Reklamların Rahatsız Ediciliğini Nasıl Azaltabilirsiniz?

Dijitalleşme, içeriklere doğrudan ulaşma isteği ile mesaj ve bilgi kirliliğine tahammülün azalması gibi nedenlerle tüketicilerin reklamlara karşı olumsuz bir duyarlılığı gelişti. Ancak pazarlama dünyasının olmazsa olmazı olan reklamlardan da markaların vazgeçmesi mümkün değildir. Bu durumda karşımıza ‘‘Hedef kitlenin antipatisini kazanmadan nasıl reklam çalışmaları yapılabilir? ‘‘sorusu çıkmaktadır.

Elbette ilk dikkat edilmesi gereken reklamın verdiği mesajdır. Reklamın içerdiği mesajı tartışma konusu yapma ihtimalini azaltan unsurlarsa;

  • İddialarda bulunmamak
  • İddiaların ses tonunu alçaltmak, agresifleşmemek
  • Verilen bilgiyi yeni bir şey gibi değil, zaten bilinen bir olgu olarak konumlandırmak
  • Eğlence ve mizah ögelerini mesaja eklemek

Bu unsurlara ek olarak; hedef kitleye sorumluluk yüklemeden, doğrudan hitap etmeden seslenmek ve seyirci konumunda düşünmek faydalı olacaktır.

Hedef Kitlenin Eğlencesini Bölmemelisiniz

İkinci olaraksa hedef kitlenin eğlendiği, heyecanlandığı, merak dozunun yüksek olduğu anlarda karşısına çıkmamalısınız. Bu anlarda sık frekanslı bir iletişim yapmanız olumsuz bir durum yaratabilir. Prime time kuşağı elbette marka yöneticilerine çok cazip gelse de markanız için antipatik bir durumun söz konusu olmaması için iletişimin frekansına özen göstermelisiniz.

Uygulayacağınız Taktikler Reklamınızı Sıkıcılıktan Çıkaracaktır

Reklamınızın hedef kitlenin eğlenmesine olanak sağlayacak şekilde kurgulanmasına, hayatında bir araç olarak kullanabilmesine özen gösterilmelidir. Örneğin bir gıda markasıysanız ve hedef kitleniz genç/orta yaştakilerse onların çocuklarının izleyeceği, seveceği reklam filmleri kurgulayabilirsiniz. Eğer reklamınız çocukların sık tekrar etmesini, eğlenmesini sağlayacak nitelikler taşıyorsa anne ve babaların da ilgisini çekecektir.

Oyunlaştırma Taktiğini Kullanabilirsiniz

Reklamlarınızı izleyen kitleyi ödüllendirebilirsiniz. Bu taktik dijital platformlar için oldukça uygundur. Reklamınızın içine görsel kodlar yerleştirerek promosyon çalışmaları ile entegre edebilir, oyunlaştırma çözümlerini kullanabilirsiniz.

Reklamlarınızın algısını geliştirmek, hedef kitlenizle empati yapan reklam modelleri kurgulamak için desteğe ihtiyacınız varsa profesyonel bir yardım alabilirsiniz.

Dwt Mandalina / Ayşegül BAYSAL / Dijital Stratejist

Yorum Bırakın