Tüketicilerin Satın Alma Yolculuğundaki Değişimler

Pandeminin getirdiği ekonomik koşullar, iletişim ve reklam çalışmalarının odağını ‘‘satın alma’’ olarak yeniden belirledi. Haliyle satın alma davranışı, tüketicinin satın alma yolculuğu önemli gündemler haline geldi.

Geçtiğimiz iki yılda toplumsal, psikolojik ve ekonomik bir kırılımın yaşanması pek çok alanda olduğu gibi satın alma alışkanlıkları üzerinde de köklü değişikliklere neden oldu. Bu değişikliklerin başında online satışlar ve alışverişler geliyor, tüketiciler artık alışveriş için fiziksel bir mağazanın gereksinimini hissetmiyor. Sağlık kaygısı ile başlayan bu dönüşümle birlikte tüketiciler; çok sayıda alternatif ve çeşit arasında kaldı, karar verme süreçleri değişti. Karar verme sürecindeki değişiklikleri doğru analiz ederek, beklentilere yanıt veren markalar ise satışlarını artırmanın yollarını bulmuş oldu. 

Peki, tüketici davranışlarında yaşanan değişimler nelerdir diye baktığımızda bizi neler karşılıyor? İlk olarak karmaşık olan sürecin daha da komplike hale geldiğini söylemek mümkün, bu karmaşık sürecin detaylarını araştıran Google davranış bilimleri uzmanları ile şu sonuçlara varıyor; satın alma yolculuğunda altı davranışsal faktör rol oynuyor. 

Google ve davranış bilimi uzmanlarının Türkiye’de 5 ürün ve 5.000 satın alma senaryosu simüle ederek yaptığı araştırmaya göre bu faktörler; ürün açıklamalarının kısa ve anlaşılabilir olması, bir ürün için beklemek zorunda kalınmaması, başka kullanıcıların öneri ve incelemeleri, ürünün bulunabilirliğinin kazandıracağı değer, bir uzman veya güvenilir bir kaynağın önerisi, ürünün yanında sunulacak bir hediye şeklinde sıralanıyor.

Bu davranışsal faktörlere göre; tüketicinin karşısına doğru zamanlama ile çıkmak büyük önem taşıyor, doğru anda beklentiye yanıt veren markalar tüketici kararını kendi lehlerine çevirebiliyor. Markalar için doğru zamanlama kadar göz önünde olmaları da önemli, doğru ve sık frekanslı iletişim planları tercih edilme oranlarını arttırıyor.

Değişen pazarlama ve satış dinamikleri içerisinde; tüketicinin dikkatini çekebilmek için medya planlarının davranış bilim uzmanları ile hazırlanmasının kıymetli olacağı bir döneme girdiğimizi söyleyebiliriz.Bu değişim rüzgarında markanızın doğru adımlar atmasını sağlamak için neler yapmanız gerektiğinden emin değilseniz profesyonel bir tam hizmet ajansından destek alabilirsiniz.

Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist

 

Yorum Bırakın