Yapay Zeka Algoritması ile Birlikte Sosyal Medya Nasıl İlerleyecek?

Yaygın olarak kullandığımız sosyal medya platformlarında içerikleri neye göre görüyoruz?

Kullandığımız bütün platformların kendine özel bir yapay zeka algoritması var. Bu algoritma bazen gördüğümüz içeriğe bakma süremize göre şekil alıyor bazen de etkileşim verdiğimiz içeriğe göre. Hepsinin ortak bir amacı var; bizi platformda daha uzun süre tutmak. Bütün bir kültürün sosyal medya çerçevesinde şekillendiği günümüzde, başarılı olduklarını belirtmemize gerek yok sanırım.

X

X platformunda ana sayfamızda peş peşe aynı fikirleri görüyoruz artık. Üstelik son zamanlarda bunun sıklığındaki artışı hepiniz fark etmişsinizdir. Ana sayfada aşağıya doğru kaydırırken diğerlerine nispeten daha uzun süre ekranımızda kalan, üstüne tıkladığımız ya da arkadaşımıza gönderdiğimiz içeriklere benzer şeyler önümüze düşmeye başlıyor. Yapay zekanın oluşturduğu algoritmayla bu kadar hızlı karşılaşmamızı o an algılayamayabiliyoruz. Bu da herkesin bizimle aynı düşündüğü bir dünyada yaşadığımız algısına kapılmamızı sağlıyor. Bu zihinsel konfor çerçevesinde platformda daha fazla vakit geçiriyor, daha fazla etkileşimde bulunuyoruz.

Meta

 Markaların göz bebeği platform olan Instagram, kimlik oluşturma noktasında vazgeçilmezliğini koruyor. Bir markanın duruşunu, bakış açısını en iyi Instagram profilinden anlıyoruz. Markalar bu duruşu oturtmayı başardığında ise organik olarak kendi bakış açısından hoşlanacak kullanıcıların önüne düşüyor.

Instagram ve Facebook algoritmasına göre etkileşim verdiğimiz, kaydettiğimiz, arkadaşlarımıza gönderdiğimiz ve keşfet kısmında tıkladığımız içerikler daha sık önümüze düşüyor. Kullanıcıyı belli bir kategoriye ekleyip önüne çıkan reklamları dahi buna göre ayarlıyor.

Reels kaydırırken izleme ve o videoda kalma süremize göre ilgi alanlarımızı belirleyip sıradaki içeriği de benzer bir tarzda tutarak uygulamada kalma süremizi artırıyor.

TikTok

Tüm markaların girsek mi girmesek mi ikileminde kaldığı, gizem dolu platform TikTok. İlk çıktığında kimsenin bu kadar büyüyeceğine ihtimal vermediği sosyal medya uygulaması herkesi şaşırtarak hızlı bir büyüme yakaladı. Özellikle yeni neslin en sık kullandığı platformlarda baş sıraya geçti. Önceden sosyal medya akımları Instagram’dan yayılırken tacını TikTok’a devretti.

Bu büyümede en önemli etken TikTok’un kullandığı yapay zeka algoritması ve gelişmiş kullanıcı deneyimi özelliği. Kullanıcı ilk girdiği andan itibaren içeriğe maruz kalıyor, hiç oyalanmasına fırsat kalmadan akışa kapılıyor.

Markaların TikTok’ta yer alması avantajlı olacak gibi görünse de platformun kullanıcı kitlesinin gençliği ve kullanılan dilin rahatlığı sebebiyle içerik üretimi riskli olacaktır. Bu riski göze alan ve başarıya ulaşan markalar ise diğer sosyal medya platformlarında eriştiği kişilere göre daha fazla kullanıcıya erişecektir.

Melisa FERAH | Sosyal Medya Uzmanı

Comments are closed