En Sık Yapılan İçerik Pazarlaması Hataları

İçerik pazarlaması, günümüzde markaları geniş kitlelere ulaştıran en güçlü yollardan biri. Ancak büyük amaçlarla çıkılan bu yolculukta gözden kaçırılan, ufak görülse de etkisi büyük olabilecek hatalar, markalar için olumsuz sonuçlar doğurabiliyor. 

İçerik pazarlaması ile elde edilebilecek başarıların önünde engel yaratan belli başlı hataları bu içeriğimizde bir araya getirdik. Gelin, bu kaçınılması gereken kritik noktalara birlikte göz atalım:

Hedef Kitlenin Gözünden Bakamamak

Kaliteli içerik; başarı ölçümlemesinin olmazsa olmaz ilk koşulu olsa da içeriğin kime hitap ettiği, hangi kitle için oluşturulduğu ve hedef kitleye doğru mesajları verip vermediği de en önemli kriterlerin başında gelir. İçerikle birlikte yakalamak istediğiniz hedef kitlenin dikkatini çekecek, ilgi alanına girebilecek, bir değer sunabilecek adımı atabilmeniz için seslendiğiniz kitleyi iyi bir şekilde analiz etmeniz gerekmektedir.

Aksi takdirde içeriğiniz ne kadar kusursuz ve kaliteli olsa da iletişimin merkezinde yer alanları yani hedef kitlenizi tanımadan, isteklerine cevap veremeyecek bir pazarlama sürecini başlatmış olursunuz. Bu nedenle hedef kitlenin bakış açısını yakalayacak, onların dilinden konuşacak bir strateji belirlemek için ilk adım olarak detaylı bir analiz yapmak markanıza büyük avantaj sağlayacaktır. 

Strateji Olmadan Yola Çıkmak

Sonsuz bir deniz gibi olan içerik pazarlaması, gerekli hazırlıklar olmadan yola çıkıldığında her an kaybolma hissini yaşatabilir. Her gün sayısız içeriğin üretildiği ve pazarlama operasyonlarının sağlandığı günümüzde, farklılaşıp kalabalığın arasından sıyrılabilmek için ihtiyaç duyulan en önemli şeylerin başında güçlü bir strateji gelmektedir. Eğer bir strateji ve yol haritası belirlemeden içerik pazarlamasına hızlı bir giriş yaparsanız, bu sürecin hızla sonuçlanması da kaçınılmaz olacaktır. Sürdürülebilir, uzun vadede başarı elde edilmesini sağlayacak bir pazarlama faaliyeti için içerik stratejisi olmadan yola çıkmaktan kaçınmalısınız. Birbirini tekrarlayan içerikler, ölçümlenemeyen faaliyetler, markanızın çıkmaza girmesine neden olacaktır. 

Doğallıktan Uzak Olmak

Buram buram reklam kokan içerikler, hedef kitleyi markadan uzaklaştıran en güçlü sebeplerden biri. Elbette içerik pazarlamasının temelinde reklamı destekleyen bir strateji yatsa da yalnızca ürün ve satış odaklı içerik üretmek, marka algısını zedeleyen bir yaklaşım oluyor. Doğallıktan uzak, yalnızca ürün ve satış odaklı içerikler, seslendiğiniz kitlede bıkkınlık hissinin oluşmasına ve markaya karşı olan ilginin azalmasına neden olacaktır. Bu noktada yapılması gereken nedir sorusuna, doğru adımlarla oluşturulmuş bir içerik planlaması ve strateji cevabını veriyoruz. 

Özgün Bir Değer Sunmamak

İçerik pazarlamasını başarılı kılan önemli metriklerden bir diğeri de tabii ki özgünlük sunması. Pazarlama operasyonunun başarılı olmasını sağlayacak en güçlü silahlardan olan özgünlük, çoğu zaman hızlı içerik üretimi ve özensizlik nedeniyle göz ardı edilen ilk şey oluyor. Halbuki bir içeriğin kalabalığın arasından fark edilmesini sağlayacak en güçlü yönü, özgün olması. Herkesin aynı şeyi söylediği, farklı bir bilgi ve değer sunmadığı; ilgi çeken bir yön taşımayan içerikler ne yazık ki kaybolmaya mecbur oluyor.

İçeriği Doğru Kanallara Taşımamak 

Eksiksiz ve kusursuz bir içerik ortaya çıkardınız ancak bu içeriği yeterince ön plana çıkarmadan ve dağıtımını yapmadan başarı elde etmek neredeyse imkansız. Doğru kanallar aracılığıyla içeriği çok daha geniş kitlelere ulaştırmak, atlanılmaması gereken önemli adımlardan biri oluyor. Yani içeriği pazarlamak ama bunu doğru yerde doğru zamanda ve doğru kişilere yapmak önem arz ediyor. 

İçerik pazarlaması basit ve hızlıca gerçekleştirilebilecek bir süreç gibi düşünülse de aslında düşünülerek hareket etmeyi gerektirmektedir. İçerik pazarlaması konusunda marka hedeflerini riske atmamak için bu süreci profesyonel bir danışmanlık hizmeti alarak doğru adımlarla yürütebilirsiniz. 

Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ. / Reklam Yazarı

Comments are closed