WE ARE SOCIAL 2021 RAPORUNA GÖRE DÜNYANIN DİKKAT ÇEKEN DİJİTAL VERİLERİ

Dijital dünyanın dinamiklerini yorumlama şansı sunan ve tüm dünya genelindeki dijital verilere dair zengin içeriklerden oluşan We Are Social Digital Report 2021 yayınlandı! Global verilerin yer aldığı bu ilk rapor, dünya çapındaki dijital gelişmeler hakkında oldukça yol gösterici nitelikte. Yılda bir kez ülkeler özelinde hazırlanan rapor henüz yayınlamış olsa da genel veriler üzerinden ülkemizdeki dijital değişimlere dair fikir edineceğimiz raporu bu içeriğimizde sizler için inceledik:

Dünya Çapındaki Dijital Veriler Ne Söylüyor?

7,83 milyar nüfusa sahip olan dünyada, 5,22 milyar kişi cep telefonu kullanıyor, 4,66 milyar internet kullanıcısı bulunuyor ve 4,2 milyar kişi ise aktif sosyal medya kullanıcısı olarak öne çıkıyor. 

İnternette Günlük Zamanımızı Nasıl Kullanıyoruz?

Dünya genelindeki değerlendirmelere baktığımızda dijital çağın bir getirisi olarak gün içerisinde yaklaşık 7 saat internette vakit geçiriyoruz. Ortalama 3,5 saat televizyonda bir film, dizi ya da program izliyoruz.  2,5 saat sosyal medyada çevrim içi oluyor, 2 saat kitap ya da dergi okuyor, 1,5 saat müzik, 1 saat radyo ve podcast dinliyor, 1 saat de oyun oynuyoruz. Gün içerisinde dijital platform ve cihazların ne kadar yoğun bir şekilde günlük rutinlerimize dönüştüğünü bu tablo ile bir kez daha görüyoruz. 

Global Çapta İnternet Kullanımına Bakış

Dünya genelinde toplam 4,6 milyar internet kullanıcısı bulunduğuna dikkat çeken We Are Social 2021 Raporu’na göre günümüzün 7 saatini internette online olarak geçiriyoruz. İnternete erişimimizin %92’sini mobil cihazlar aracılığıyla sağlarken dijital dünyada var olma çabasının her geçen gün daha da arttığını ve hayatımızın bir parçası olmaya başladığını bir kez daha görüyoruz. 

Günümüzün Ne Kadarını İnternette Geçiriyoruz?

Türkiye’nin gün içerisinde internette geçirdiği vaktin dünya ortalamasının üzerinde seyrettiğini ve 1 saat daha fazla çevrim içi olduğunu görüyoruz. Gün içerisinde online olma davranışlarımızın, alışkanlığa doğru bir dönüşüm içerisinde olduğunu bu verilerle yeniden fark ediyoruz. 

İnterneti En Fazla Ne için Kullanıyoruz?

Merak ettiğimiz her bilgiye erişebilme lüksünü yaşatan ve ayrılmaz bir parçamız olarak tanımlayacağımız interneti kullanma nedenlerimizin başında araştırmak ve bilgi edinmek geliyor. Günümüzün neredeyse 7 saatini geçirdiğimiz interneti kullanma nedenlerimiz arasında ailemiz ve arkadaşlarımızla iletişim kurabilmek, haber ve etkinlikleri takip etme gibi başlıkların öne çıktığını görüyoruz. 

En Çok Ziyaret Edilen Web Siteleri Hangileri?

SemRush sonuçlarına göre tıklanma üzerine tıklanma alan, ziyaretçilerin akınına uğrayan web sitelerin sıralandığı listenin zirvesinde tabii ki Google yer alıyor! Bu sırayı YouTube ve Facebook takip ediyor. 

Web İçeriği için En Yaygın Diller Hangileri? 

We Are Social 2021 Raporu içerisinde Türkiye için güzel verilere ulaştığımız bu tabloda, içerik üretimi konusunda Türkçe’nin en yaygın diller arasında 4. sırada yer aldığını görüyoruz. Türkiye, dijital dünyadaki içerik üretiminde sahip olduğu güçlü potansiyelinin, listedeki bu başarısıyla altını çiziyor. 

Google En Çok Hangi Aramalara Cevap Verdi?

Öğrenmek, bulmak, keşfetmek için başvurduğumuz ilk şey olan Google, 2020 yılında en çok Google, Facebook ve YouTube kelimeleri ile karşılaştı. 2020’nin gündemine yerleşen pandeminin bir etkisi olarak Coronavirus kelimesi ise 6. sırada yer almıştır.

Çevrim İçi İçerikler En Çok Nasıl Tüketildi?

Pandemin etkisi ile evde kaldığımız ve daha fazla çevrim içi olduğumuz son dönemlerde, online içerik tüketimine olan eğilimlerimizde de fark edilir değişiklikler yaşadık. We Are Social 2021 Raporu’nda yer alan değerlendirme ve sonuçlara baktığımızda video içeriklerin yadsınamaz gücünü bir kez daha görüyoruz. Rapor, internette geçirdiğimiz zamanın %90’ını online video içerikler için ayırdığımıza dikkat çekiyor.

Küresel Sosyal Medya Kullanıcılarına Bakış

2016-2021 yılları arasında dünya genelindeki sosyal medya kullanıcılarının yaklaşık iki kat arttığını görmekte, sosyal medyanın hayatımızdaki önemine ve yükselişine bir kez daha tanık olmaktayız.

Sosyal Medya Kullanıcıları ile Toplam Nüfus Karşılaştırması Nasıl?

Ülkelere göre sosyal medya kullanıcı oranları ile toplam nüfusun karşılaştırıldığı tabloda birinci sırada %99’luk sosyal medya kullanıcı oranına sahip olan Birleşik Arap Emirlikleri yer alıyor. Liste içerisinde Türkiye verilerine baktığımızda ülkemizdeki toplam nüfusun %70’inin sosyal medya kullanıcısı olduğunu görüyoruz. Sosyal medya kullanımının ülkemizde oldukça yüksek oranlarda seyrettiğine bir kez daha bu veriler doğrultusunda dikkat çekiyoruz.

Sosyal Medya Kullanıcılarının Yaş ve Cinsiyete Göre Değerlendirmesi

Ülkeler bazında sosyal medyada geçirilen zamana dair verilerin yer aldığı tabloda Türkiye’nin gün içerisinde 3 saatini sosyal medya platformlarında geçirdiğini görüyoruz. 2 saat 25 dakika olarak belirtilen dünya ortalamasının üzerinde yer alan bir ülke olarak sosyal medyayı aktif ve yoğun bir şekilde kullandığımız ortaya çıkıyor. 

Dünyada En Çok Kullanılan Sosyal Medya Platformları Hangileri?

Facebook’un popülerliği azalmış gibi bir algı oluşsa da onun sarsılmaz başarısı bu yıl da değişmedi ve birinci sırada yerini aldı. Listenin zirvesinde yer alan Facebook’u, YouTube, WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram gibi platformlar takip ediyor. 

Sosyal Medyayı Hangi Amaçlarla Kullanıyoruz?

Gün içerisinde elimiz her an ona gidiyor, bakmadan duramıyor, sosyal medyasız neredeyse bir gün bile geçiremiyoruz. Peki, ama hangi amaçlarla sosyal medyaya yöneliyoruz? We Are Social 2021 Raporu’na göre haber ve etkinlikleri öğrenmek, eğlenceli içerikler tüketmek, boş vaktimizi değerlendirmek için sosyal medya platformlarında zaman geçiriyoruz. 

Facebook Dünya Genelinde Ne Durumda?

Ülkemizde, Facebook’un popülerliğini yitirdiğine dair oluşan algıya inat, We Are Social 2021 Rapor verilerinin aksini söylediğini görüyoruz. Hala en çok ziyaret edilen platformların başında gelen Facebook, pek çok marka için en uygun mecra olmasıyla da hiçbir şeyin değişmediğini gösteriyor. 

Facebook Erişim Değerlendirmesine Bakış

Raporda yer alan reklam erişim verilerine baktığımızda Türkiye’nin dünya genelinde Facebook’un en fazla kullanıldığı 12. ülke olduğunu görüyoruz. 

Instagram Dünya Genelinde Ne Durumda? 

Raporda yer alan verilere baktığımızda Instagram Ocak 2021 itibariyle 1 milyardan fazla kullanıcıya sahip en popüler platformlar arasında yer almaya devam ediyor. 

Instagram Erişim Değerlendirmesine Bakış

Popülerliği azalmadan devam eden, her geçen gün yeni kullanıcılara kapısını ardına kadar açan Instagram için reklam erişim değerlendirmesine göz attığımızda Türkiye’nin Avrupa’da Instagram’ı en fazla ve aktif kullanan ülke olarak öne çıktığını, dünya çapında ise 6. sırada yer aldığını görüyoruz. 

YouTube Dünya Genelinde Ne Durumda?

Video içerikleri ile en fazla kullanıcıya sahip platformların başında gelen YouTube, durdurulamaz bir büyüme ile sınırları aşmaya devam ediyor. 2 milyar kullanıcısıyla ilk sıralardaki yerini korumayı sürdürüyor. 

YouTube Erişim Değerlendirmesine Bakış

Dünya genelindeki erişim sıralamasında YouTube platformunu en aktif kullanan ülkeler arasında Türkiye’nin 12. sırada, yer aldığını görüyoruz. 

LinkedIn Dünya Genelinde Ne Durumda?

İş dünyasının profesyonellerini buluşturan LinkedIn, yükselişini hızla sürdürürken günümüzde 700 milyonu aşan kullanıcısıyla en popüler platformlardan olmaya devam ediyor.  Reklam erişim sıralamasında dünya geneline baktığımızda Türkiye, LinkedIn’i aktif kullanan ülkeler arasında 14. sırada yer alıyor. 

Twitter Erişim Değerlendirmesine Bakış

Gündemdeki gelişmelere dair bilgi akışının sağlandığı çoğu zaman bilgilendirici, mizahi yönü yüksek bir düşünce platformu olarak öne çıkan Twitter, dünya genelinde 300 milyondan fazla kullanıcıya sahip. Rapora göre Türkiye, Twitter platformunu en aktif kullanan ülkeler arasında 7. sırada yer alıyor.

Dwt Mandalina / Dilşat İLDİZ / Reklam Yazarı

Yorum Bırakın