Günümüzde markalar; hedef kitlenin dikkatini çekmek, tüketici ile aralarında bir bağ oluşturmak ve marka konumlandırmasını sağlamlaştırmak adına hikayelerin gücünden yararlanıyor.
Gerçekleri yansıtan, duygulara hitap eden, markanın değerleri ve varoluş amacını anlatacak bir hikaye yaratmak; marka sadakati oluşturmanın anahtarını sunuyor. Hikayenin tüketiciler üzerinde bu denli güçlü etkiye sahip olması da markaları harekete geçiren en önemli noktalardan biri oluyor.
Markanın nasıl ortaya çıktığı, varoluşuna etki eden olayların vurgulandığı ve misyonun oluşmasında nasıl bir etkiye sahip olduğunu anlatan bir hikaye ile markalar; hedef kitleleri üzerinde etkileyici gücü yakalayabilmektedir. Dikkat çekici bir hikaye ile tüketicinin aklında bir yer edinebilmeyi ve markanızla bağ kurabilmesini sağlayacak 3 önemli marka hikayesi dinamiğine gelin birlikte göz atalım:
Mevcut Durumdan Bahsedin
Markanızın mevcut durumunu sunarken değerlerinizi, inandığınız unsurları, bu yolculuğa neden çıktığınızı ve markaya dair oluşturmak istediğiniz algıyı ortaya çıkarmak ve tüketiciye kendinizi anlatan kısa bir giriş konuşması yapmak; hikayede samimi havayı yakalamanızı sağlayacaktır. Ardından markanızın ortaya çıkışında süregelen olayları yansıttığınız ve tüketicinin duygularını harekete geçirecek etkiyi sağladığınız çatışma bölümü ile hikayenizi canlandırın ve yarattığınız kahramanı; sunduğu çözümlerle yücelterek tüketicinin zihninde güçlü bir noktada konumlandırmayı sağlayın.
Hikayenizde Çatışma Alanının Altını Çizin
Duyguları harekete geçirecek unsurlarla bir hikaye yaratmak; tüketicinin zihninde yer edinebilmeyi kolaylaştıracak ilk adımdır. Markanızın geçtiği yollardan bahsederken süreç içerisinde karşılaşılan zorluklar, verilen mücadeleler, kimi zaman yaşanan yenilgiler gibi çatışmanın yaşandığı duygusal durumları tüm şeffaflığıyla hikayenize entegre etmek; tüketiciyi duygusal açıdan yakalamanızı kolaylaştıracak, kendisi ile bağdaştırmasına ve markaya yakınlık duymasına imkan tanıyacaktır.
Tekdüze bir anlatım, mükemmel ve sorunsuz durumlardan oluşan bir hikaye inandırıcılığın kaybolmasına neden olacaktır. Günümüzde artık tüketiciler kendilerine yakın gördükleri hikayelerin peşinden gidiyor ve marka sadakatini kazanıyor. Ancak bir hikayeyi güçlü kılacak tek şey; çatışma alanlarını açığa çıkarmak değildir. Markanın mevcut durumunu anlatmak, ardından yaşadığı çatışma ile heyecan duymasını sağlamak ve sorunun ardından markanın nasıl bir çözüm sunduğunu açıklamak, tüketicileri akıcı bir hikayenin içine sürüklemenize yardımcı olacaktır.
Bir Çözüm Sunun
Sorunlarla karşılaşan ve belirli zorlukları geride bırakan markanızı, güçlü bir simge haline getirdikten sonra sunduğu çözümlerle birlikte yarattığı farkları ortaya çıkarın. Mevcut sorunların nasıl çözüldüğünü anlatmak, güven inşa eden bir marka kimliği oluşturulmasını destekleyecektir. Yaşanan problemlerin ardından artık daha güçlü bir marka olarak yükseldiğinize ve sağlam adımlar attığınıza vurgu yapacak çözüm bölümünün gücünü kullanın böylece tüketicilerin hikayenizi dinlerken tatmin yaşamalarını ve markanızla bağ kurabilmesini sağlayın.
Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı