Tüketici Zihnindeki Konumunuzu Belirleyecek; Marka Kimliği Nasıl Yaratılmalıdır?

Günlük hayatta insanları tanıtırken ya da bahsederken nasıl belli başlı tanımlamalar yapıyorsak bu durum, markalar için de geçerlidir. Marka kimliği; hedef kitlenin zihninde markayı nasıl canlandırdığı ve onu diğerlerinden nasıl farklı bir noktada konumlandırdığıdır.

Hedef kitleye nasıl bir yarar sağlandığı, kazandırılan değer ve zihinlerde edinilen konum; marka kimliğinin temelini oluşturur.  Markanın akılda kalıcı olması, tanıtımını sağlaması, hedef kitle ile bağ kurarak tercih edilebilir olması için tutarlılık sunan bir kimliğe ihtiyacı vardır. Marka hedefleri doğrultusunda gelişme göstererek zihinlerde kalıcı bir yer edinebilmek için de belirli kriterler göz önünde bulundurularak bir marka kimliği yaratılmalıdır. Peki, marka hakkında temel algıyı yaratan; marka kimliği nasıl ortaya çıkarılmalıdır, gelin birlikte inceleyelim:

Seslenmek İstediğiniz Kitleyi Tanımlayın

Ürün ya da hizmetinizle pazarda yerinizi almaya hazırlanırken hangi hedef kitle grubuna hitap edeceğinizi detaylı araştırmalar ve analizlerle belirlemek; marka kimliğinizi oluştururken sizi avantajlı kılacaktır. Satın alma kararını verecek olan hedef kitlenizin özelliklerini ve beklentilerini tespit ederek onların duygularını yakalayacak bir marka kimliği yaratabilirsiniz.

Markanızın Hangi Tonda Konuşacağını Belirleyin

Tüketicide markanıza dair nasıl bir algı oluşturmak istiyorsanız  iletişim tonunuzu o yönde seçmelisiniz. Sunduğunuz fayda ve kazandırdığınız değerle tutarlı bir ton belirleyerek hedef kitlenin zihninde doğru bir marka kimliği yaratabilirsiniz.

Markanızı Fark Yaratan Bir İsimle Taçlandırın

Satın alma davranışlarında ve müşteri sadakati oluşumunda büyük bir etkiye sahip olan marka ismini seçerken kimliğinizle bir bütün oluşturmasına özen gösterin. Markanızı konumlandırdığınız noktaya uyum sağlayacak özelliklere sahip bir marka ismi, tüketicinin zihninde kolayca yer edinmeyi başaracaktır.

Marka ismi yaratım sürecinde uygulanabilecek yöntemleri ele aldığımız “Hafızlarda Yer Edinecek; Etkileyici Bir Marka İsmi Yaratmak” başlıklı blog içeriğimize de göz atabilir, detaylı inceleme yapabilirsiniz.”

Sloganınız; Sizi Anlatsın!

İlgi çekici, kolay hatırlanabilir, markanın kimliğine dair mesaj veren, markanın akılda kalmasını sağlayan ve markayı oluşturan tüm bileşenleri kapsayan bir slogan yaratarak marka kimliğinize güç kazandırabilirsiniz. Tüketicinin sizi zihninde konumlandırmasını kolaylaştıran slogan ile kimliğinizi yaratan değerlerinizi yansıtma şansı yakalayabilirsiniz.

Logonuzla Dikkat Çekmeyi Başarın!

Bir marka ismi söylendiğinde şüphesiz gözümüzün önünde canlanan ilk şeylerden biri logo tasarımları oluyor. Marka kimliği oluşturmada bu denli güçlü bir etkiye sahip logo; markanın değerleri ve konumlandırmasıyla uyumlu olmalıdır. Sizi rakiplerinizden farklılaştırarak kurum kimliğinizi yansıtacak ve hedef kitlenin zihninde yarattığı algı ile güven verecek bir logo; dikkatleri markanızın üstüne çekmeyi başaracaktır.

Renklerin Algı Üzerindeki Gücünden Yararlanın

Psikoloji, davranış ve karar verme üzerinde güçlü bir etki yaratan renkler; hedef kitlede uyandırmak istediğimiz duyguyu açığa çıkarmak için logo tasarımında kullandığımız en etkili yöntemlerdendir. Satın alma kararını etkileyen ve tüketiciyi harekete geçiren renkleri seçerken marka kimliğinizin değerleri ile uyum sağlayacak alternatiflere yoğunlaşabilir, logonuzda yer verebilirsiniz.

Marka kimliğinin unsurları ile uyum yaratan renk seçimlerine örnek verecek olursak; kan basıncını ve iştahı artıran kırmızı rengin MC Donald’s gibi fast food markalarında yoğunlukla kullanıldığını görüyoruz. Pahalılık ve lüksün simgesi mor rengini kullanan Milka, marka kimliği ile uyum yaratan ögeleri logosuna yansıtan markalardan biri oluyor.

Tutarlılığı Marka Kimliğinize Yansıtın

Özenle ve titizlikle uygulayacağınız her bir adım, marka kimliğinizi inşa etmenizde size yardımcı olurken yola çıktıktan sonra tutarlılıkla devam etmek; marka kimliğinizin tüketici zihninde güçlü bir konuma yerleşmesine katkı sağlayacak, marka imajınızı sağlamlaştıracaktır.

Leave a Reply