Pandemide Krizi Fırsata Çeviren; Etkili Sosyal Medya Yönetimi

Son aylarda tüm dünya düzeninde değişikliğe gidilmesine yol açan Covid-19 salgını; hayatımızın ayrılmaz parçası haline gelen sosyal medya kullanımını gittikçe yükselişe geçirerek zirveye taşıdı. Yaşamın neredeyse durma noktasına geldiği bu olağanüstü süreçte iletişim ve pazarlama süreçleri de sürdürülebilirliği sağlamak adına konumunu dijital dünyaya doğru yöneltti.

Kriz dönemleri; markaların doğru strateji ile ilerleyerek yaşanan durumu bir fırsata dönüştürmeleri için riskli olduğu kadar doğru adımlar uygulandığında oldukça avantajlı görülebilecek kritik zamanlar olarak öne çıkar. Tüm dünyada etkileri hissedilen Covid-19 pandemi sürecinde de yaşanan krizi fırsata dönüştürenler; değişen sosyal medya dinamiklerini öngören ve stratejilerinde esneklik yaratabilen markalar oldu. Yüksek pazarlama bütçeleri yerine doğru içgörüyü yakalamak ve kullanıcılar ile bağ kurarak sadakat oluşturmak ön plana çıktı.

Tüketiciyi Anlayan Mesajlar; Hedefe Hızlıca Ulaştı

Yalnızca ülkemizde değil, dünyanın her noktasını etkisi altına alan pandemi süreci; ortak korkuları, kaygıları, beklentileri, istekleri ve davranış biçimlerini oluşturdu. Tüketicinin zihninden geçenleri anlamak ve duygusal bağ kurulmasında bu noktayı etkin bir araç kullanmak, markaların sosyal medya etkileşiminde yükselişe geçmesinde en etkili adımlardan biri oldu. Odağını, etkileşime çeviren markalar; doğru mesajı kullandığı içerikleriyle sosyal medya yönetiminde başarılarını kanıtladı.

Değişen Sosyal Medya Dinamiklerine Uyum Sağlamak Başarıyı Getirdi

Dijital marka yönetiminin başarıyla sürdürülmesinde olmazsa olmaz temel adım; doğru marka stratejisi belirlemek ve dijital dünyanın hızla değişen dinamiklerine marka değerleri doğrultusunda uyum sağlayan esnekliği yakalamaktır. Eski normalde geçerli olan sosyal medya dinamikleri; pandemi ile bambaşka bir yöne doğru evrilirken gündemimize; her an online olma durumu yerleşti.

Çalışma şekillerinden mesai saatlerine, kullanıcıların ziyaret sıklığından etkileşimin yoğun olduğu saatlere kadar tüketici davranışlarının analiz edilmesini sağlayan kriterler değişimin içerisinde yerini aldı. Sosyal medya istatistiklerini doğru yorumlayarak paylaşım ve içerik stratejilerini; kullanıcıların değişen alışkanlıklarına göre farklılaştırmayı göze alan markalar, kriz dönemini fırsata çevirmeyi başardı.

Hedef Kitleyi Tanımak; Doğru Mecrada Buluşmayı Kolaylaştırdı

Sosyal medyanın her kanalının kendine has dinamikleri ve değişkenlik gösteren kullanıcı profili olması; markaların hangi sosyal mecrada konumlanması gerektiği bakımından büyük önem taşıyor. İçerik üretimi ve kampanya süreçlerini hedef kitlesiyle etkileşim yaratabileceği ve dönüşüm sağlayabileceği platformda uygulayan markalar; pandemi sürecinde sosyal medyanın gücünü başarıyla kullandı. Hedef kitleyi iyi tanımak, nerede ve hangi dille konuşulması gerektiğini bilmek; pandemi süreci ile birlikte bir kez daha dijital marka yönetiminde kullanılan en önemli etmenlerden biri olarak öne çıktı.

Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı

Leave a Reply