Kişisel hesap ve kullanım deneyimlerinin yanı sıra sosyal medya; artık iş dünyası profesyonellerin de varlığını gösterdiği bir platform olarak dijital çağda yükselişini sürdürüyor. Markalar, belirli stratejiler hazırlayarak adım attıkları sosyal medyadan en çok; yüksek etkileşim sağlamayı beklemektedirler.
Etkileşim sağlamanın da en önemli püf noktası; hangi sıklıkla paylaşım yapılması gerektiğine doğru karar vermek oluyor. Kullanıcıların dikkatlerini çekmek, doğru anı yakalamak ve harekete geçilmesi için uyarmak, fazla paylaşımlarla göze batmadan hedeflenen amacı gerçekleştirmek için belirli sosyal medya platformlarında, paylaşım sıklıklarının nasıl belirlenmesi gerektiğini bu içeriğimizde değerlendirdik:
Ardı Ardına Gelen Fazla Paylaşımlar; Hedef Kitleyi Kaçırmasın!
Sosyal medya platformlarına gün içerisinde defalarca giriş yapılan dijital çağda; sayısız içerikle karşılaşılmakta, beğeni ve etkileşim sağlama çabası da gittikçe zorlaşan bir duruma dönüşmektedir. Markaların dikkatli adımlar atarak ve istatistikleri gözlemleyerek hareket etmesi; sosyal medya hedeflerine ulaşmalarını kolaylaştıracak, marka imajını da korumalarını sağlayacaktır.
Özellikle kaçınılması gereken en kritik noktaların başındaysa hedef kitleyi paylaşımlarla sıkmak ve markayla karşılaşma isteğinin azaltılarak takibi bırakmalarına neden olmak geliyor. Bu nedenle hassas bir dengeye sahip olan sosyal medyada; her mecra için titizlikle oluşturulmuş bir paylaşım planına ihtiyaç duyulmaktadır. Bazı platformlar; günde iki ya da üç paylaşıma müsait bir hedef kitle sunarken bazılarındaysa iki güne bir paylaşmak yapmak daha doğru olabiliyor. Ne çok fazla ne de arayı çok açacak şekilde olmadan her mecranın dinamiklerini doğru analiz ederek paylaşımlarda bulunmak; markalar için avantaj yaratılmasını sağlayacaktır.
Her Mecranın Dinamiğine Uygun Hareket Edin!
Farklı kullanıcı gruplarına sahip sosyal medya platformlarında; paylaşım sıklığı ve planlaması da kullanıcıların özellikleri, yaş grupları, alışkanlıkları vb. gibi noktaları göz önünde bulundurularak oluşturulmalıdır. Farklı sosyal medya kanallarına göre tahmini paylaşım sıklık oranlarına bakacak olursak:
- Facebook:
Belirli konular üzerinde bilgi edinme, sahip olunan ilgi alanları ile ilgili çeşitli gruplara üye olma amacıyla günümüzde kullanılmakta olan Facebook’ta paylaşım sıklığı; markaların büyüklüğüne bağlı olarak değişiklik göstermektedir. Büyümekte olan markaların günde birden fazla paylaşımda bulunması etkileşimlerinin düşmesine neden olabilmektedir. 10.000’in üzerinde takipçiye sahip olan markalardaysa Facebook üzerinden günde birden fazla paylaşımda bulunmak; dezavantaj yaratmamaktadır.
- Twitter:
Günümüzün haber kaynağı niteliğini taşıyan Twitter; markaların daha sık paylaşımda bulunabildiği aktif ve esnek bir platform olarak öne çıkıyor. Atılan tweet sayısı arttıkça sağlanan etkileşim de artışa geçiyor ve takipçi sayısında yükseliş yaşanmasına olanak tanıyor.
- Instagram:
En popüler sosyal medya kanallarından biri olan; fotoğraf ve video paylaşımları üzerine kurgulanmış Insatgram’ın hızla değişen akışında görünür olmak adına günde 1 paylaşım ideal olurken maksimum 2 paylaşımla sınır koymak, markalar için doğru adımlardan biri oluyor. Günümüzde story paylaşımlarının daha çok tercih edilmesiyle paylaşım planlarında mutlaka story çalışmalarına yer vermek; hedef kitlenin daha kolay yakalanabilmesine yardımcı olacaktır.
- YouTube:
Dijital dünyanın en zengin içerik kaynaklarından YouTube; özellikle Z kuşağının attıkları her adıma dair bilgi edinmeleri için en çok kullandıkları sosyal medya ağı olarak konumunu belirliyor. Uzun vadede etkili olma özelliği taşıyan video içerikler için YouTube üzerinden haftada bir video paylaşımında bulunmak; ideal sayı olarak görülmektedir.
- Linkedin:
İş dünyası profesyonellerinin buluşma noktası LinkedIn; aktif bir sayfaya sahip olmak ve bağlantılarla etkileşimi artırmak için hafta arası çalışma günlerinde 1 adet olmak üzere paylaşıma müsait bir mecra olarak değerlendirilmektedir. İş dünyasında gerçekleşen gelişmelerin yön verdiği LinkedIn’de; hafta sonu yerine hafta içi ağırlıklı bir paylaşım planı yaratılarak bağlantılarla sağlanacak etkileşim oranı yükseltilebilir.
Farklı oran ve istatistiklere göre değişkenlik gösteren sosyal medya mecralarında doğru adımlarla ilerlemek ve paylaşım planı oluşturmak için en yol gösterici şey; markanızı doğru tanımak ve tanımlamak olacaktır. Markanızın hedefleri, konumu, hedef kitlesi, vaatleri gibi detayları doğru analiz etmek ve sosyal medyada bir yol haritası belirlemek; dijital dünyadaki varlığınızı güçlendirecektir. Sosyal medya alanında bir profesyonel destek almak ve markanızın ihtiyaç duyduğu en doğru planlamayı hayata geçirmek için bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı