Dijital çağda her gün sayısız içerikle karşılaşırken okumak ya da okumamak arasındaki seçimi yaptıran en önemli nokta, başlık seçiminin etkileyiciliği oluyor. Milyonlarca içerik arasından sıyrılmak, doğru hedef kitleye ulaşmak, tıklanma oranlarını artırmak için ilk ve en çarpıcı adım, doğru başlık seçiminden geçiyor.
Dikkat çeken bir marka logosu, akıllara kazınan bir slogan, iyi bir kullanıcı deneyimi sunan web sitesi gibi içeriğe hayat veren de kullanılan başlığın kalitesi ile doğru orantılıdır. Marka hedefleri doğrultusunda içerikle ulaşılmak istenen amacı destekleyecek, hazırlanan içeriğe dair merak uyandırıcı nitelik sunacak, buluşulmak istenen kullanıcıları içine çekecek bir başlık nasıl oluşturulmalıdır, bu içeriğimizde değerlendirdik. Kaliteli ve etki yaratan başlık seçimine dair önerilerimize gelin birlikte göz atalım:
İçeriğinizle Kime Seslenmek İstediğinizi Analiz Edin
İçerik pazarlama faaliyetlerini hangi hedef kitle odağında yaptığınız, başlıkta nasıl bir dil belirlemeniz gerektiğinin anahtarını sunar. Sunduğunuz içerik hangi hedef gruba hitap edecek? Hedef kitlenizin ilgi alanlarını nasıl tanımlarsınız? Hangi tonda seslendiğinizde ilgi uyandıran bir etki yaratabilirsiniz? Bu gibi sorulara doğru yanıt verebilmek ve hedeflediğiniz kullanıcıları yakalayabilmek için hedef kitle analizini titizlikle yapmanız, en kritik adımlardan olacaktır. Online platformlarda doğru hedef kitleyle buluşabilmek ve dikkat çekici etkiyi yaratabilmek için hedeflenen kullanıcıları iyi tanıyor olmak, tıklanma oranının artışında büyük avantajlar sağlayacaktır.
İhtiyaçlara Cevap Verin
Dijital dünyadaki hızlı içerik tüketiminin bir alışkanlığa dönüştüğü çağımızda, doğru içerikle kullanıcıların karşısına çıkabilmek büyük bir önem taşıyor. Değer yaratan, aradığı soruları cevaplayan, isteklerine cevap verecek bir içeriği, hedef kitleye sunmanın en doğru yolu başlığın yeterince etkileyicilik sunması ile mümkün oluyor.
Hedef kitle analizinin ardından hangi tonda seslenmeniz gerektiğini belirledikten sonra kullanıcıların beklentilerini açığa çıkarmak, bir diğer önemli adımı oluşturacaktır. Arama motorunda hangi konular üzerinden araştırmalar yaptığını, edinmek istediği bilgilerin hangi türde olduğu, cevaplanmasını beklediği soruların ne gibi alanlarda olduğu, başlığınızda değinmeniz gereken noktayı bulmanıza yardımcı olacaktır.
Başlık Seçiminizle Doğal Bir Görünüm Yaratın
Tıklanma oranının artırılmasında, doğru anahtar kelimelerin kullanıldığı bir başlık seçimi büyük bir etkiye sahiptir. Arama motorlarında üst sıralarda yer almanıza yardımcı olacak, kullanıcıların odağına girmenize fayda sağlayacak bu adım dikkatlice oluşturulduğunda verimlilik sunacaktır. Bu noktada, doğal bir görünüm yaratmak, önem kazanmaktadır. Yalnızca aramalarda öne çıkmak için kullanılmış anahtar kelimeyi başlıkta geçirmek, tek başına yeterli olmayacaktır. Anahtar kelimenin başlıkta, kullanıcıların doğal olarak algılayacağı şekilde sunulması, hedeflenen etkinin yaratılmasını sağlayacak, içeriğe tıklamak üzere harekete geçirecektir.
Yaratıcılığın Etkisini Kullanın
Kullanıcıların aradığı konulara nokta atışı yapan tespitlerinizi belirledikten sonra neden bu içeriği okumaları gerektiğine dair bir algı yaratacağınız başlık seçiminde bulunun. Aranan bilginin cevabını net olarak başlıkta vermek yerine yaratıcılığın etkisini kullandığınız başlıkla gizem yaratabilir, içeriğe dair merak uyandırabilirsiniz. Cevabın ne olduğunu merak eden kullanıcılar, içeriğin sunduğu bilgilere hızlıca ulaşmak ve göz atmak için tıklama eylemine başvuracaktır.
Başlık Uzunluğunu İçeriğinizin Yer Alacağı Mecraya Göre Belirleyin
Dijital dünyanın hızlı tüketimi destekleyen dönüşümü, kullanıcıların ilgisini kolayca kaybederek içeriği terk etmesini tetiklemektedir. Sayısız içeriği barındıran online platformlarda doğru bilgiye ulaşmayı hedefleyen kullanıcılar, bu bilgi edinimini hızlıca yapmayı önemsiyor. Bu da başlığın önemini bir kez daha bizlere hatırlatıyor.
Başlık, yer aldığı mecraya göre uzunsa kullanıcı sayfaya tıklamadan diğer içeriklere göz gezdirmeye devam ediyor. Ya da çok kısa bir başlık, aradığı cevabı sunmadığı için otomatik olarak içeriğin elenmesine neden oluyor. Dikkat çekici başlığınızla sunacağınız içerik bir haber bülteni, blog içeriği, mail bülteni mi ya da web sitesi içeriği mi? Platformu göz önünde bulundurarak başlığın uzunluğunu belirlemelisiniz.
Soru Sorarak İlgi Çekin
Markanızın içerik pazarlamasında yakalamak istediği hedef kitle, hangi konularda arama yaparak içeriğinize ulaşacaksa bu konularda nokta atışı sorular oluşturarak ilgi alanına girmeyi hızlıca sağlayabilirsiniz. Arama motoruna soru sormak, günümüzün en yaygın bilgi edinme yöntemlerinin başında gelirken bu yöntemi içerik başlığına taşımak da kullanıcıların ilgisini çekmek için oldukça etkili bir yol olacaktır.
Listeleme Yöntemine Başvurun
Hızlı içerik tüketimine alışmış dijital dünyanın kullanıcılarını yakalayacak en etkin yollardan bir diğeri de onlara hızlı ve kolay bilgi edinimi sunan liste yönteminden başlıkta bahsetmek olacaktır. Spesifik bir konuda araştırma yapan hedef kitleniz için aradığını kolayca bulacağı ve alt alta sıralanmış listeyi içeriğinizde sunduğunuzdan başlıkta söz edebilir, içeriğe tıklama oranını oldukça yükseltebilirsiniz. Bu yöntemi liste kelimesinin benzerleri ile zenginleştirebilir, rehber niteliğinde de sunabilirsiniz.
Açıklayıcı Nitelikte İki Nokta Kullanın
Bilgiyi ya da sorunuzu başlıkta sunarken açıklayıcı niteliğe sahip iki nokta kullanarak içeriğe dair detay verebilir, dikkat çekmek istediğiniz noktaya vurgu yapma şansı elde edebilirsiniz. İki nokta kullanılan başlıkların, kullanıcıların ilgisini çekme üzerinde etkileyiciliğe sahip olduğu kabul edilmekte, günümüz içerik üreticileri tarafından sıklıkla tercih edilmektedir.
İçeriği hedef kitleye sunarak ilk izlenim üzerinde çok büyük bir güce sahip başlık seçimini, kaliteli ve etkileyici kılacak yöntemlerle birlikte tıklanan içerikle kullanıcıyı yakalayabilmek de oldukça önemli bir diğer adımı oluşturuyor. İçerik üretimine dair detayları ele aldığımız “Kaliteli İçerik Üretimi ile Dikkatleri Markanızın Üzerine Çekin” başlıklı blog yazımıza da göz atabilirsiniz.
Dwt Mandalina / Dilşat İldiz / Reklam Yazarı