Aynı ürün veya hizmeti sunan markalar arasında neden uçurumlar oluyor, bazı şirketler sektörün yeni oyuncusu olduğu halde kuralları nasıl değiştirebiliyor ve neden kendisine dahil olmak üzere sürekli meydan okuyor? Bu sorularının yanıtlarını aramak başarılı olmak isteyen markalar için oldukça fazla önem taşıyor. Bu nedenle başarılı markaların nedenlerini ve markanız için yapabileceklerinizi sıraladım.
En Başarılı Markaların Arkasında Değerler ve İdealler Vardır
İşe alınan yetenekli bir yöneticiyle veya kısa süreli bir stratejik planlamayla uzun soluklu bir başarı yakalamak mümkün değildir. Başarılı şirketlerin anatomisinde sadece kişiler, ekonomik taktikler veya stratejiler yer almaz. Gerçek bir ideal ve şirketin bir parçası haline gelen vizyoner bakış başarıda etkilidir. Bu nedenle şirketinizi başarılı markalardan biri yapmak istiyorsanız öncelikle kendi değerlerinize odaklanmalısınız. Değerleriniz taklit edilemeyen en önemli marka varlığınızdır.
Büyük Başarılar Büyük Tutkuların Eseridir
Sayıların peşinden değil özgün bir idealin peşinden yorgunluk duymadan koşan, yol arkadaşı olarak da yanına yaratıcılığı alan markalar başarılıdır. Tutku ile kucakladığınız idealinizin sadece sizi değil başkalarını da etkilemesi için ender ve erdeme dönüşebilir olması gerekir. Çalışanlarınızın ve müşterilerinizin kendilerini adayabilecekleri bir özelliği markanıza katmalısınız.
Sadece Liderlerin Takipçileri Olur
Çalışanlarınızın özgün olması için çalışmalısınız, sektörde türetici olmaktan kaçınmalısınız. Söz konusu reklam ve tanıtımsa iletişim ajansınızı sınırlandırmamalı, özgür bırakmalısınız. Markanız için sabahları uyanma nedeniniz ‘‘ortaya yeni bir şey koyma’’ heyecanı olmalıdır. Bu sayede sektörün yenisi olsanız bile kuralları siz belirleyebilirsiniz.
Şaşırtmak Çıtayı Koyabileceğiniz En İyi Yerdir
Sıradanlık her şeyi öldüren bir zehir gibidir, insanlar şaşırmak ister ve şaşırtıldıklarında bu onlara büyülü gelir daha fazlası için risk alır. Bu nedenle eğer paydaşlarınızı şaşırtabilirseniz başarılı olan markalar arasına girebilirsiniz. Bir lansman öncesi gizliliği maksimum seviyeye çıkararak da şaşırtabilirsiniz, yepyeni bir rekabet avantajını sektöre sunarak da. Sektörünüz ne olursa olsun müşterilerinizi ve rakiplerinizi şaşırtabileceğiniz şeyler vardır, bunları keşfetmek için zaman ayırmalısınız.
Makul Olanlar Çığır Açamaz
Size sunulan seçeneklerle yetinmeniz markanızı büyütecek olan davranış modeli değildir. Seçenekleri dönüştürme, geliştirme konusunda inatçı olmalısınız. Olanaksız görülen şeyler, makul olmaya çalıştığınızda belirir. Taviz vermediğinizde ve kaşif olduğunuzda yüksek değer ile düşük maliyet arasında tercih yapmanıza gerek yoktur.
İnovasyon Konusunda Israrcı Olmak Kazandırır
Şirketlerin doğru yaptığı düşünülen ancak hata olan inovasyon birimleri vardır. İnovasyon ekibin ürettiklerinden çok daha fazlasıdır, inovasyonun markanızın yaptığı her şeye sinen temel bir malzeme olması gereklidir. Ürünlerinizden hizmetlerinize, iş modellerinizden uzun dönem değer stratejinize kadar her şeyde inovasyon olmalıdır. Başarılı bir marka olmak istiyorsanız inovasyonu yan bir uğraş olarak görmemeli ve tek bir ekibe sorumluluk yüklememelisiniz.
Bilim İnsanı Gibi Düşün, Sanatçı Gibi Hisset
Pek çok şirket yöneticisi sayısal zekayı takdir eder ve sayılardan hoşlanır ancak sanatçı ruhunun eksik olduğu şirketler, imrenilecek başarıda ürün veya hizmet geliştiremez. Ekiplerinizde beyinin iki yarısını da kullanabilen kişilere yer açmalısınız. Sayısal veriler elbette önemlidir ve ekonomik kaygılarınızı ancak sayılarla karşılaştığınızda giderebilirsiniz ancak maliyet takıntısı sizi başarılı olmaktan geri koyan şey olabilir. Bunu daima göz önünde bulundurmalısınız.
Dwt Mandalina / Nurettin YAY / Ajans Başkanı