Geleceğin mobil pazarlamada olduğunu iddia eden iletişimciler, sektör liderleri yanılmadı ve kelimenin tam anlamıyla pandemi döneminin de etkileriyle beraber “Gelecek Geldi!’’

Pek çok şirket mobilleşme ve dijitalleşme konusunda takdir etmeye değer bir başarı yakalarken bazı şirketler de nereden başlayacağı konusunda şüpheli, attığı adımların doğru olduğundan emin olmak istiyor. Bu nedenle mobilleşme konusunda istekli olan markalar için temel adımları sıraladık.

Mobil Düşünmek:

Müşterileriniz teknolojideki gelişmelere tüm markalardan çok daha hızlı adapte oluyor. Bu nedenle tüketici bakış açışınızı kaybetmeden sürekli olarak mobil düşünmelisiniz. Mobil düşünmek, süreçleri yeniden ele almak ve mevcut yapıları dönüştürmek gereklidir.

Mobil Stratejiler:

Yönetici kadronuzu mobil stratejiler konusunda bilgilendirmeli, ürün tasarımından tanıtımına, fiyatlandırmadan satış kanalı saptanmasına kadar pazarlamanın tüm aşamalarını mobil pazarlama dinamiklerine uygun olarak planlamalısınız.

Kullanıcıları Kapsayan Yazılımlar:

Mobil pazarlamada başarıyı yakalamak isteyen markalar arayüz tasarımları ve yazılımların pratikliği konusunda da çalışmalıdır. İçerik üretimindeyse yeni teknolojiler kadar eski tekniklere yönelik çalışmalar da yapılmalıdır. 

Güncellenen Mesajlar:

Tüketicilerin her an her yerde reklam mesajı görmek istemediğini biliyoruz, ancak bizim de satış yapabilmemiz için mesajımızı vermemiz gerekiyor. Tam bu ikilemde bizi kurtaracak olan şey yaratıcılık ve farklı tasarımlar.  Güncellenen tasarım dilleri konusunda profesyonel bir ajans hizmeti almanız mobil pazarlama konusunda atacağınız doğru adımlardan biri olacaktır.

Tüketici İhtiyaçları:  

Tüketicilerin beklentilerine uygun olarak mesajlar oluşturmak mobil pazarlamanın etkinliğini artıracaktır. Bu nedenle tüketicilerinizi dinlemeli, hayata onlar gibi bakmaya çalışmalı ve ihtiyaçlarını analiz etmelisiniz.

İzinli Pazarlama:

Markanızı itici bir konuma sokmamak için tüketicilerinize gönderdiğiniz mesajların saatine özen göstermeli, arama sıklığınız konusunda duyarlı olmalısınız. Basit bir örnek vermek gerekirse; bankaların kredi kartı tekliflerini sunmak için günde kaç kez ve ne sıklıkla aradıklarını, bu aramaların sizi ne kadar rahatsız edebildiğini hatırlayın. Bu konuma düşmemek için tüketici aramanıza veya mesaj atmanıza izin verse bile saatler, günler ve sıklık konusunda hassas olunmalıdır.

Mobil pazarlama konusunda daha fazla desteğe ve bilgiye ihtiyaç duyuyorsanız tam hizmet sunan bir ajanstan yardım alabilirsiniz.

Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist

Yorum Bırakın