileşim sağlama şansı sunuyor. Story içeriklerinizin sayısını artırarak daha fazla etkileşim elde etmeyi deneyin. Dikkat çeken içerikler oluşturmak için en popüler gifleri keşfetmeye çalışın ve bu gifleri story paylaşımlarınıza ekleyin.
Hashtag Kullanımında Belirli Kombinasyonlar Oluşturun
Bulunduğunuz sektör, sahip olduğunuz ürün gamı, seslendiğiniz hedef kitleye göre markanızla uyum sağlayacak ve bağlantılı olacak doğru hashtag kullanın. Çok fazla popüler olan ancak markanızla ilgili olmayan hashtag kullanmak, fark edilirliğiniz üzerinde bir etki yaratmayacaktır. Bu nedenle hedef kitlenizi ve sektörünüzü ilgilendiren hashtag seçiminde bulunmaya çalışın. Her gönderide aynı hashtagi kullanmak yerine belirli hashtaglerden oluşturduğunuz kombinasyonlara yönelin. Her defasında aynı hashtaglerin kopyala yapıştır olarak kullanılması bu etiketlerin bir sonuç vermemesine yol açabilir.
Hedef Kitlenize Göre Paylaşım Zamanını Devamlı Optimize Edin
Mağazanızın ziyaretçiler için en uğrak saatlerini, gönderi istatistikleri ile keşfedin. Online mağazanız olan Instagram sayfanızda, kullanıcıların en fazla etkileşimde olduğu saat ve günleri belirleyerek paylaşım zamanınızı optimize edin.
En İdeal Reklam Modellerini Pazarlama Süreçlerinize Dahil Edin
Markanızın keşfedilmesi için reklamın gücünü görmezden gelmeyin. Doğru hedefleme ile yeni müşterilerle buluşma fırsatı sunan Instagram reklamlarından sizin için en uygun olan modelleri kullanın. Elbette kaliteli içerik ve doğru strateji, markanızın Instagram’da öne çıkmasını sağlayacaktır. Ancak daha fazla kullanıcıya ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için reklam, markaların satış faaliyetlerinin en önemli parçasını oluşturmaktadır.
Beğeni Sayısı Yerine Kullanıcı Etkileşimine Odaklanın
Instagram artık beğeni sayısı yerine gönderinin kaydedilme, başka kullanıcılar ile paylaşılma oranına göre etkileşimi değerlendiriyor. Beğeni sayısı üzerine kaygı duymayı bir kenara bırakarak kullanıcılara sorular soran, onları cevap vermeye teşvik eden; ilgisini çeken ve paylaşmaya değer görülecek içerikler yaratmayı önemseyin.
Mikro Influencer İş Birlikleri ile Etki Alanınızı Artırın
Influencer iş birliği, markaların bilinirlik faaliyetlerinin ayrılmaz bir parçası haline geldi. Çok takipçiye sahip hesaplar yerine az ama etkili hedef kitleye sahip mikro influencer iş birlikleri son dönemlerde daha fazla tercih edilirken doğru kişileri seçmek önem kazanıyor. Etki alanınızı genişletecek ve satış faaliyetlerinize verimlilik kazandıracak mikro influencer olarak adlandırılan kişilerle iş birliği oluşturabilir, yeni müşteriler kazanmanın yollarını keşfedebilirsiniz.Sahip olduğu popülerlik ve online satışa yönelik ayrıcalıklarıyla Instagram, her geçen gün işletme hesabı sayısını artırıyor. Siz de bir işletme hesabı ile Instagram’da yer almayı planlıyor ya da aktif olarak faaliyetlerinizi sürdürüyorsanız yukarıda sıraladığımız taktiklerle satışlarınızı artırmak için bir adım atabilirsiniz. Bu süreç için zaman ayırmakta zorlanıyorsanız Instagram pazarlamanız için profesyonel bir hizmet alabilir, rakiplerinizin gerisinde kalmadan kullanıcıların dikkatini çekmeyi başarabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı