Zoomers, Gen Tech, Dijital Yerliler ve Z Kuşağı olarak isimlendirilen bir hedef kitle son zamanların en popüler gündemlerinden birini oluşturuyor.
Kırılma noktalarının ve teknolojik gelişmelerin ortasında yer alan bu kuşak; gerek siyasi liderlerin gerekse biz reklamcıların en merak ettiği, zaman zaman davranışlarını ve beklentilerini ön görebildiği zaman zamansa tahmin etmekte zorlandığı çok bilinmeyenli denklemleri andıran dinamiklere sahip.
Pazarlama dünyasının değişkenlerinin hızına ayak uydurmaya çalışan markalarımızın da gözü kulağı bu kuşak üzerinde; hazırlanan raporların, oluşturulan planlamaların x’ini oluşturan kuşağın önümüzdeki yıllarda markalama yolunda yapılan hamlelerin geleceğini belirleyecek kadar da güçlü olması bekleniyor. Biz de bu nedenle markalarımız için hedeflerine ulaşmalarını sağlayacak temel kuralları yeniden gözden geçirdik ve sadeleştirerek paylaşmaya karar verdik. Z kuşağının pazarlama dünyasına hakim olduğu bir dönemde markanızı göz önünde tutmanız ve geliştirmeniz için yapmanız gerekenler;
Markanızın mecralarındaki hijyen faktörünü oluşturun; kusursuz sosyal medya yönetimi yapın, hızlı ve aksamayan bir satın alma deneyimi kurgulayın, eksiksiz ve hatasız çalışan bir web site hazırlayın, müşteri hizmetlerinizi geliştirin. Bu adım yalnızca B2C markaların değil B2B markaların da başarısız olmalarını engelleyecektir.
Mecralarınızı çeşitlendirin; markanız için belirlediğiniz birincil, ikincil ve üçüncül hedef kitleler farklı mecralarda aktif olabilir söz konusu Z kuşağı ise birden fazla mecrada aktif olmanız gerektiği aşikar. Bu nedenle tek bir kanal üzerinden ilerlemek yerine elinizdeki içerikleri farklı mecralara dağıtmaya gayret edin.
Markanızın ekibine teknoloji uzmanlarını dahil edin; bilişim ve iletişim uzmanlarının görüşlerini almaya gayret edin. Yeni çıkan teknolojileri markanızla entegre etmek, tanıtımınız için kullanmak konusunda verecekleri önerileri ajansınızla birlikte geliştirmeye çalışın.
Globaldeki en başarılı ve başarısız markaları yakından takip edin; markaların yaşadıkları krizler, markalama için kullandıkları yollar, başarılı hamleleri, başarısızlıklarını analiz edin.
Birincil araştırmalara kaynak ayıramıyorsanız ikincil araştırmalar konusunda tutkulu olun; güncel verileri takip etmeniz sizi yanlış yatırımlardan koruyacağı gibi fırsatları değerlendirmenizi de sağlayacak bir yöntemdir.
Gen Z ile başarılı bir iletişim kurabilmek için eğer daha fazla öneriye ve taktiksel plana ihtiyaç duyuyorsanız profesyonel tam hizmet ajansından destek alabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Ayşegül Baysal / Dijital Stratejist