Sosyal medya mecralarının en popüleri olarak tanımlanan Instagram, doğru pazarlama taktikleri ile kullanıldığında markalar için pek çok avantaj sunuyor. Hedef kitle ile online bir buluşma noktası, marka sadakatini artıran bir araç, satış hedeflerini destekleyen ve marka imajını güçlendiren bir kaynak olarak gittikçe yükselişe geçen mecralar arasında ilk sıralarda yer alıyor.
Doğru adımlar uygulandığında ve Instagram’da izlenecek stratejiler, değişen trendlerle entegre bir şekilde planlandığında, marka değerinin artması ile hedeflere ulaşılması da kolaylaşıyor. Instagram pazarlamasında markalara ipucu oluşturacak bilgilere yer verdiğimiz içeriğimize gelin birlikte göz atalım:
İşletme Profiline Geçerek İlk Adımı Atın
Markanızın Instagram’daki varlığını bir işletme profiline sahip olarak ortaya çıkarın. Reklam kampanyalarınızı oluşturmak ve yönetmek, istatistik bölümündeki verilerle analizleri değerlendirmek için işletme profiline sahip olmanız gerekmektedir. Sayfanızdaki etkileşim oranlarını, gönderilerinizin sağladığı veri sonuçlarını görmenizi sağlayan işletme profili, markanızın sosyal medyadaki kurumsal imajını yansıtmanız için de faydalı olacaktır.
Faaliyete Geçmeden Önce İçerik Planlamanızı Kurgulayın
Instagram pazarlamasında dikkat edilmesi gereken noktaların en başında başarılı bir içerik planlaması oluşturmak geliyor. Kullanıcılarla sağlayacağınız etkileşimin bir anahtarı olan içerik planlaması, haftada kaç paylaşıma yer vereceğinize, içeriklerinizin ne sıklıkla kullanıcıların karşısına çıkması gerektiğine, farklı konseptleri hangi düzende sunacağınıza, ne tarzda içerikler oluşturacağınıza, günün hangi saatlerinde paylaşımda bulunacağınıza önceden karar verebilmenizi sağlayacaktır.
Profiliniz, Markanızı En İyi Şekilde Tanıtsın
Instagram üzerinden kullanıcıların karşısına çıkmaya hazırlanırken izlemeniz gereken stratejilerden bir diğeri de ilk izlenimin güçlü etkisini olumlu yönde markanıza yansıtmanızı sağlayacak, profil düzenlemesi olacaktır. Marka imajınıza yatırım yapacağınız bu bölüm, markanız hakkında kullanıcıların zihninde en doğru konumlandırmanın yapılmasına olanak sağlamalıdır. Markanıza dair iletişim bilgileri, hangi alanda ürün ya da hizmet sunduğunuza dair açıklayıcı kısa bir bilgi metni, profilinizde mutlaka yer alması gereken kriterlerdir. Instagram’ın her geçen gün hızla değişen trendlerini takip ederek profilinizi güncel tutmanız, markanız için avantaj sağlayacaktır.
Profil alanında yer alan öne çıkarılanlar bölümü, son dönemlerde aktif kullanılan ve kullanıcıların araştırma yaparak bilgi edinmek istediklerinde en çok ziyaret ettikleri bölümlerden biri olarak yükselişe geçti. Bu bölümü, hizmet verdiğiniz alanları ayrı ayrı gösterebileceğiniz bir yer olarak değerlendirebilir, markanıza dair merak edilenleri sergileyebilir, etkileşim odaklı story paylaşımlarınızı online vitrininizde sabitleyebilirsiniz. Dikkat çeken kapak görselleri ile estetik tasarıma sahip bir profil görünümü elde edebilirsiniz.
Ne Zaman Paylaşım Yapmanız Gerektiğini Belirleyin
Instagram’ın markaya fayda sağlayan bir araç olarak etkin bir şekilde kullanılabilmesi için etkileşim odaklı olmaya öncelik verilmesi gerekmektedir. Algoritmasını etkileşim alma üzerine kurgulayan Instagram’da gönderilerinizin geniş çapta kullanıcılara erişebilmesi için beğenilerin, yorumların yani etkileşimin yüksek oranda olması önem kazanıyor.
Bunu sağlamanın yollarından biri de doğru zamanda kullanıcıların karşısına çıkabilmek. İşletme profiliniz üzerinden istatistiklere erişerek hedef kitlenize dair verilere, aktif oldukları saatlere ve hareketlere ulaşabilir, markanızın hitap ettiği kesim özelindeki kullanıcıları değerlendirebilirsiniz. Instagram kullanıcılarının aktif olduğu saat aralığı her sektöre göre farklılık gösterdiği için kendi segmentinizde yer alan kullanıcıları analiz ederek en doğru paylaşım saatini belirleyebilirsiniz.
Hikayelerle Görünürlüğünüzü Artırın
Story içeriklerin gittikçe yükselişe geçmesi, post paylaşım sıklığının hikayelere oranla azalmasına neden oldu. Dijital platformlarda hızla tüketilen içerikler, kullanıcılar tarafından daha çok ilgi çekmekte, markaları da bu yönde paylaşım yapmaya doğru yöneltmektedir. Instagram hikaye bölümü, günümüzde kullanıcıların gün içerisinde en çok göz attıkları alan olmayı başardı. Bu alanın gittikçe popüler olmasını, markanız için bir avantaja çevirebilir, sıklıkla göz önünde bulunmayı başarabilirsiniz.
Burada dikkat edilmesi gereken püf noktası ise kullanıcıları sıkmadan, aynı ve benzer içerikler sunmadan ve takipten çıkmaya zorlamayacak türde içerikler üretmek oluyor. Markanızla uyumlu, yalnızca satış odaklı olmayan ve etkileşim sağlayarak kullanıcılarla bağ kurmanızı kolaylaştıracak içerikler geliştirmek önem kazanıyor. Instagram’da trend haline gelen gelişmeleri yakalayarak markanızda uygulamak da kullanıcıların beğenisini toplamanıza yardımcı olacaktır.
Doğru Hedef Kitle ile Buluşturacak Mikro Influencer İş Birliği Yapın
Influencer ile iş birliği yapmak, markalar için son dönemlerde en çok tercih edilen Instagram pazarlama stratejilerinden biri oldu. Kısa sürede milyonlara markanızı tanıtabilme gücünü tanıyan bu strateji, doğru kurgulandığında başarıya ulaşabilmektedir. Kalabalık bir kullanıcı kitlesine sahip ancak bulunduğunuz sektöre ilgi duymayan kişilerin takip ettiği bir influencer, sizi başarıya götürmeyecektir. Bu nedenle son dönemlerde hem kullanıcılar tarafından güven duygusunun gelişmiş olduğu hem de nokta atışı bir hedef kitle belirleme imkanı sunan mikro influencer iş birlikleri tercih edilirliğini artırmaktadır. Siz de markanız için en doğru hedef kitleye sahip, güven ilişkisini sağlamış bir mikro influencer ile iş birliği oluşturarak markanızın bilinirliğine yatırım yapabilir, satış faaliyetlerinizi yükseltebilirsiniz.
Satış Odaklı Görünmekten Kaçının
Diğer sosyal medya mecralarına göre görselliğin ön planda olduğu Instagram’da etkileyiciliği artıracak tasarımlar kullanmak, markanızın dikkat çekici olmasını sağlayacaktır. Bir diğer önemli nokta ise içeriklerinizle kullanıcılara ne sunduğunuz, nasıl bir etkileşim yarattığınız olacaktır. Instagram’daki faaliyetlerinizin temeli, satışlarınıza yönelik olsa dahi mecranın dinamiklerine uygun paylaşımlar yapmak, markanızı başarıya ulaştırmanız için kritik bir hamle oluşturacaktır.
Kullanıcılara yalnızca ürün ya da hizmetlerinizden söz etmek, karşılarına yalnızca satışa yönelik bilgiler çıkarmak, markanın ilgi çekiciliğini azaltarak bazı durumlarda takibin bırakılmasına neden olacaktır. Hedef kitle ile etkileşim sağlayacağınız eğlenceli, bilgilendirici, gündemi yakalayan içerikleri paylaşım planınıza ekleyerek marka ile bağ kurmalarını sağlayabilirsiniz.
Hashtag Kullanımını Dikkatle Gerçekleştirin
Instagram’da içeriklerinizin daha fazla kişi ile buluşmasını sağlayan hashtag özelliği, doğru kullanıldığı takdirde olumlu sonuçlar verebilmektedir. Instagram’ın ilk dönemlerinde çok fazla hashtag kullanımı tercih edilirken son dönemlerde az ve öz, etkili bir yolla hashtag kullanmak, daha fazla kullanıcıya ulaşılmasını sağlıyor. Markanızla tutarlı hashtagler, size özel bir hashtag, dönemsel kampanyalarınıza entegre edebileceğiniz ve paylaşmaya teşvik eden hashtag gibi farklı yöntemlerle bu özelliği etkin bir şekilde kullanabilirsiniz.
Performanslarınızı İzleyin ve Markanızı Geliştirin
Instagram’ın sunduğu istatistikler, reklam kampanya sonuçları gibi verileri devamlı olarak analiz etmek ve performanslarınızı ölçmek, markanızın hedeflerini değerlendirmenize katkı sağlayacaktır. Bir sonraki kampanyanızda izlemeniz gereken reklam stratejilerinizi, içerik planınızda değişikliğe gitmeniz gereken noktaları belirlemeniz için önemli bir adım olacaktır.
Sosyal medyanın en popüler mecralarından, Instagram’da izlenebilecek pazarlama stratejilerine dair daha kapsamlı bir bilgi almak ve bu mecradaki marka konumlandırmanızı güçlü kılarak daha geniş kitlelere ulaşmak için profesyonel bir hizmet alabilir, sosyal medyada güçlü adımlar atabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı